Miksi koira syö nappuloitaan niin että hakee nappulan kerrallaan keittiössä olevasta ruokakupistaan,

  • Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti
"Oops"
kantaa sen eteiseen, rouskuttaa sen siinä ja sit taas hakee uuden nappulan. MIksi se ei voi syödä kupillaan?

Muuta ruokaa syö toki kupillaan, nappulat vain kantaa noin.
 
:D heh
meillä koira tekee niin että se aina ensin maistaa yhden nappulan; menee kupille, ottaa nappulan, tiputtaa sen matolle (ihanaa) ja rouskuttaa sen siinä. JOS herralle maistuu niin hän menee kupille jatkamaan.

sellanen nirppis... ja 2v sakemannipoika kyseessä!
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";25138774]Jaa a. Olisko joku tapa tai sitten eteisessä on jotain vetovoimaa :) Pysyykö ruokakippo jämäkästi paikallaan kun koira syö?[/QUOTE]

Kyllä se pysyy :D
 
"aapee"
meillä koira tekee niin että se aina ensin maistaa yhden nappulan; menee kupille, ottaa nappulan, tiputtaa sen matolle (ihanaa) ja rouskuttaa sen siinä. JOS herralle maistuu niin hän menee kupille jatkamaan.

sellanen nirppis... ja 2v sakemannipoika kyseessä!
Joskus tämä kantaa nappulan eteiseen, tiputtaa sen mutta "unohtaa" sen siihen. Sitten syö jos minä "muistutan" asiasta ja osoitan sormella nappulaa :D
 
Jaa-a, senkun tietäis, oma koissu myös teki tuota, nappula kerrallaan kulki olohuoneeseen. Vanhuksena tuli ahneus ja laiskuus ja kuljetti peräti 2 nappulaa kerrallaan. Parhaimpia lieneen kun mukamas kaivaa mattoon kuoppaa, laittaa nappulan siihen ja tökkii kuonolla huolellisesti piiloon. Siinä se papu möllöttää keskellä sileetä mattoa ja koira on tyytyväinen suoritukseensa.
 
"Piiu"
Aika fakiiri tuo meidänkin seropi on, kun erottelee ruokaansa. Hienosti on eroteltu nappulat jauhelihan joukosta. Eli syö lihan ja nappulat jää kuppiin :D Ne se syö sitten joskus.
 
Jaa-a, senkun tietäis, oma koissu myös teki tuota, nappula kerrallaan kulki olohuoneeseen. Vanhuksena tuli ahneus ja laiskuus ja kuljetti peräti 2 nappulaa kerrallaan. Parhaimpia lieneen kun mukamas kaivaa mattoon kuoppaa, laittaa nappulan siihen ja tökkii kuonolla huolellisesti piiloon. Siinä se papu möllöttää keskellä sileetä mattoa ja koira on tyytyväinen suoritukseensa.
:LOL:

Asiasta viidenteen. Syökö teidän koirat omenaa? Meidän leo suorastaan VAATII sitä syötyä omenaa ja sen saadessaan on ylentyytytyväinen. Samalla tavalla menee päärynäkin. Ei vissiin ihan normijuttua? No, mikäs siinä jos hedelmät maistuu. Onkohan siitä tulossa fruitisti? :LOL:
 
....
Meidän chihu oli yösyöppö (kuppi aina esillä).
Sen piti aina hypätä sängystä ales, hakea yksi nappula keittiöstä toisella puolella huushollia, tulla hyppimään sänkyä vasten (kunnes se nostettii ylös), söi innoissaan nappulan ja taas ales tekee sama rundi uudelleen ja uudelleen.

Ehkä sain esimakua äitiydestä ja siitä minkälaista on nukkua tosi lyhyissä pätkissä? Ainakin oppi olemaan hereillä ja unessa samaa aikaa :D

Oishan sen kupin voinut ottaa pois (tai sänkyyn), mutta kun toisella vaikutti olevan niin hauskaa, ei raaskinnu <3
 
tehimiini harmaana
Meidän koira tekee kanssa tuota, mutta vain siis noilla nappuloilla. Jauhelihan ja muut tuoreruuat syö suoraan kupista kun ne on extraherkkua. Tosin tuosta kuvauksestasi poiketen meidän koira kahmii suun täyteen niitä nappuloita, kantaa matolle ja tiputtaa ne siihen, ja syö sitten yksitellen. Nokkelaa, ei tuu liian monta reissua rampattavaksi. :D Hän syö kanssa myös melkeen mitä vaan hedelmiä, mandariinit on ykkösherkku, ja kesäisin hauskuutetaan torimyyjiä pyytämällä koiralle mansikkamaistiaisia. :D Ainoastaan vihreät asiat ei kelpaa eli kurkku, herneet salaatti yms. jää syömättä.
 
Samaa olen ihmetellyt, ensin nuollaan nappuloista jauhelihat pois ja sen jälkeen aletaan kannella nappuloita ympäriinsä. Yleensä sinne missä ihmiset on sillä hetkellä. Ehkä se haluaa näyttää, että kyllä minä nämä nappulatkin syön, vaikka ahnehdin herkut päältä :)
 
Ei koirapsykologi laisinkaan
Tuli sellanen mieleen että onko sillä väliä missä itse olet/ mitä teet kun koira syö? Josko se tavallaan vahtii ettei kukaan lähde sillävälin kun rekku napostelee. Mulle tulis myös tosta, jos koura tuo ruuan sinne missä ihmiset on, että pitää vahtia samalla.
 
koirankouluttaja
Jos se tapa häiritsee, niin ruokakuppi heti pois, kun kupilta poistuu. Oppii pysymään kupilla. Meillä kun koiria on useampi, ne menee kupilleen heti luvan saatua ja syövät kuppinsa tyhjäksi hetkessä.
 
Muistan joskus olleen puhetta siitä et koiran nimen omaan pitäis haluta ruokaansa ja olla innoissaan sen saannista ja syödä se nopeasti et jos leikkii niin s liikaa ruokaa tai on tylsistynyt. Meillä koirat ei varmaan edes hengitä kun syövät kun on niin ahneita.. Itse en kyl sois koiralle sitä et leikkis ruoalla enkä todellakaan jättäs kuppia lattialle koska meillä koirat ei määrää sitä koska syövät ja miten syövät. Mun vanhemmilla on kans nirso koira joka näykkii ruokaansa mutta kuppi nostetaan pois samalla kun muidenkin koirien ja kyllä ne nappulat aina sit toisella aterialla kelpaa kun oikeasti on nälkä.
 
koirankouluttaja
Champion: Niinpä se meilläkin menee. Kupit nostan pois niin omilta kuin hoitokoirilta heti ruokailun jälkeen.. olipa kuppi tyjä tai ei. Toinen ruoka kelpaakin jo nirsollekin paremmin.
 
"Vierailija"
Olen miettinyt tuota juttua, että miksi koirat tekevät tuota.

Ehkä selitys löytyy siitä, että ne käyttäytyy kuin susilaumassa, eli käyvät ottamassa saalista palan ja siirtyvät sivummaksi rauhassa syömään...

Luultavasti ihan luontaista käyttäytymistä, enkä ymmärrä miksi koiraa pitäisi siitä rankaista.
 
"diu"
[QUOTE="Vierailija";25139768]Olen miettinyt tuota juttua, että miksi koirat tekevät tuota.

Ehkä selitys löytyy siitä, että ne käyttäytyy kuin susilaumassa, eli käyvät ottamassa saalista palan ja siirtyvät sivummaksi rauhassa syömään...

Luultavasti ihan luontaista käyttäytymistä, enkä ymmärrä miksi koiraa pitäisi siitä rankaista.[/QUOTE]

No niinpä. Varsinkin kun siitä ei ole mitään haittaa. Eri asia sitten jos märkäruokaa tai muuta sotkevaa alkaa kuljetella kupista ympäri mattoja jolloin sotkeutuisi matot, mutta noista raksuista tuskin haittaa on. Ihan ihme touhua jos koirienkin pitäisi olla jotain robotteja jotka ei saa tehdä mitään mitä omistaja ei käske.
 
meidäään
Meidän entinen koira rakasti porkkanaa, ja sille aina kuorittiin omakin porkkana. Se kantoi sen AINA olohuoneen matolle ja söi sen siinä niin, että puolet siitä porkkanasta oli pieninä murusina lattialla. Mutta se näytti niin kovasti pitävän siitä porkkanasta, että kerta toisensa jälkeen se sen sai vaikka murustikin koko maton täyteen <3 Oli kyllä ihana eläin.
 

Yhteistyössä