MIKSI KISSA TAMPPAA JALKAA????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissafani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissafani

Vieras
Miksi meidän toinen kissa (poikakissa, tyttö ei näin tee) aina välillä keittiössä tulee ja tamppaa ihmisten jalkoja. Siis ikäänkuin peruuttaa siihen jalan päällä ja tamppaa sitä takajaloillaan. Ja tekee tätä vain keittiössä! Miksi, yrittääkö se olla kokki talossa vai? =)

Olen kuullut, että koira tai kissa tekee näin jos haluaa hallita jotenkin tai pomottaa.. mutta mitä tuossa tilanteessa pitäis tehdä? Mikä on oikea menetelmä? MInä olen vain ottanut reippaasti jalan pois alta ja sanon että kissalle EI.Minä määrään! Ja se on sit lopettanut. Mies antaa tuolloin kissalle huomiota. Onkohan sekään oikein?

Ei varsinaisesti niinkään. Tyttökissa leipoo, mikäli ymmärrän mitä sillä tarkoitat. Just tolleen miten kuvailit. Mutta poika ei avaa ja sulje tassuja, ei kehrää eikä oikein jalkaakaan vaihda. Vaan silleen laittaa takatassun ihmisen jalan päälle ja talloo sitä uudestaan ja uudestaan samalla tassulla.

Onko leikattu kissa? Uroskissathan (leikkaamattomat) merkkaavat reviiriään virtsaamalla ja "levittävät" virtsan hajua tuolla tavalla takajaloillaan.

Eli "merkkaa" teidät omaan porukkaansa kuuluviksi ? ;D

No sentään jollain muullaki, ettei vaan meidän mirri ole kaheli. Tosiaan olen jostai kuullu et koira ainaki yrittää sillä jotenki pomottaa tai päästä talon herroiksi ihmisen yli? Siksi olen ajatellu että kissamme yrittää samaa, nimittäin tuo katti on kyllä todella määräilevä ja hyppisi kyllä ylitseni jos en pitäis kurissa. =)

Hassua että meillä vain keittiössä ja jollain toisella vaan makuuhuoneessa. Meinaakohan teillä sitte että saisi määrätä missä nukkuu?

Hassua. Mun kissa tekee tuota kun tulee samaan aikaan vessaan. Siis laittaa toisen takajalan mun jalan päälle ja vaan on siinä hetken. Mikä juttu toi oikein on? Tekee niin harvoin, että tuli tästä mieleen.

se voi olla myös versio siitä leipomisrefleksistä, jolle kissa siis ei voi mitään. kyseessähän on siis "nisän painelu" tassuilla, jotta sieltä tulee paremmin maitoa. pomottamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ja yleensäkin kissan ja koiran käytöstä ei pidä tulkita samalla tavalla.

Voiko toi olla uroskissalla jotain panojutskia, uroshan polkee narttua ihan huolella, kun kissat parittelevat. Mutta mun kissa on kyllä tyttö, arka ja kiltti sellainen.

Ja ei kehrää eikä muutakaan samalla. Ja tosiaan myös tekee noin kuten tuo vessamirri tuossa. Että tulee vessaan mukaan ja laittaa jalan takatassun jalan päälle ja on vaan siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja kissafani:
Ja ei kehrää eikä muutakaan samalla. Ja tosiaan myös tekee noin kuten tuo vessamirri tuossa. Että tulee vessaan mukaan ja laittaa jalan takatassun jalan päälle ja on vaan siinä.

kyllä mä sen sit tulkitsisin läheisyyden kaipuuksi ja huomion hauksi. ei sen kummempaa. tyyppi haluaa vaan "kuulua porukoihin". ihan itestä sitten kiinni, haluaako sen huomioida tuolloin vai ei.

Yhteistyössä