Miksi käynistetty ennen LA:ta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miksi teillä on käynnistetty synnytys ennen LA:ta?
Jos vauvan painon takia niin minkä kokoinen vauva ollut?on tietenkin yksilöllistä, toisen iso lapsi on toisen pieni.

kolmas koitettii käynnistää , mut sitten leikattiinkin (olin osastolla tarkkailussa) vauva oli pieni 2.2kg(n 2kk aikasemmin synty) ja oli napanuora 3 kertaa ympäri ja sitten oli myös napanuoravirtauksissa häikkää...

meilla tuplat kaynnistettiin viikkoa ennen laskettua aikaa oman jaksamisen takia. Paikat olivat kylla jo hyvin valmiina synnytykseen, kalvojen puhkaisulla lahtivat kertaheitolla syntymaan

Mulla oli ennen aikaisten suppareiden takia jo rv 33 4 cm kohdunsuu auki. Mies oli toisella paikkakunnalla töissä, ja vauva lakkasi lopuksi liikkumasta. Jutustelin lääkärin kans, ja pyysin käynnistystä. Lääkäri suostui, ja rv 38+1 syntynyt tyttö painoi 3310 g .

esikko insuliinihoitoisen raskausajan diabeteksen/ettei vauva kasva liian isoksi...käynnistys aloitettiin 38+4 esikko syntyi 39+1

pikkukakkonen viikkojen takia... syntyi 42+1 ja painoo 4450g

Esikoinen syntyi rv42, ja vaikkei minulla raskausaikana kahdesta rasituskokeesta huolimatta todettu raskausdiabetesta, niin vauva oli ruumiinrakanteeltaan ns. sokerivauva, ja hän jäi hartioistaan kiinni. Lisäksi minulla siinä kovassa rytäkässä murtui häpyluu. Toisessa raskaudessa raskausdiabetes todettiin ja synnytys käynnistettiin 2vk ennen laskettua että saisin synnytettyä alateitse pienemmän vauvan. Vauva syntyi rv 38+2, painoi 3090g ja syntyi todella helposti.

Mulla käynnistys rv38, suuren kokoarvion takia. Yli 4 kilosta epäilivät ja tulos oli rv 38+2. 3725g ja 50 cm. Ei mikään jättiläinen, mutta esikoinen oli 3454g/49cm eikä meinannu mahtua. Mulla rakenteellinen vika kun vauvat eivät laskeudu ollenkaan ja sekin osaltaan vaikuttaa asiaan...

Käynnistettiin rv 39+1. Esikoinen oli 4010 ja minulle tosi rankka synnytys, verta meni paljon ja repeilin ihan kivasti. Tiedettiin, että kakkonen on n. 4kg eikä anneta kasvaa isommaksi kuin esikoinen. Kakkonen painoi sitten 4005g

esikoinen ois käynnistetty ison koon takia rv 39 mutta syntyi edellisenä päivänä itte,koko arvio oli yli 4kg mutta poika painoikin vaan 3200g.toinen käynnistettiin rv 38 jatkuvien supistelujen takia jotka ei kuitenkaan käynnistänyt synnytystä.ja kolmas siksi kun toinen syntyi 2 tunnissa ja mulla oli 4 cm kohdunsuu auki ja sairaalaan matkaa 100km,mulla oli sillon viikkoja 37,poika syntyi tunnissa.neljännestä asuttiin lähempänä ja en halunnu käynnistykseen mut hän syntyi ite rv 38

Laskettuna päivänä käynnistys, ei annettu kasvaa enempää, kokoarvio reilusti yli 4kg. Vaikea synnytys, lapsi painoi 4,4kg, ja lääkäri totesi, että seuraavat leikataan, jos kokoa näyttää tulevan vastaavasti.

Yhteistyössä