miksi käytte np-ultarassa /olette käyneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Voin ihan rehellisesti myöntää että menin np- ultraan ihan vain uteliaisuuttani. Halusimme mieheni kanssa nähdä vauvan mahassa. En edes miettinyt etukäteen että siellä on tarkoitus tutkia kromosomihäiriötä, enkä olisi mennyt verikokeeseen ellei se olisi ollut pakollinen ultran yhteydessä.

Ei tasan oo pakollinen...

Soittivat mulle perään että tule verikokeeseen tai joutuvat muuten lähettämään laskun ultrasta. Koin helpommaksi mennä kokeeseen, eipä tuo iso homma ollut. Että periaatteessa oli pakollinen jos ultrassa halusi käydä. En kyllä tosin kokskaan kuullut tuloksia.

Niin siis, siitä ultrastahan menee se 26? tai mitä tänä päivänä pkl-maksu onkaan... Ainakin meilläpäin.

Joo maksoin kyllä poliklinikkamaksun, mutta jos en olisi mennyt sinne verikokeeseen niin olisin joutunut maksamaan siitä ultratutkimuksesta erikseen (siis suuninpiirtein sen minkä yksityiselläkin, about 100 euroa). Kaikesta täällä saakin vääntää kättä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Voin ihan rehellisesti myöntää että menin np- ultraan ihan vain uteliaisuuttani. Halusimme mieheni kanssa nähdä vauvan mahassa. En edes miettinyt etukäteen että siellä on tarkoitus tutkia kromosomihäiriötä, enkä olisi mennyt verikokeeseen ellei se olisi ollut pakollinen ultran yhteydessä.

Ei tasan oo pakollinen...

Soittivat mulle perään että tule verikokeeseen tai joutuvat muuten lähettämään laskun ultrasta. Koin helpommaksi mennä kokeeseen, eipä tuo iso homma ollut. Että periaatteessa oli pakollinen jos ultrassa halusi käydä. En kyllä tosin kokskaan kuullut tuloksia.

Niin siis, siitä ultrastahan menee se 26? tai mitä tänä päivänä pkl-maksu onkaan... Ainakin meilläpäin.

Joo maksoin kyllä poliklinikkamaksun, mutta jos en olisi mennyt sinne verikokeeseen niin olisin joutunut maksamaan siitä ultratutkimuksesta erikseen (siis suuninpiirtein sen minkä yksityiselläkin, about 100 euroa). Kaikesta täällä saakin vääntää kättä...

Aijaa :O onpas omituista...

miksi en menisi? mitä ap hakee tällä kysymyksellään? keskenmenoja taustalla, joten ensimmäiseksi halusin varmistaa, että onko sisälläni ylipäätään elämää... vasta sitten uskalsin jo sanoa olevani raskaana

Tahdoin tietää onko sielä mahassa kukaan kasvamassa,saada raskauden tuntumaan todelta ennenkuin liikkeet alkoivat tuntumaan ja samalla halusin saada tietoa jos jotain on vialla jotta voin valmistautua tulevaan,aborttia en tekisi

missä näin? :o itse kieltäydyin veriseulasta, kävin vain ultrassa.

Mä kävin np-ultrassa ainakin siksi, että saan varmistettua raskauden keston ja sikiöiden lukumäärän. Halusin toki myös tietää onko sikiöllä jotain poikkeavuuksia, mutta epäily tai edes varmuus poikkeavuuksista ei olisi saanut minua tekemään aborttia.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

missä näin? :o itse kieltäydyin veriseulasta, kävin vain ultrassa.

st mikkelsby tietenkin

Halusin varmistuksen siitä, että sikiöllä on kaikki kunnossa. Että hän on yhä elossa ja hyvinvoiva ja kehittyy odotettavalla tavalla. Niskaturvotus mitattiin, arvo on molemmilla ollut normaali mutta jos turvotusta olisi ollut normaalia enemmän, olisin halunnut selvittää, löytyykö taustalta esim. Downin syndrooma. Jos olisi löytynyt, tuskin olisin keskeyttänyt raskautta. Mutta olisin voinut valmistautua tulevaan.

Kyllä ihminen osaa olla julma.
Teette abortteja pelkän "arvauksen" perusteella.
Ihan kuin ihmisellä olisi oikeus sanoa kenellä täällä on oikeus syntyä ja elää.

Mitkään raskaudenaikaiset ultrat tai verikokeet eivät ole pakollisia, kaikesta voi kieltäytyä. Aika outo tuo siirin tilanne, että ultra maksaa jos ei mene verikokeeseen. Turussa on vasta nyt tarjottu verikoetta np-ultran yhteydessä, aiemmin se tehtiin vain niille, joiden niskapoimussa oli liikaa turvotusta. Ja nyt jossain se on sitten edellytys sille, että pääsee ultraan :o .

Jos np-ultrassa olisi todettu jotain häikkää ja verikoe olisi sen vahvistanut, niin olisimme tehneet abortin. Mä teen mieluummin turhan abortin kuin ottaisin sen riskin, että ne tutkimukset olivat sittenkin oikeassa.

Yhteistyössä