Miksi kotikokin reseptit on kaikki tämmösiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 555555
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sano muuta. En ole koskaan noista oikein innostunut, jos olen jotakin reseptiä hakenut.

Kuvissakaan ei ole hurraamista..

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/365/Nopsa%20tonnikalapastakastike/

No minä kyllä etsin netistä kivoja reseptejä ja monesti siis tulee törmättyä myös kotikokin resepteihin.. Sielläkin ON hyviä reseptejä mutta suurin osa on kyllä aika sheisseä! Monissa kuvat on kuin vauvan puklusta otettu ja reseptin ohje menee tyyliin "2 lihaliemikuutiota, ruokalusikallinen aromisuolaa, 2 tl suolaa", yms.. Tottakai voi jättää pois jonkun mutta siis.. Kauheeta miten tommosia sydänkohtaus-ällöreseptejä ees joku julkasee?

[QUOTE="M33";30545707]Miksi kukaan käyttäisi Kotikokkia, kun maailmassa on vaikka kuinka paljon testattuja, huippuunsa hiottuja taatusti herkullisia reseptejä? Laiskuus?[/QUOTE]

Riippuu, mitä aikoo tehdä. Jos nopeasti googlaa jonkun pannukakun tai pullataikinan ohjeen, on Kotikokin versio varmaan ihan hyvä. Eri asia sitten, jos on tarkoitus tehdä jotain erikoisempaa. Mutta tuskin kukaan aina syö jotain "huippuunsa hiottua". Itselläni on Kotikokista käsitys, että siellä on pääosin aika helppoja reseptejä, jolloin ne sopivat silloin kun ei ehdi tai halua mitään vaikeaa.

[QUOTE="M33";30545707]Miksi kukaan käyttäisi Kotikokkia, kun maailmassa on vaikka kuinka paljon testattuja, huippuunsa hiottuja taatusti herkullisia reseptejä? Laiskuus?[/QUOTE]

Sepä se.

[QUOTE="Anne";30545789]Mikä vika aromisuolassa on?[/QUOTE]
Jaiks, sehän on kirosana palstamammoille! Täällähän kaikki keittävät lihaliemensä itse eli eivät käytä edes lihaliemikuutioita tai fondia. Aromisuola on vielä pahempi. Kaikki maustavat ruokansa mieluummin yrteillä.

Jaiks, sehän on kirosana palstamammoille! Täällähän kaikki keittävät lihaliemensä itse eli eivät käytä edes lihaliemikuutioita tai fondia. Aromisuola on vielä pahempi. Kaikki maustavat ruokansa mieluummin yrteillä.

Niin, aromisuolahan on kuullusti saatanasta. En vain vieläkään ymmärrä, että miten jokin jauhoseos, joka sisältää puolet suolaa ja puolet jotain muuta mausteita, on niin paha. Vai onko se se glukoosi? Vai pitääkö kaikki olla tuoreita yrttejä ja itsekasvatettuja pippureita? Ap:kin valittaa suolasta, suolatonta ruokaako sitä pitäisi tehdä, ihminenkin tarvitsee suolaa.

Tottakai ihminen tarvii suolaa, mutta mietitäänpä vähän tuota yhtäkin reseptiä. Kinkkusuikaleissa on suolaa, ja pekonissa vielä enemmän suolaa, sitten siihen työnnetään kaksi RUOKALUSIKALLISTA ällöttävää, väriaineen-keltaista, pahaa aromisuolaa joka on pelkkää lisäainetta ja saa kaikki ruoat maistumaan samalle (kissan persiille), sitten päälle vielä teelusikallinen normisuolaa.
Tein mäkin kinkkukiusausta pari päivää sitten ja riitti vajaa teelusikallinen suolaa, koska kinkussakin on ihan tarpeeksi! Huhhuh.

Ja hei, aromisuola ei todellakaan sisällä "puolet suolaa ja puolet mausteita". Katoppa vaikka mitä siellä aromat-purkin kyljessä lukee. Väriaineita, lisäaineita, natriumglutamaattia. Eri asia kuin esimerkiksi Herbamare joka OIKEASTI sisältää vain suolaa ja yrttejä.

Ja ei, minä en käytä mitään lihaliemikuutioita tms.. Osaan maustaa ruoan itse ilman keinotekoisia mömmöjä :)

No liemikuutiot ja aromisuolat on kaikkea muuta kuin luonnollista. Herbamarea (joka sisältää vain yrttejä ja suolaa) käytän kyllä, ja luomuliemijauhetta.. Mutta ei kiinnosta vetää esim. natriumglutamaattia joka aiheuttaa mulle päänsärkyä ja astmaatikkona hengenahdistusta. Ja mihinkään ruokaan en lapa kolmea ruokalusikallista suolaa, ilmanko verenpaineet onkin ihannelukemissa!
Ja pakastevihanneksia käytän kyllä surutta ;)

Yhteistyössä