Miksi koira mässyttää ja nuolee "huuliaan" koko ajan, ärsyttävän kuulosta aaaaarghhh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hermoheikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hermoheikko"

Vieras
Yritän yöllä nukkua niin se tekee tota ääntä lattialla sängyn vieressä. Joudun ajamaan sen pois koko huoneesta. Sama nyt, talo hiljanen mutta se mässytys .. aaarghhh.

IHAN SAMA! Siihen on yöllä tosi ärsyttävää herätä! Päivällä jos tekee niin voi olla sijaistoimintaa tai epävarmuutta. Mutta meillä tosiaan öisin mässyttää vähän väliä. Ihan hereillä ollessaan. Unissaan sitten vinkuu ja haukkuu jos hyvä uni menossa....sekin ärsyttävää.

[QUOTE="aapee";24480547]No en mä tykkää sen pieruistakaan! Mitäs siihen sanot?[/QUOTE]

hahaha :)

Meillä koira nuolee lorttoa AINA silloin kun olen saamassa unen päästä kiinni... iuuuh

Voi kuinka odotin tuollaista kommenttia...:D Ajatella että minäkin olen hankkinut koiran vaikka en pidä sen kaikista tavoista!! Näitä tapoja löytyy ihan useampia!! Jopa vihaan niitä välillä.

Suussa ei näy mitään erikoista.
Lähinnä tuota mässytystä tulee kun koira lepää, ei tosin aina.
Sit kun olen laittamassa sille ruokaa, se katsoo ja mässyttää.
Mä olen vaan jotenkin olettanut että se mässyttäminen liittyy sitten ruokaan.

Olisko sillä kuuma? Tai jokin vaiva/sairaus? Meidän koira teki tuota ainakin silloin kun oksennus oli tulossa: Kauhea mässytys, mutta se kyllä päättyi yleensä jonkinlaiseen karvapalloon tai ruohopallopuuroon matolle (miksi muuten AINA matolle??!!). Ei kuulosta musta välttämättä ihan normaalilta koiran ääntelyltä.

Joku on kysellyt vähän saman tyylistä aiemmin täällä palstalla:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1269020-jos-olisi-elainlaakaria-paikalla-koira-asiaa/

[QUOTE="Hermoheikko";24480473]Yritän yöllä nukkua niin se tekee tota ääntä lattialla sängyn vieressä. Joudun ajamaan sen pois koko huoneesta. Sama nyt, talo hiljanen mutta se mässytys .. aaarghhh.[/QUOTE]

Koira ei ihan huvikseen eikä varsinkaan sinun kiusaksesi nuole jatkuvasti ylähuultaan. Meillä tapahtuu myös aikoinaan samantyyppistä ja se viittaa nenäpunkkiin. Voi viedä lääkärille, jos on muitakin oireita, mutta lääkäri harvemmin näkee näitä punkkeja, koska ne ovat niin pieniä. Lääkkeeksi suosittellaan kuitekin STRONGHOLDIA. Se häätää punkit, laittaa ne liikkeelle ja lääkkeen ottamisen jälkeen voi nuoleminen hetkeksi lisääntyä, mutta se on meillä ainakin auttanut.

Muutenkin, jos koira käyttäytyy vähän eri tavalla kuin yleensä, kannattaisi harkita lääkärikäyntiä. Koirat kestävät huomattavasti enemmän kuin ihmiset, eivätkä aina heti näytä pahoinvointiaan. Meillä oli koiralla kehittynyt tosi paha korvatulehdus, eikä oireina ollut kuin pieni pään ravistelu. Nykyään kyllä tutkin koiraani ihan eri tavalla, jotta voin ennaltaehkäistä ikävät taudit.