Miksi kiintymysvanhemmuusketju suljettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26354712:
Olenko tässä ketjussa nyt siis sinua väittänyt joksikin, mitä sinä et ole? Tai jotain muuta? Eli tämän ketjun perusteella nyt ajattelet, että minä tuolla kadulla satunnaisen vastaantulijan kanssa lähden änkkäämään jostain mitä hän on tai ei ole? Hyvänen aika ihminen, etkö ymmärrä mikä ero on keskustelulla ja oikealla elämällä? Vänkäätkö sinä siis tuolla kaduilla homojen oikeuksista?

Ja vieläkään et vastannut siihen kysymykseeni.

Koko ketjun ajan olet ihmetellyt miksi et saa sanoa esim kommunismista hyviä puolia löytävää kommunistiksi, vaikka henkilö itse sanoo, ettei ole kommunisti. Sama kiintymysvanhemmuuden kohdalla. Ja oliko vielä muitakin.

Tämä keskustelu on oikeaa elämää. Se tapahtuu tässä ja nyt kahden ihmisen välillä = oikea keskustelu.

Mihin kysymykseen?

[QUOTE="vieras";26354751]Mutta kun sinulle korjataan, että hei, se on kissa, ei koira, sinä jatkat siitä, miksi et saa jatkaa koiran tavoin käyttäytyvän kissan sanomista koiraksi.[/QUOTE]

Niin siis missä jatkan? Tulen palstalle vai? Jos joku minulle omasta mielestäni täysin rotikalta näyttävästä eläimestä sanoo sen olevan kissa, kyllä ihan varmasti pidän suuni visusti supussa siinä tilanteessa. Mutta jälkeen päin voin kyllä jonkun muun kanssa asiaa vähän ihmetellä. Sinäkö hyväksyisit asian mukisematta, eikä siinä olisi mielestäsi mitään kummallista? Aika jännässä maailmassa kyllä elät.

Mutta hei, mitenkäs se omistaja muuten voi sanoa siitä rotikastaan yhtään mitään? Onkohan siltä koira/kissalta tarkistettu, miksi se haluaa itseään kutsuttavan?

[QUOTE="vieras";26354777]Koko ketjun ajan olet ihmetellyt miksi et saa sanoa esim kommunismista hyviä puolia löytävää kommunistiksi, vaikka henkilö itse sanoo, ettei ole kommunisti. Sama kiintymysvanhemmuuden kohdalla. Ja oliko vielä muitakin.

Tämä keskustelu on oikeaa elämää. Se tapahtuu tässä ja nyt kahden ihmisen välillä = oikea keskustelu.

Mihin kysymykseen?[/QUOTE]

:laugh: Olenko tosiaan sanonut? Luehan nyt uudelleen. Noihin liittyy ne pari ehtoa, joiden perusteella minusta ne käsitteet ovat ihan perusteltuja käyttää.

Ja se kysymys oli, millä perusteella sinä voit sanoa ketään lääkäriksi, mieheksi, naiseksi, lapseksi, opettajaksi, naapuriksi, norjalaiseksi, papiksi jne, ennen kuin kysyt, millä sanalla nämä henkilöt haluavat itseään kutsuttavan? Ja miksi Breivikiä saa sanoa norjalaiseksi ja Marxia kommunistiksi yleisessä keskustelussa, jos ei ole kyseisiltä henkilöiltä tarkistettu, miten he kokevat itsensä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26354799:
Niin siis missä jatkan? Tulen palstalle vai? Jos joku minulle omasta mielestäni täysin rotikalta näyttävästä eläimestä sanoo sen olevan kissa, kyllä ihan varmasti pidän suuni visusti supussa siinä tilanteessa. Mutta jälkeen päin voin kyllä jonkun muun kanssa asiaa vähän ihmetellä. Sinäkö hyväksyisit asian mukisematta, eikä siinä olisi mielestäsi mitään kummallista? Aika jännässä maailmassa kyllä elät.

Mutta hei, mitenkäs se omistaja muuten voi sanoa siitä rotikastaan yhtään mitään? Onkohan siltä koira/kissalta tarkistettu, miksi se haluaa itseään kutsuttavan?

Tässä keskustelussa, edelleen.

Jos olen erehtynyt, voin kyllä myöntää sen ihan siinä paikan päällä. Ei tee tiukkaakaan.

Tuskin on tarkastettu. Sen sinäkin varmasti ymmärrät, että se ei ole mahdollista. Mutta se, mitä sinä et ymmärrä, on se, että kun virheesi korjataan, sinun pitää tyytyä siihen, eikä aloittaa asian vääntelyä ja kääntelyä ja jankuttamista.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26354826:
:laugh: Olenko tosiaan sanonut? Luehan nyt uudelleen. Noihin liittyy ne pari ehtoa, joiden perusteella minusta ne käsitteet ovat ihan perusteltuja käyttää.

Ja se kysymys oli, millä perusteella sinä voit sanoa ketään lääkäriksi, mieheksi, naiseksi, lapseksi, opettajaksi, naapuriksi, norjalaiseksi, papiksi jne, ennen kuin kysyt, millä sanalla nämä henkilöt haluavat itseään kutsuttavan? Ja miksi Breivikiä saa sanoa norjalaiseksi ja Marxia kommunistiksi yleisessä keskustelussa, jos ei ole kyseisiltä henkilöiltä tarkistettu, miten he kokevat itsensä?

Niin, sinusta. Sinä et määrittele muita. Jos joku sanoo, ettei ole kommunisti, sinun ehtosi eivät päde.

Olen vastannut jo monesti. Jos kutsun jotakuta virheellisesti esim norjalaiseksi, en jatka sitä enää sen jälkeen, kun virheeni korjataan.

[QUOTE="vieras";26354852]Tässä keskustelussa, edelleen.

Jos olen erehtynyt, voin kyllä myöntää sen ihan siinä paikan päällä. Ei tee tiukkaakaan.

Tuskin on tarkastettu. Sen sinäkin varmasti ymmärrät, että se ei ole mahdollista. Mutta se, mitä sinä et ymmärrä, on se, että kun virheesi korjataan, sinun pitää tyytyä siihen, eikä aloittaa asian vääntelyä ja kääntelyä ja jankuttamista.[/QUOTE]

Siis ihan oikeasti jos näet rottweilerin ja joku sanoo, että se on kissa, et yhtään itseksesi ihmettele asiaa. Okei.

No jos keskustelu siirtyy tälle linjalle, niin taidan lähteä tuonne lamppuun nukkumaan, että jaksan aamulla viedä matoni hoitoon ja menen vankilaan.

Eli hyvää yötä vaan kaikille sekopäille, jotka tätä oikeasti jaksoivat seurata :D :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26354887:
Siis ihan oikeasti jos näet rottweilerin ja joku sanoo, että se on kissa, et yhtään itseksesi ihmettele asiaa. Okei.

No jos keskustelu siirtyy tälle linjalle, niin taidan lähteä tuonne lamppuun nukkumaan, että jaksan aamulla viedä matoni hoitoon ja menen vankilaan.

Eli hyvää yötä vaan kaikille sekopäille, jotka tätä oikeasti jaksoivat seurata :D :wave:

Luetun ymmärtäminen?

[QUOTE="vieras";26354878]Niin, sinusta. Sinä et määrittele muita. Jos joku sanoo, ettei ole kommunisti, sinun ehtosi eivät päde.

Olen vastannut jo monesti. Jos kutsun jotakuta virheellisesti esim norjalaiseksi, en jatka sitä enää sen jälkeen, kun virheeni korjataan.[/QUOTE]

Eli olet breivikiltä käynyt kysymässä onko hän oikeasti norjalainen tai voiko häntä kutsua sillä nimellä? Ennen jumalanpalvelusta käyt papilta kysymässä onko hän ihan oikea pappi, ettei tule lapsille väärää käsitystä? Minä puhun tilanteista, jossa näitä oletuksia on tehtävä jollain muulla perusteella, kuin ihmiseltä kysymällä.

Mutta nyt kyllä menen sinne lamppuun että jaksan huomenna mennä sinne vankilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26354911:
Eli olet breivikiltä käynyt kysymässä onko hän oikeasti norjalainen tai voiko häntä kutsua sillä nimellä? Ennen jumalanpalvelusta käyt papilta kysymässä onko hän ihan oikea pappi, ettei tule lapsille väärää käsitystä? Minä puhun tilanteista, jossa näitä oletuksia on tehtävä jollain muulla perusteella, kuin ihmiseltä kysymällä.

Mutta nyt kyllä menen sinne lamppuun että jaksan huomenna mennä sinne vankilaan.

Edelleen, keskusteluissa ihmisten kanssa. Ymmärrät kyllä.

[QUOTE="vieras";26354878]Niin, sinusta. Sinä et määrittele muita. Jos joku sanoo, ettei ole kommunisti, sinun ehtosi eivät päde.

Olen vastannut jo monesti. Jos kutsun jotakuta virheellisesti esim norjalaiseksi, en jatka sitä enää sen jälkeen, kun virheeni korjataan.[/QUOTE]

Jos hänellä on Norjan kansalaisuus ja vielä asuu Norjassa, niin eikö hän ole norjalainen, vaikka itse muuta väittäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja välihuuto;26354950:
Jos hänellä on Norjan kansalaisuus ja vielä asuu Norjassa, niin eikö hän ole norjalainen, vaikka itse muuta väittäisi?

Mutta säpäleen keskustelutavoilla ja logiikalla se menee niin, että hän tapaa ihmisen Norjassa, joka puhuu Norjaa ja näyttää norjalaiselta, mutta on todellisuudessa ruotsalainen, joka säpäleelle myös kerrotaan. Säpäle ei tyydy tähän, vaan jää vänkäämään siitä, että koska henkilö näyttää, puhuu, asuu kuin norjalainen, hänen on saatava sanoa sitä ruotsalaispoloa norjalaiseksi.

[QUOTE="vieras";26355002]Mutta säpäleen keskustelutavoilla ja logiikalla se menee niin, että hän tapaa ihmisen Norjassa, joka puhuu Norjaa ja näyttää norjalaiselta, mutta on todellisuudessa ruotsalainen, joka säpäleelle myös kerrotaan. Säpäle ei tyydy tähän, vaan jää vänkäämään siitä, että koska henkilö näyttää, puhuu, asuu kuin norjalainen, hänen on saatava sanoa sitä ruotsalaispoloa norjalaiseksi.[/QUOTE]

Mutta siis logiikkani on sinusta oikea?

Oletko myös sitä mieltä, että jos joku pitää kommunismia aatteena hyvänä kokonaisuudessan ja pyrkii siihen, että yhteiskunta toimisi tämän aatteen mukaan, hän on kommunisti?

Alkuperäinen kirjoittaja välihuuto;26355034:
Mutta siis logiikkani on sinusta oikea?

Oletko myös sitä mieltä, että jos joku pitää kommunismia aatteena hyvänä kokonaisuudessan ja pyrkii siihen, että yhteiskunta toimisi tämän aatteen mukaan, hän on kommunisti?

Oletusarvo noin. Toki ihminen voi olla Norjan kansalaisuuden saanut mamu Ranskasta, joka tuntee itsensä edelleen ranskalaiseksi. Mutta sen hän varmaankin kertoo.

Jos tuo henkilö määrittelee itsensä kommunistiksi, hän on kommunisti.

[QUOTE="vieras";26355002]Mutta säpäleen keskustelutavoilla ja logiikalla se menee niin, että hän tapaa ihmisen Norjassa, joka puhuu Norjaa ja näyttää norjalaiselta, mutta on todellisuudessa ruotsalainen, joka säpäleelle myös kerrotaan. Säpäle ei tyydy tähän, vaan jää vänkäämään siitä, että koska henkilö näyttää, puhuu, asuu kuin norjalainen, hänen on saatava sanoa sitä ruotsalaispoloa norjalaiseksi.[/QUOTE]

No näinhän se ei juuri mene, vaan juuri niin kuin välihuuto sanoi. Olen koko ajan sanonut, että _jos_minulla_on_hyvät_perusteet_ (ja muistaakseni sanoin jotain siitä random-vastaantulijastakin, taisi mennä sinulta ohi). Hyvä peruste on mielestäni tuo mitä välihuuto sanoi ja ilmeisesti sinunkin. Mutta sinun mielestäsi nämä hyvät perusteet eivät tarkoita samaa kuin minun mielestäni. Sinä ilmeisesti kutsut heppoisin perustein ihan ilmiselvää kissaa koiraksi, kunnes se sinulle oikaistaan, minä en taas tee niin. Minä muodostan käsitykseni ensin hyvien perusteiden pohjalta.

Miksi sinä koko ajan väität, että minun logiikkani olisi jotain ihan muuta, kuin se on vaikka olen sen jo sata kertaa sinulle selittänyt.

[QUOTE="vieras";26355069]Oletusarvo noin. Toki ihminen voi olla Norjan kansalaisuuden saanut mamu Ranskasta, joka tuntee itsensä edelleen ranskalaiseksi. Mutta sen hän varmaankin kertoo.

Jos tuo henkilö määrittelee itsensä kommunistiksi, hän on kommunisti.[/QUOTE]

Mistä ihmeestä nyt voitkin vetää tuollaisen oletusarvon, vaikka minulta tällaiset oletukset ja lokeroinnit kiellät?

Ja ihminenkö ei voi olla yhtä aikaa norjalainen, ranskalainen ja kommunisti?

[QUOTE="vieras";26354930]Edelleen, keskusteluissa ihmisten kanssa. Ymmärrät kyllä.[/QUOTE]

Tätä itse asiassa en ymmärrä. Minä olen koko ajan puhunut siitä, miksei näitä lähes yksiselitteisiä käsitteitä voisi käyttää ihan tavallisessa elämässä ja esim tavallisessa keskusteluissa, ennen kuin joltakin henkilöltä tarkistetaan, miten hän itsensä oikeasti kokee. En ole puhunut siitä, että keskustellessani jonkun ihmisen kanssa, minulla on tarve määritellä juuri tämä keskustelukumppani (olenko tässä esimerkiksi kertaakaan yrittänyt määritellä sinua millään käsitteellä)? Miksi ihmeessä kuvittelet, etten pysty keskustelemaan kenenkään kansssa, jos en ensin häntä joksikin määrittele? Eikö tässä ole jo kymmenisen sivua todistetta, että näin ei ole?

[QUOTE="vieras";26355838]Mistä ihmeestä te väännätte :O[/QUOTE]

Ihan vaan siitä, voiko henkilöstä, joka ratsastaa käyttää nimitystä ratsastaja, jos hän ei koe olevansa ratsastaja :D

Hei haloo, en mä maininnut ketään nimimerkkiä erikseen kun käytin sanaa "kiiintymysvanhempi" vaan kysyin yleisesti ihmisiltä, jotka kokevat tällaisia olevansa. Eli tästä ihan turhaan kukaan NinaTT tai Vrs vetää herneitä nenuun, jos he eivät koe olevansa kiintymysvanhempia, niin silloin kysymys ei koskenut heitä.

No sehän siinä onkin kun jotkut ihmiset perseilee ketjun sitten solmuun vaikka ketju olisikin tehty ihan muussa hengessä kuin millä meiningillä muutama palstailija on sinne mennyt aiheuttamaan "pahennusta". Sellaista se on netissä. Moderoinnin tarvetta ei se poista oli ketju missä tarkoituksessa tahansa tehty.

ja sun logiikalla se menee silleen, että jos joku asuu Norjassa ja on asunut siellä koko ikänsä ja puhuu täydellistä norjaa, mutta ei tunne itseään norjalaiseksi, niin häntä ei saa kutsua norjalaiseksi.

Menee pikkasen vaikeaksi, kun urheiluselostajatkin joutuu arvuuttelemaan kenen sydän sykkii millekin maalle: "Tässä hiihtää Åbo Kickkelsson, syntyjään norjalainen ja Nojan kansalainen, mutta henkisesti kiinalainen."

Yhteistyössä