miksi kotiäideillä on aina raitapaidat?

• Viestiketjun aloittaja iikka
  • Ensimmäinen viesti
sen verran
on pakko sanoa että INHOAN sellaisia marimekko tyylisiä raitapaitoja.
Ainoita raidallisia vaatteita on vähän liituraita tyyppistä kangasta olleet jakku-puku ja paitapusero, mutta vaakaraitaa ei kyllä pidä ikinä *koputtaa puuta* missään. Ei vain oikein iske, samoin kuin ei myöskään nää tosi isot kuviot esim. kukat tms.

No nyt kun tuli puheeksi...Mä en itse nyt ole varsinaisesti mikään raitapaitatyyppi (istun koneella violetissa Marimekon raitapaidassa :x ) ja en ole itse itselleni yhtään raitapaitaa hankkinut, MUTTA äitiyteni jälkeen olen niitä saanut lahjaksi lukuisia. Se on siis ilmeisesti joku MUST hankinta kotiäidille :/ Äitini on ostanut tässä viime vuosien aikana kaksi Marimekon raitapaitaa, Marimekon kaksi raitaista yökkäriä (erotiikan tappajia) sekä mummo muisti lisäksi vielä yhdellä ei Marimekon raitapaidalla. Kyllä mä niitä kotona käytän jä välillä vahongossa muuallakin :ashamed:

Meidän perhekerhossa ei ole kellään raitapaitaa, edellisellä paikkakunnalla taisi parilla olla. Mulla oli silloin kun olin töissä useinkin raitapaita, nyt kotiäitinä ei. Eikä kylläolis aitoon Mariin oikeastaan varaakaan.

sen verran
Alkuperäinen kirjoittaja sen verran:
on pakko sanoa että INHOAN sellaisia marimekko tyylisiä raitapaitoja.
Ainoita raidallisia vaatteita on vähän liituraita tyyppistä kangasta olleet jakku-puku ja paitapusero, mutta vaakaraitaa ei kyllä pidä ikinä *koputtaa puuta* missään. Ei vain oikein iske, samoin kuin ei myöskään nää tosi isot kuviot esim. kukat tms.
pitää vielä lisätä että puhun nyt vaatteista itseni päällä, muut pitäkööt ihan mitä haluaa vaikka sitten miesten kalsareita päässä.

pallero
joo, mulla on yksi marimekon raitapaita! ja se on niin mukava ja sopivan pitkä, ettei napa vilku. Ostaisin enempikin, jos olisi varaa. plussaa siitä, että saa heittää 60 asteeseen ja hikihajut ja muutkin hajut lähtee. Toinen lemppari on hm:n paksuraidallinen paita, jota oon käyttänyt kohta 6-vuotta! :D kyllä tekin ihmeasioihin kiinnitätte huomiota.

Äitiliini
Silloin kun olin kotiäitinä, minulla ei ollut kyllä ehkä kuin 1 raidallinen paita joka ei edes muistuttanut marimekkoa. Nyt kun olen töissä, niin meillä on työpaitoina Marimekon raitapaidat, enkä kyllä sitte niitä vapaa-aikana enää pitäisi. Mutta makunsa kullakin.

hmm
No mä en ole ikinä ajatellut sitä minään kotiäitijuttuna, mutta oikeesti kun tuntuu ettei kaupassa muuta ole tarjolla kun raitaa... Joka ikisessä paidassa joka on kohtuuhintanen, on jonkinsortin raidat jossain. Eli kyllä niitä minunkin kaapissa on, mutta itelläkin kyllä hermot kesän alessa meni, kun kaikessa sitä raitaa oli. JA päätin etten yhtään sellasta enää osta.

hihhihihiih
Repesin,kun luin tämän aloituksen. Osui niin hyvin muhun;kaksi vuotta kotiäitinä ja juuri nyt päällä raitapaita :D Ei tosin Marimekon vaan H&M mustavalkoraitainen. Täytyy varmaan tehdä tästä siivousrättejä ja ostaa yksvärisiä paitoja,niin kaikki luulee bisnesnaiseksi...

muistakaa
Tämänkin ketjun yhteydessä on taas muistettava että kaikilla on omat käsitykset asiasta.
Toinen tarkoittaa raitapaidalla esim mustaa paitaa, jossa on 4 ohutta himmeää punertavaa raitaa, ja toinen taas tarkoittaa paksuista kirkkaista sini-punasista raidoista tehtyä paitaa....

Yhteistyössä