Miksi käynistetty ennen LA:ta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ei kerotty käynnistään, kun lähti itestään käyntiin rv 37+3 mut olis käynnistetty viikoilla 38, koska lapsi oli niin iso (painoi syntyessää 4180g) niin jos olis antanu mennä pidemmälle, niin olis luultavasti olli liian iso alatiesynnytykseen, että ihan hyvä että käynnistyi omia aikojaan :) tosin tulihan tota vähä itekkin avitettua :whistle: kaakille kärryt perään, kuoppaselle tielle ajamaan kovaa ravia :D ja seuraavana aamuna lähettiinkin sitten sairaalaan :)

Esikko piti käynnistää raskausmyrkytyksen vuoksi, mutta pääsin vielä kotiin ja synnytys käynnistyi itsestään. Kakkonen käynnistettiin ison koon vuoksi. Viikkoja oli 38+1 ja poika oli 4200g.. Että melkoisen isoksi olisi ehtinyt kasvaa. Kakkosen synnytys oli pirun kivulias, mutta muuten paljon helpompi kuin ekan. Ja kätilö oli sitä mieltä, että hyvin mahtuu tulemaan seuraavalla kerralla 4500g, ellei isompikin..

Hyvä tietysti lapsen kannalta, että mahtuu tulemaan, mutta kyllä mua on jälkeen päin naurattanut, että kuinka isoksi voi tavara levitäkään.. :)

Kuopus käynnistettiin 38+4 ison koon takia. Esikko oli 4080g ja pikku kakkonen 3520g. Nuorimmainen näkyi kasvavan niisä ohi. Olihan se sitte 4280g :D Ja minä ite tämmönen tatti että esikon ja kuopuksen kohdalla otettiin ihan lantioröntgenit että mahtuukohan tulemaan. :whistle:

Vesien menosta huolimatta synnytys ei käynnistynyt ja siksi riski tulehduksille alkoi kasvaa. Näin kahdella ekalla. Kolmas leikattiin samoilla viikoilla, koska lääkäri epäili että lähtis syntymään kuitenkin niillä viikoilla itsekseen ja alatiesynnytys ei ollut mahdollinen. Leikattiin siis suosiolla etuajassa kuin viimetipassa.

Yhteistyössä