Miksi kotiäidit on usein lihavia?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mistä johtuu? Eivätkö he liiku vaan istuvat kotona koneella aamusta iltaan ja syövät koko ajan? Ja kotiäidit on kai köyhiä niin ei ole rahaa ostaa kasvista ja kevyttä lihaa, niin siksi ostavat vaan ranskalaisia ja nakkeja yms läskipommeja? Ja sitten itkseävt kun mies lähtee lätkimään kun on perse levinnyt ja sitten on lihava ja yh... Lähtekää vaikka lenkille jos ette muuten pääse harrastamaan esim. zumbaa.

Tämä ei ollut sit niin yhtään yleistystä :D
Mä en ollut lihava koti-äiti, enkä ole nyt lihava työssäkäyvä äitikään. Mies ei lähtenyt lätkimään vaan minä lähdin. Kotiäitinä harrastin kovastikin salilla ja jumpissa käyntiä ja panostin ruokaan kun oli aikaa. Nyt kun käyn töissä en ehdi salille ja ruokakin on turhan usein valmista. Ja töissä hampparia sun muuta "terveellistä".
Itseasiassa muutkaan mun tuntemat kotiäidit ei ole lihavia. Ja ovat kotona ollessaan harrastaneet enemmän kuin töihin mentyään... :whistle:

jaaha
Mistä näitä käsityksiä sikiää? Usein ajatellaan kans, että suurperheen äidit on lihavia... Itelläni viides tulossa ja aina ollut hoikka - niin ja kotiäiti siis myöskin!

Hoikempi mä kotiäitinä ollessa olen ollut kuin esim. nyt työssäkäyvänä...

Mun kaveripiiriin mahtuu tasan kaksi lihavaa kotiäitiä, mutta ne on kyllä olleet tukevia koko ikänsä, eli sikäli ei ole mitään tekoa kotiäitiyden kanssa.

Minä olen kotiäiti ja en ole lihava. Miehen töiden takia mulla ei ole aikaa omille harrastuksille ennen kun illalla klo 21 jälkeen kun muksut nukkuvat ja silloin ei oikein liikunta nappaa kun unikin pitäisi saada hyvissä ajon. Ehkä sitten vain syön terveellisesti kun kilojakaan ei tule..

vieras
Kyllä on kammottavaa, että meitä on kaiken kokoisia ja näköisiä :'( asialle täytyy tehdä jotain ja äkkiä, naapurin liisankin ylimääräiset kilot on mun harteillani niin kamalan painavat :(

kävijä
No minäkin poikkeus sitten ilmeisesti, kun kotiäitinäkin olin suorastaan liian laiha... Ja ihan tavallista arkiliikuntaa harrastin lasten kans, kun lastehoidollisista syistä ei voinu salille lähtee. Edelleenkin työssäkäyvänä hoikka ja edelleen ehtii vain arkiliikunnan merkeissä liikkumaa.

Siis ihan tosissaanko joku miettii tämmöstä :LOL:

Työssäkäyväthän kuntoilee väh. 5päivänä viikossa ja syö vain tuoretta ja rasvatonta ruokaa :D Eikä kukaan työssäkäyvä oo lihava.

Mä tunnen itseasiassa enemmän lihavia työssäkäyviä kuin lihavia kotiäitejä. Tarkemmin ajattelee niin en tunne ketään lihavaa kotiäitiä :LOL:

Yhteistyössä