miksi kristinusko tuomitsee itsemurhan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mkmknii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää on varmaan kaikista isoin syy etten vaan voi jumalaan uskoa. Isäni on tehnyt itsemurhan ja mun mielestä se on täysin naurettava väite, että taivaassa kaikki taas kohtaa ja kaikki murheet jää taa. Eihän ne mihkään jää, kun suurin tahtoni olisi vielä "isäni kohdata"..

Vaikka no, tällä menolla minäkin palan ikuisessa kiirastulessa.. ;)

Tuokin on ihme vänkyilyä. Miksi ihmeessä jumala tarvitsisi vappunaamareita?

Siksi toisekseen, miksi tuo yksi jumala huusi ristillä itselleen, että on hyljännyt hänet? :D Kärsiikö kristittyjen jumala jakomielitaudista? Siihen tuo kolme persoonaa vahvasti viittaisi.

Jeesus on Jumalan poika, samalla siis Jumala, mutta kuitenkin myös ihminen. Huomaa, että olet keskellä etsikkoaikaasi, kun näin kärkkäästi tulet kommentoimaan uskoa käsitteleviin ketjuihin. Nämä asiat vaivaavat mieltäsi, muutenhan sivuuttaisit nämä ketjut olankohautuksella.

Jeesus on Jumalan poika, samalla siis Jumala, mutta kuitenkin myös ihminen. Huomaa, että olet keskellä etsikkoaikaasi, kun näin kärkkäästi tulet kommentoimaan uskoa käsitteleviin ketjuihin. Nämä asiat vaivaavat mieltäsi, muutenhan sivuuttaisit nämä ketjut olankohautuksella.
Aina samaa paskanjauhantaa jeesuspöpeiltä. En näköjään voi sanoa uskonnosta mitään ilman, että joku latvakakkonen tulee kertomaan kuinka sydämeni kaipaa kuvitteellista taivashirviötä. Argumentteihin kun ei osata vastata, tuo on parasta mihin pystytään. Säälittävää menoa.

Niin, minkä takia jumalasi puhuu itselleen, ja raiskasi naisen syntyäkseen itse? Tässä ei siis ollut pienintäkään ristiriitaa?

Nyt vitun hihhulit oikeesti. Miettikäähä vähä ei sellasessa jumalassa ole vittu mitää järkee joka olevinaa rakastaa kaikkia mutta polttaa 9/10 ihmisistä helvetissä. Raamattu on vaa ihmisen keksimää paskan vänkäämistä ja vitun epäoikeudenmukasta paskaa niinku kaikki muutki uskonnot. Ite uskon kyllä jumalaa mutta en raamattuu enkä siihe paskapääjumalaa vaa sellasee joka päästää kaikki ihmiset just sellasee paratiisii ku ne ite haluaa ja että uskonnollisella vakaumuksella ei oo siihe mitää merkitystä.ETTÄ HAISTAKAA KRISTITYT VITTU!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kristinuskoonperseestä;30842116:
Nyt vitun hihhulit oikeesti. Miettikäähä vähä ei sellasessa jumalassa ole vittu mitää järkee joka olevinaa rakastaa kaikkia mutta polttaa 9/10 ihmisistä helvetissä. Raamattu on vaa ihmisen keksimää paskan vänkäämistä ja vitun epäoikeudenmukasta paskaa niinku kaikki muutki uskonnot. Ite uskon kyllä jumalaa mutta en raamattuu enkä siihe paskapääjumalaa vaa sellasee joka päästää kaikki ihmiset just sellasee paratiisii ku ne ite haluaa ja että uskonnollisella vakaumuksella ei oo siihe mitää merkitystä.ETTÄ HAISTAKAA KRISTITYT VITTU!!!!

Jollain on näköjään tosi paha olla :(

Älä tapa! Ihmisellä ei ole oikeutta tappaa ketään, ei myöskään itseään.
"Minä olen elämän ja kuoleman Herra."

Usko on uskoa sellaiseen mitä ei voida nähdä. Uskonasia ei ole tiedettä, tietoa eikä järkeen sidottua viisautta. Vaan se on niin kuin jo sanakin sanoo uskoa!
Tiedettä ja uskoa ei pidä sekoittaa toisiinsa.

Mä olen miettinyt tätä kysynystä paljonkin omista henkilökohtaisista syistä. Oma isäni on tappanut itsensä, kun ei vaan voinut enää elää. Hän kyllä haki apua kristinuskostakin, mutta ei sieltä pelastusta löytänyt. Ehkäpä siis maanpäällinen helvetti oli pahempi paikka kuin illuusio tuonpuoleisesta helvetistä. Tai sitten hän koki saavansa syntinsä anteeksi. Mene ja tiedä.

Itse olin pitkään ateisti syystä, etten voinut hyväksyä isäni päätymistä helvettiin. Sittemmin agnostikko ja nyt myöhemmin jo kristittykin. Sydämessäni tiedän nyt, että isäni ei päätynyt helvettiin. Hänelllä oli kuoleman jälkeen parempi olla.

Yhteistyössä