Miksi kova tai pehmeä koppa? Perustele valintasi!

Meillä pehmeä, koska
-asutaan kolmannessa kerroksessa, pehmeä helpompi kantaa portaissa.
-pehmeä vie vähemmän tilaa. Meillä pieni asunto.
-pehmeä on meidän syksyvauvalle lämpimämpi kuin kova koppa.
-pehmeä muuttuu lämpöpussiksi eli pitkäikäisempi kuin kova koppa.
-olen ostanut kakkosvaunuiksi matkarattaat, jotka menee makuuasentoon ja aion käyttää samaa pehmeää kontokoppaa molemmissa rattaissa.
 
meillä on pehmeä vain tilanpuutteen takia, ja sen takia, et kova tulee monesti niin ylös kiinni, et minä lyhkäsenä joudun varviteleen et yllän vauvan laittaan vaunuihin, ja toki tuo on kans hyvä kun käy sama koppa tupliin ja matkiksiinkin.

Mutta kova koppa parempi mun mielestä. Se on tilavampi, kesällä viileä, talvella sinne mahtuu paljon lämmikkeitä (esim. talja alle ja vielä äp makuupussi).

Ja tuo kopasta muuttuva lämpöpussi ei ole lähellekään niiin hyvä kuin erillinen pelkkä lämpöpussi.

Näin siis mun mielestä.

ja kokemusta on emmaljungan kovasta ja pehmeästä kopasta. Emman ja gracon pehmeästä kantokassista. Abc:n ja Emmaljungan lämpöpusseista. Ja useista eri merkkisistä rattaista.
 
hei on muitakin kuin kova tai pehmeä koppa. Aika monissa on sellainen jota sanotaan puolikovaksi. Se on kantokoppana kuin kova ja siinä on tukeva runko tai sivuissa levyt. Siitä saa kuitenkin kaikki kovikkeet ja raudat pois ja siität tulee se pussi rattaisiin. Siinä ei ole niitä pehmeän tai kovan kopan haittoja, mutta kaikki molempien hyvät puolet yhdistettynä. Ainakin I´coossa, Panther Juniorissa ja muutamissa muissakin on sellainen.
 
Meillä kova koppa, kun vaunuihin ei ollut muuta saatavilla. On hyvin samanlaiset kuin quinnyissä. JOten ei ollut paljon vaihtoehtoja kun ehdottomasti halusin juuri nämä vaunut mitkä meillä on. Koppaa kaytetään kuitenkin niin lyhyt aika, joten en pitänyt suurta väliä asialla, kun ratasosaa käytetään pitkään ja halusin pienet ja näppärät rattaat. Ja meillä on niihin ratasosaan myös oma lämpöpussi. Kovalla kopalla olevia vaunuja en muutoin ostaisi, koska ovat yleensä vielä rattainakin kovin isot. Tosin on niitä isoja vaunuja ilman kovaa koppaakin.. Ja meillä ensisijainen kriteeri oli tuo vaunujen koko. Ei koppa/kantokassi.
 
oli meillä aikoinaan. Ostin tutuilta vaunut halvalla ja niissiä oli kova koppa, joten en muuta edes miettinyt.
Kolmannessa kerroksessa asuttiin ja koppa oli hyvä kantaa ylös kun olin vienyt vaunut kellariin. Ei tavinnut pelätä että lapsi olisi loukannut, jos koppa olisi osunut portaaseen.
Samoin vaunussa hyvän suojan.

Koppaan mahtui talvella paljon lämmikettä.

Toimii tätä nykyä loistavana säilutyslaatikkona. ( :
 
oli mulla vaunuissa, ihan sen takia että vaunut näytti jotenkin ryhdikkäämmiltä, kun sillä pehmeällä pussilla. Ostaisin varmaan nytkin kovan kopan, koska sitä voi mielestäni turvallisemmin kantaa ja saa laitettua lisäpeittoa ja pehmustetta sinne paremmin. Mutta tämä siis vaan mun mielipide, toisille saattaa sopia toinen ratkaisu.
 
Pehmeällä oli ainakin meillä pidempi käyttöikä,meillä emmaljungan pehmeät kopat kaksosten rattaissa ja on hyvät kun niistä saa lämpöpussit kun ei lapset enään koppaiässä olleet. Se koppaaika on kuitenkin niin lyhyt.
 
Panostin enemmän rattaisiin kuin vaunuihin. Koppa-aika oli tosiaan niin lyhyt, että mitäpä sitä siihen... En halua pyöritellä nurkissa kovaa vaunukoppaa, millä ei ole enää mitään käyttöä. Pehmeälle plussat myös lämpivyydestä. Sinne ei tarvitse mahtuakaan paljon vällyjä, kun se on itsessään jo lämpöpussi.
 
Me saatiin pehmeä koppa ilmaiseksi tutulta ja muutenkin olisin päätynyt siihen enkä kovaan.

Käytössä pehmeä on ollu tosi kätevä ja joustava ja helppo ottaa pois ja laittaa takas. Tässä muutama esimerkki kolmen vuoden kokemuksella:

Saman kopan saan nyt myös laitettua matkarattaisiin ja vauva voi nukkua niissä vaikka ei ole suunniteltu vauvalle.

Kun vauva alkaa istumaan, koppa on helppo ottaa pois ja käyttää pelkkiä rattaita ja laittaa lapsi välillä vähän istuvaan asentoon.

Vauvan voi ottaa kopassa mukaan vaikka ahtaaseen vessaan ja jättää rattaat ulkopuolelle. Tai jos menee kyläpaikkaan, jossa ei ole hissiä, voi rattaat jättää alas ja ottaa vain kopan vauvoineen mukaan.

Jos on vanhempi lapsi mukana ja hän tarttee rattaita nukahdettuaan vaikkapa junaa, niin vauva liinaan, koppa tavatatilaan ja isompi rattaisiin.

Eikä vie paljon säilytystilaa. Suosittelen! =)
 
Meillä pehmeä,koska joudumme kantamaan siinä paljon lastamme. On helpompi kantaa kuin kova. Ei ole niin massiivinen.
Tykkään myöskin enemmän vaunujen ulkonäöstä pehmeän kantokopan kanssa.
Peesaan myös sitä, että koppa-aika on niin lyhyt..meillä taisi muksu olla viisikuinen kun siirryttiin pois kopasta. Pehmeä on helpompi säilyttää.
 

Yhteistyössä