Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26344839:Ja etkö sinä hyvä ihminen tajua, että minä puhun käsitteistä, enkä ihmisten arvoista ja asenteista. Jos se pitkä litania on helpompi sanoa yhdellä käsitteellä, joka ei oikeastaan edes tarkoita mitään, koska ette sitä osannut itsekään määritellä, miksi elämää ei saisi helpottaa käyttämällä vähän lyhyempää ilmaisua. Voi apua, nyt loppuu pian rautalanka.
Minä en osaa määritellä kiintymysvanhemmuuttaa riitävän hyvin, että sitä sinulle ryhtyisin sepustamaan. Se ei tarkoita, etteiko termi "kiintymysvanhemmuus" kuitenkin tarkottaisi jotain. En minä mikään sanakirja ole. Minusta sinä kuitenkin yksinkertaistat asioita ja vedät johtopäätöksiä. Ihminen joka noudattaa kiintymysvanhemmuuden aatteitta, oppeja ja ideoita voi ihan itse määrittää itsensä, jos tarvetta tulee, mutta sinä et voi sellaisia päätöksiä muiden puolesta tehdä, kun et heistä riittävästi tiedä. Se, että nouattaa jotain oppia, ei riitä koko suuren kokonaisuuden leimaamiseen tietynlaiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26344839:Minne sinä menet esimerkiksi uimahallissa, kun siellä on naisten pukuhuone ja miesten pukuhuone? Alatko mekkaloimaan, että mitäs jos joku kokee olevansa nainen, mutta biologisesti onkin mies, tämä on vääryys, ei noin voi ihmisiä luokitella.
Minä menen pakon edessä naisten puolelle, koska tässä kuppasessa kyläpahasessa ei ole sekapuolta eikä perhepuolta. Sellaisiakin käsittääkseni on ja ne olisivat minusta hyvä olla joka hallissa. Edustan x-kromosomia ja koen itseni naiseksi, siksi valitsen naisten puolen. Jos kuitenkin kokisin itseni mieheksi, nostaisin kyllä äläkän siitä, että vain biologisen sukupuoleni vuoksi minut luokiteltaisiin muuksi mitä olisin. Saatan nostaa muutenkin, elleivät sekapukkarit muuten yleisty.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26344839:Oikeasti minä puhun vain ihan elämää helpottavista ilmaisuista enkä kenenkään filosofioista tai arvoista. Etkö oikeasti erota mikä ero on kielellisellä ilmaisulla ja asenteellisella luokittelulla?
Minusta ihmisen pitäisi osaa käyttää kieltä riittävän hyvin, ettei tarvitsisi yksinkertaistaa ja vääntää mutkiä väkisin suoriksi.