Miksi kilot ei putoa

  • Viestiketjun aloittaja "onnenpyörä"
  • Ensimmäinen viesti
"onnenpyörä"
vaikka syön tosi vähän?
Saatan syödä esim. aamulla ruispalan, iltapäivällä pienen purkin ananasta. Välillä illalla jotain tuhdimpaa esim. makaronilaatikkoa tms. n. 1-2 dl.

Ja tätä on jatkunu monta viikkoa, kuukausia. Silti ei vaatteet jää isoksi. Vaakaa ei ole. En juo limsoja, en mehuja, en maitoa tai piimää, enkä kahvia. Ainoa mitä juon on vesi. Sitä juon päivässä 0,5-2litraa.
 
ap.
kiireistä elämää. Vähän on ylimääräisiä kiloja, ei kuitenkaan kymmeniä. varmaan joku 10kg painosta pois ois hyvä.
Laihtumisen takia en jätä syömättä vaan ei vain maistu enkä tarvitse enempää ravintoa.
Päivässä n. puoli tuntia mäkistä reipasta maastoliikuntaa. Työssä kuljen paljon portaita edes takas 8h päivässä.
 
,.,.,.
Mulla on nyt enemmän kiloja - mutta koskaan, edes tiukimmalla dietillä en ole päässyt normaalipainoon saakka. Kerran kehonkoostumusanalyysissä ja joku lääkärikin sanoi että olen ruumiinrakenteeltani sellainen, että jo rasvaton painoni menee normaalipainon ylärajalle.

Mua ei yleensä kyllä edes pidetä läskinä vaan "isona".
 
"hmm"
Oiskohan sulle säästöliekkin iskenyt? Oletko ollut erityisen väsynyt? Ehkä kannattaisi kuitenkin syödä enemmän. Myös hiilareiden reilua vähennystä kannattaa kokeille, mulla ei oikeen muu toimi. Vähähiilarisella laihdun vaikka syön yli 2000 kaloria päivässä....
 
ap.
olen ollut todella väsynyt. Ja kärsin usein päänsärystä.
eli ravintoa varmaan saan liian vähän.
mutta ei ole oikein ruokahalua.
Uudenvuoden aaton "juhla-ateriani" oli aamulla ruispala ja yöllä rakettien jälkeen 3 tuc-keksiä yrttituorejuustolla.
 
"vierailija"
Sä syöt liian vähän joten kroppa pitää kiinni kaikesta mitä sillä on. Kokeile mitä tapahtuu jos syöt venemmän, sähän syöt siis ihan älyttömän vähän. Kyllähän se paino ennenpitkää tippuu tollakin tapaa, mutta elimistö ei kovin hyvässä hapessa tuolla ravinnolla.
 
"bsb"
[QUOTE="hmm";29413368]Vähähiilarisella laihdun vaikka syön yli 2000 kaloria päivässä....[/QUOTE]

:LOL: Taas näitä fysiologisia ihmeitä. :D

Toisilla kroppa tekee energiaa tyhjästä ja eivät laihdu, vaikka syövät "ihan tosi vähän" ja toiset syövät kaksinkertaisesti kulutukseen nähden, mutta ylimääräinen energia "vaan katoaa" jonnekin. C'moon, aikuiset ihmiset!
 
"vierailija"
[QUOTE="vierailija";29413384]Sä syöt liian vähän joten kroppa pitää kiinni kaikesta mitä sillä on. Kokeile mitä tapahtuu jos syöt venemmän, sähän syöt siis ihan älyttömän vähän. Kyllähän se paino ennenpitkää tippuu tollakin tapaa, mutta elimistö ei kovin hyvässä hapessa tuolla ravinnolla.[/QUOTE]

siis syöt enemmän.
 
ap.
täytyy kokeilla.
Ensin nukuin vähän. Vain 2-5h yössä. Nyt tuntuu etten saa enää unta iltaisin ja sitten kun nukahdan ja jos joku yöllä herättää niin en enää saa unta uudestaan. :/
 
Näin
[QUOTE="bsb";29413387]:LOL: Taas näitä fysiologisia ihmeitä. :D

Toisilla kroppa tekee energiaa tyhjästä ja eivät laihdu, vaikka syövät "ihan tosi vähän" ja toiset syövät kaksinkertaisesti kulutukseen nähden, mutta ylimääräinen energia "vaan katoaa" jonnekin. C'moon, aikuiset ihmiset![/QUOTE]

Kenenkäs aikuisen kulutus on 1000 kcal. Ei kenenkään.

Itsekin hoikistuin vähähiilarisella vaikka söin kuin hevonen. Kulutus kuitenkin noi 2700-2800 kcal per pvä.
 
ettete
Oletko oikeasti ylipainoinen vai onko tavoitepainosi epärealistinen? Itse olen huomannut että painoni ei hevillä laske alle tietyn lukeman, vaikka kuinka itseäni näännyttäisin...
 
"vierailija"
Jos oikeasti olet syönyt kuukausia purkin ananasta, ruispalan ja 2 dl makaronilaatikkoa päivässä, sinun olisi pitänyt laihtua ja rutkasti.

Joko et tajua syöväsi/napostelevasi (sekin on mahdollista ja hyvin yleistäkin) tai sitten mene lääkäriin.
 
Joku jo sanoikin mitä meinasin sanoa. Eli joko huijaat itseäsi ja syöt todellisuudessa enemmän. Naposteletko jotain pientä pitkin päivää lisäksi?

Jos oikeasti on niin, että päivän ravinto on 1 ruispala, purkki ananasta ja 2 dl makaronilaatikkoa, etkä silti laihdu, etenkin jos näin on jatkunut kuukausia, niin kyllä on jotain häikkää jossain. Onko sun kilpirauhasesi kunnossa?
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
ap.
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta mutta siihen on lääkitys.
Ja tuo on oikeasti ollut jo pitkään ravintoni. Aluksi söin 2 pientä purkkia anansta mutta sekin määrä väheni muutama viikko sitten.
Vaakaa minulla ei ole joten lukemia en osaa sanoa mutta ei ainakaan vaatteet ole jääneet suureksi.
Makaronilaatikko oli esimerkki. Saatan syödä illalla siis tuhdimmin mutta määrä ei tuota makaronilaatikon määrää kyllä ylitä eli se voi olla myös esim. 1 pieni peruna ja pari pientä palaa kanaa tms.
Ehkä jätän nuo hiilarit pois.

Ja tarkotukseni ei ole tällä tavalla laihduttaa. Tulin vain miettineeksi että miksi paino ei putoa vaikka syön niin vähän.

En napostele. Jotain makeista, esim 5 karkkia viikossa saatan syödä koska en niitäkään saa enää alas.
 
syökunnolla
Lopeta tuo pelleily ja ala syödä kunnolla! Googlaa vaikka go fat go ja noudata sitä tai investoi 50e ja liity maanantaina alkavaan superdieettiin. Takuulla laihdut!
 
ap.
Tämä ei siis ole mikään dieetti.
En ole tarkoituksella ruvennut laihduttamaan vaan mietin miksi kilot ei putoa vaikka syön niin huonosti ja kuitenkin varmaan se 10 kiloa ylimääräistä löytyy joka voisi helpostikin pudota pois, enkä silti olisi langanlaiha tai edes kovin hoikka.

Minulle ongelmaksi on enemmänkin tullut se että ruoka tuntuu suussa pahalta. Tai ruoan jälkeen jää suuhun paha maku minkä takia joudun pesemään hampaat syömisen jälkeen.
 
TUo johtuu täysin kilpirauhasen vajaatoiminnasta, lääkitys ei ole kohdillaan. Kun arvot on säädetty juuri oikeaseen, niin kilot alkaa karista. Mut jos arvo heittää vähääkään siitä sulle sopivista arvoista niin kilot pysyy vaikka tekisit mitä... Terveisin, kokemusta on
 
"hmm"
[QUOTE="bsb";29413387]:LOL: Taas näitä fysiologisia ihmeitä. :D

Toisilla kroppa tekee energiaa tyhjästä ja eivät laihdu, vaikka syövät "ihan tosi vähän" ja toiset syövät kaksinkertaisesti kulutukseen nähden, mutta ylimääräinen energia "vaan katoaa" jonnekin. C'moon, aikuiset ihmiset![/QUOTE]

Ei se mikään ihme ole, ehkä mun kulutus on reilusti yli tuon 2000? Urheilen kuitenkin 6 päivänä viikossa joten kyllä helposti menee yli 2000 kalorit ja jos syön 2000 edestä niin laihdun. En väittänytkään että energiaa katoaisi minnekkään.
 

Yhteistyössä