miksi kerrotte facebookissa, aina kun keitätte kahvia?

  • Viestiketjun aloittaja "Mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27830469:
miks yleensä liittyä mihinkään naamakirjaan.
joo, ne samat selitykset tulee aina. ei tarvii erikseen edes kertoa. |O
Tai miksi yleensä kirjotella jossain kaksplussalla? |O

Rehellisesti sanottuna, mulle tulee vähän yksinkertainen kuva niistä ihmisistä jotka päivittelevät monta kertaa päivässä tai päivittäin tyyliin "Aamukahvit :heart:", "Töihin...", "Lenkille :)", "Höyhensaarille :heart:". Oikeesti, hohhoi. Mut senkun kirjottelee, ei se mua haittaakaan.
 
Mikä ei ärsyttäis?
Minkälaiset päivitykset EI ärsytä? :) Tätä olen aina silloin tällöin pohtinut. Jos nyt suurin osa elämästä sattuu pyörimään kotiäitinä kotona kotiasioissa ja lasten ympärillä, niin mistä sillon pitäis päivittää? (Ei mistään ois kai oikea vastaus.) Jos olet työssäkäyvä, lapset teinejä, päivität todennäkösesti jotain kivasta tai rankasta työpäivästä, harrastuksista töiden jälkeen tai lasten harrastuksiin kuskaamisesta. Jos olet lapseton, mutta koirallinen/kissallinen/hevosellinen jne, niin todennäkösesti päivität eläimistäsi. Poikamiehet päivittää ryyppyreissujaan, sinkkunaiset ihania illanistujaisia ystävineen, himourheilijat urheilusaavutuksiaan, himoleipurit/kokkailijat leipomuksiaan/kokkailujaan, jotkut linkittään lähinnä vain musiikkia jnejnejne. Mikä näissä nyt niin ärsyttää? Nehän on ihmisten elämää. Jos mua jokin fb:ssä "ärsyttää", niin ne, jotka eivät ikinä jaa mitään itsestään, kommentoi tai tykkäile tai muutenkaan pidä yhteyttä, mutta kaverilistalla on ne 300 kaveria ja säännöllisesti kuitenkin käyvät "kyttäämässä" mitä muut tekee. Aika nopsaan poistelen näitä kavereidenkeräilijöitä omalta listaltani.
 
Koska en itse pidä koirista yhtään, en välittäisi katsella niitä "kadonnut koira sieltä sun täältä". Okei, fb on varmasti vallan tehokas keino levittää infoa, mutta hei..jos hurtta on kadonnut Kuusamossa niin pitääkö se laittaa jakeluun Lappeenrannassa? Pitää olla nopsajalkainen koira jos sieltä asti löytyy.

En nyt kumminkaan jaksa moisen takia pelihousujani repiä, jos joku tuntee olevansa kovin hyöydyksi niin siitä vaan. Ei mun ole pakko niitä lukea tai katsella kuvia.
 
sofiinna
itseäni risoo kun joka ikinen ilta vähintään 10 kaverilla on postaus tyyliin: missä nukkumatti viipyy? Voisko joku lainata sitä unimattia tännekkin? On tainnut nukkumatilta loppua unihiekka?! Taas se nukkumatti on unohtanut mut" jnejnejne.. Ja samoilla ihmisillä aaaiiinaaaaa sama päivitys joka ilta.. -.-
 
Mikä ei ärsyttäis?
Unettomuudesta kärsiminen ei oo mikään pikkujuttu.

Mut mitä siellä fb:ssa pitäis päivittää/jakaa että se ois hyväksyttävää ja ei-ärsyttävää? :) Olla vaan kaikki ihan hiljaa toisiaan kyttäillen? Ah. Ihanan suomalaista.
 
Koska en itse pidä koirista yhtään, en välittäisi katsella niitä "kadonnut koira sieltä sun täältä". Okei, fb on varmasti vallan tehokas keino levittää infoa, mutta hei..jos hurtta on kadonnut Kuusamossa niin pitääkö se laittaa jakeluun Lappeenrannassa? Pitää olla nopsajalkainen koira jos sieltä asti löytyy.

En nyt kumminkaan jaksa moisen takia pelihousujani repiä, jos joku tuntee olevansa kovin hyöydyksi niin siitä vaan. Ei mun ole pakko niitä lukea tai katsella kuvia.
No et ole aatellut et sillä lappeenrantalaisella jakelijalla voi olla vaikka fb-kavereita Kuusamossa tai lähistöllä? Tai kun tän lappeenrantalaisen turkulainen kaveri pistää saman jakoon niin sillä voi olla kavereita Kuusamossa?

No enivei, joku jossain sanoi et niistä fb-kadonnut ilmoista on enempi haittaa kun hyötyä, mut sit taas kuullut juttua et niiden avulla ois kadonnut löytynytkin. Tiedäpä häntä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä ei ärsyttäis?;27832564:
Unettomuudesta kärsiminen ei oo mikään pikkujuttu.

Mut mitä siellä fb:ssa pitäis päivittää/jakaa että se ois hyväksyttävää ja ei-ärsyttävää? :) Olla vaan kaikki ihan hiljaa toisiaan kyttäillen? Ah. Ihanan suomalaista.
Mua ei varsinaisesti riso tai ärsytä pahemmin mikään päivitys, ihmetyttää lähinnä jos sitäkään. Ite tykkään lukea positiivisia juttuja, joissa on jokin "uutinen" (vähän merkittävämpi kuin "jee kohta keitän kahvia". Hauskoja arjen sattumuksia tai mietelmiä on kans kiva lukea.
 
No et ole aatellut et sillä lappeenrantalaisella jakelijalla voi olla vaikka fb-kavereita Kuusamossa tai lähistöllä? Tai kun tän lappeenrantalaisen turkulainen kaveri pistää saman jakoon niin sillä voi olla kavereita Kuusamossa?

No enivei, joku jossain sanoi et niistä fb-kadonnut ilmoista on enempi haittaa kun hyötyä, mut sit taas kuullut juttua et niiden avulla ois kadonnut löytynytkin. Tiedäpä häntä.
No en ajatellut kun mua ei todellakaan kiinnosta kadonneet koirat. Tosin jos ajattelen, voisin kuvitella, että kuusamolainen ihminen jonka koira on kadonnut tavoittaa suuremman määrän kuusamolaisia ihmisiä kuin hänen lappeenrantalainen kaverinsa mutta mitäpä tätä sen tarkemmin miettimään.

Saattaa noista katoamisilmoituksista ollakin hyötyä, esim. kadonneen lapsen tapauksessa mutta jos niistä tulee massailmiö ne todella tärkeät viestit hukkuu sinne kaiken kuran sekaan
 

Yhteistyössä