Miksi kukaan ostaa kurahousut ILMAN henkseleitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhassa vara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhassa vara

Vieras
Mietinpä tuossa kaupassa käydessä sellaista, että miksi kukaan ostaa kurahousuja ilman henkseleitä? Mitä etua niissä on kun en itse keksi ainuttakaan? Henkselihousut pysyy hyvin päällä, suojaa paremmin ylempää, on "ilmavammat" ja lahkeissa lenkit saappaiden alle. Ja lapset pukee ne ihan nopeasti, kun on tottuneet käyttämään.

Onko tää vaan joku tyylikysymys? Itse olen kai niin vanhanaikainen, että ajattelen vaan käytännöllisyyttä! :)

Meillä on isommat lapset (6-7 vuotiaana) käyttäneet vyötärömallin housuja, ikä jolloin kurahousuja vielä tarvinneet rymytessä, mutta henkselimalli ollut jo liian "vauvamainen"heidän mielestään :D

Eli siinä vaiheessa tyylikysymys...

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
Meillä on isommat lapset (6-7 vuotiaana) käyttäneet vyötärömallin housuja, ikä jolloin kurahousuja vielä tarvinneet rymytessä, mutta henkselimalli ollut jo liian "vauvamainen"heidän mielestään :D

Olisitko siis ostanut henkselihousut, jos itse olisi valinnut? Eikö ne ole tuon ikäiselläkin toimivammat?

Vyötärömalli on ehkä siksi kätevä, että sinne housujen sisään on vaikeampi lapata kuraa kuin henkselihousuihin :D . Meillä noi henkselikurikset on siinä mielessä yhtä tyhjän kanssa, kun jostain syystä sitä kuraa menee aina sinne kuristen toiselle puolelle.

Ei mun 5v rymyä juurikaan, kunhan keittelee kurasoppaa kaikessa rauhassa sadesäässä. Just just suostuu vyötäröhousut laittamaan, henkselit on vauvoille. Kuulemma.

Mites, jos on kaksiosainen esim. tuulipuku alla, niin eikö se ole hankala nuo henkselittömät, kun vyötärö tulee samaan kohtaan tuulihousujen kanssa... niin mihin se takin helma sitten laitetaan ?

Alkuperäinen kirjoittaja vanhassa vara:

Olisitko siis ostanut henkselihousut, jos itse olisi valinnut? Eikö ne ole tuon ikäiselläkin toimivammat?
Oikeestaan ihan sama tuossa vaiheessa, henkselihousut suojaavat paremmin kyllä takkia/puvun yläosaa. Mutta välillä voi tehdä asioita lapsenkin toiveen mukaan, tärkeintä, että yleensä sai jotkut kurahousut jalkaan, helpotti huomattavasti pyykinpesua :D

Alkuperäinen kirjoittaja vanhassa vara:

Oikeestaan ihan sama tuossa vaiheessa, henkselihousut suojaavat paremmin kyllä takkia/puvun yläosaa. Mutta välillä voi tehdä asioita lapsenkin toiveen mukaan, tärkeintä, että yleensä sai jotkut kurahousut jalkaan, helpotti huomattavasti pyykinpesua :D

peesi tälle :D

No mä voisin kuvitella, että mun 5-vuotias pukee näppärämmin ja nopeammin ne joissa ei ole henkseleitä. Vielä ei ole kokemusta, mutta taidanpa seuraavaksi ostaa sellaiset.

Meillä taas 3,5.v tyttö ei halua pitää henkseli housuja tai ylipäätänsä mitään mikä on yli vyötärön. Meillä kylläkin takana on lievä autismi, joten pukeutumisessa on yleensäkin oltava joustava.

Tuosta hiostamisesta olisin taipuvainen olemaan eri mieltä. Olen ammattikalastajan rouva ja tässä yhteydessä käyttänyt sekä sadehousuja että "aikuisten kurahousuja" eli kalastajan avohaalareita ja kokemukseni mukaan nuo avohaalarit ovat käytössä ilmavammat: kosteus pääsee poistumaan yläkautta.

Vyötärösadehousujen kiristetty vyötärö estää kostean lämpimän ilman nousemisen ylöspäin ja telkeää sen siten tehokkaasti housujen sisälle.

Tästä syystä olen sitä mieltä, että kyllä lapsillakin ne henkselikurahousut ovat ilmavammat ja vähemmän hiostavat, kunhan koko on valittu tarpeeksi reiluksi.

on huomattavasti helpommat isommalla lapsella, jonka pitää esim. juosta sisälle vessaan kesken leikkien. Meidän 4-vuotiaalla tytöllä ainakin tuppaa monesti olemaan niin kiire, että henkselihousujen riisumiseen kuluva aika voi olla liikaa... ;D

Yhteistyössä