Haittaako jos juo vain light limsoja, eikä mitään muuta nestettä, ei edes vettä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "light"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"light"

Vieras
Miten tämmöinen juomatottumus vaikuttaa kehoon ja terveyteen? En pidä veden mausta, enkä juo juurikaa maitoa tai mehuja. Juon yleensä vain light limsoja, joissa ei ole kaloreita ollenkaan, sekä kahvia ja teetä joissa ei ole kaloreita. Vedestähän ne on tehty, joten eikö se aja saman asian kuin veden juominen?

Tässä esim tämän päivän juomiseni:
7.00 2dl teetä
9.00 1,5dl kahvia
12.00 2dl kevyt piimää
14.00 1,5dl kahvia
17.00 2dl light limsaa
20.00 4dl light limsaa.

Pitäisi varmaan olla huolissaan :(
Tästä tulee vasta 1,3litraa nestettä. Ja pitäisi muka juoda 2litraa pelkkää vettä ja muut juomat päälle. Mähän joutuisin juoksemaan koko ajan vessassa. Tänäänkin olen käynyt jo 6krt, ja menen vielä yhden kerran ennen nukkumaan menoa. Vaikka olen juonut vain 1,3dl. Monesti juon paljon vähemmänkin.

Toi kahvi ei kelpaa nesteeksi, sillä se on nesteenpoistaja. Siksi joudut hypätä vessassa. Jätä kahvia vähemmälle ja juo ihmeessä vettä, vaik sit vissyä jos ei hanavesi kelpaa. Kyllä tuolla nesteytyksellä olet varmasti kuiva.

en pidä veden mausta, ja kylmä hanasta tullut on jotenkin liian kylmää ja kovaa. Pidäisi seisottaa kannussa jotta voisin juoda.

Unohdin tuosta listasta vahingossa yhden kahvikupin klo12, lounaan jälkeen. Eli nesteenpoistoa todellakin tulee. Mistä tietää että kärsii liikakuivuudesta? kun kuitenkin käyn niin usein vessassakin, niin en usko että olisin kuiva.

Ai korvaako Light-limsat veden?

Ei. Ei missään mielessä. Joo niissä on nestettä, mut siihen se sit jääkin... Niissä on myös jumalaton määrä kaikkea ylimäärästä lisäainetta, jota sun kroppa ei todellakaan kaipaa. Kyllä se ennenpitkää näkyy terveydessä ja sitä ennen ihossa (epäpuhtautena) sekä hampaissa (kiillevauriot).

Kannattaisi todellakin opetella juomaan vettä. Koita ensin vaikka sitruunamehutipan kanssa (ok, sekin vaurioittaa hampaiden kiillettä, mut muuten parempi vaihtoehto kuin nuo lightit).

Niin ja tee ja kahvi molemmat sisältää kofeiinia ja molemmat poistaa nestettä.

Viimeksi muokattu:
Ei noista ole oikeasti tehty mitään tutkimuksia, että ne haittaisivat ihmistä. :) Itse elin noin monta vuotta. Raskausaikanakin vetelin ihan kunnolla light limuja. Nyt olen koittanut vähentää ihan vain siksi, että vedenjuonti tulee halvemmaksi.

Kuulostaa aivan karmealta. Kyllä veden makuun tottuu kun laittaa vaikka sitruunaviipaleita.
Mun mielestä mikään ei ole parempaa kuin raikas vesi.
Ja kyllä, keinoaineiden haitallisuudesta on tehty ihan oikeita tutkimuksia. Ja ilman tutkimuksiakin mä ymmärrän että keinoaineet ei voi olla hyväksi ihmisen elimistölle.

Kuulostaa aivan karmealta. Kyllä veden makuun tottuu kun laittaa vaikka sitruunaviipaleita.
Mun mielestä mikään ei ole parempaa kuin raikas vesi.
Ja kyllä, keinoaineiden haitallisuudesta on tehty ihan oikeita tutkimuksia. Ja ilman tutkimuksiakin mä ymmärrän että keinoaineet ei voi olla hyväksi ihmisen elimistölle.

Hassua kun kaikki suosittelee sitruunaa veteen. Kun mä en tykkää yhtään kirpeästä, kitkerästä. Pelkkä vesikin on välillä vähän liian kitkerän oloista. Vichyä en pysty juomaan ollenkaan kun se on niin hapokasta ja happaman makuista.
Makea ligt limsa on ainoa mitä tykkään juoda paljon, kun se on niin makeaa.
En ole ollut aina tämmöinen, mutta nyt viimeiset 2v olen elänyt tämmöiselle nestevalikoimalla. Sitä ennen join paljon mieluummin ja paljon enemmän vettä.

Mites jos sulle kuiteskin maistuu toi piimä, niin jos sitä koittasit ees juoda enemmän. se kun kuitenkin on kaikinpuolin terveellistäkin.

yks hyvä konsti on laittaa mehua ja vichyä, siitä tulee ihan kuin oikeeta limpparia, mut ei sisällä kuiteskaan niin paljo pahoja aineita, etenkään jos käyttää omatekosta mehua siinä.

Tota se kaks litraa nestettä tarkoittaa kaikkea nestettä ei vain juotua. Kai sinä sentään syöt jotain. Ruuassa on nimittäin kanssa paljon nestettä, joten et kuivumaan pääse. Janon tunne kyllä kertoo jos olet juonut liian vähän.

Mä juon nestettä ehkä 3-5 dl päivässä :(

mies ihmettelee miten pysyn hengissä noin vähällä juomisella, kuumalla helteelläkään en enempää juo.

Itselle ei vaan maistu oikein mikään juominen. kai se on parempi juoda edes jotain kuitenki..

Mulla on aikanaan ollu vähän samantyyliset juomatottumukset kun ap:llä. Kokeile tehdä "Apfelschorlea" (tuo on saksankielinen nimi, en tiedä, mikä se olisi suomeksi). Siihen tulee puolet omenatäysmehua ja puole vichyvettä. Maistuu tosi hyvältä.

Sitten vain joka päivä vähennät mehun määrää ja lisäät vichyä enemmän. Parin viikon päästä sulle uppoaa kevyesti jo sellainen ihan vaaleankeltainen Apfelschorle, ja se on ihan huimasti parempi kuin light-limppari.

Tsemppiä, kyllä se lähtee sujumaan, jos itse haluat! Ymmärrän kyllä tuskasi...

Kyllä siihe veteen tottuu. Itekään en ennen juonu juuri koskaan vettä koska se oli muka pahaa, nyt juon ihan tuosta vaan. Mitään hieman maustettua vettä en sais alas... Juo aamulla ensimmäisenä vettä, ja illalla viimesenä, ja pieniä hörppyjä pitkin päivää. Kulaus silloin tällöin on helpompi kuin lasillinen kerrallaan. Ja älä juo sitä jääkylmää vettä, jos se tuntuu pahalta. Laita kannuun, siitä sitte päivän/illan mittaan vähän kerrallaan.

Jos on aikaa, ni kaada muutamia kertoja mukista toiseen sitä vettä, korkealta, niin että se vesi menee luonnollisesti vähän "kierteelle", sekin jo pehmentää hieman veden makua.

Käy kunnon hikilenkillä, ni taatusti raikas vesi maistuu!

Yhteistyössä