Miksi karppaajien pitää tunkea joka ruokaketjuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom

Vieras
Jos aloituksessa kysytään vinkkejä tietyn ruuan laittamiseen, niin miksi sinne änkeää aina joku karppaaja toteamaan, että meillä ei muuten syödä tuota ruokaa ollenkaan. Ei ymmärrä.
Onko karppaajat mielestänsä jotenkin niin erinomaisia, että sitä karppausta pitää joka välissä tuoda esiin (vaikka ei kysyttäisi). Osaisiko joku selittää tämän asian minulle?

Kiitos etukäteen.

Suomalaiset voisivat niin paljon paremmin kun tarkistaisivat ruokavaliotaan eikä vedettäisi leipää ja pottua kaksin käsin kuten vanhemmat ja isovanhemmat on opettaneet!

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Suomalaiset voisivat niin paljon paremmin kun tarkistaisivat ruokavaliotaan eikä vedettäisi leipää ja pottua kaksin käsin kuten vanhemmat ja isovanhemmat on opettaneet!

Varmaan jotkut, mutta ei kaikki. Mä syön leipää ja pottua, olen normaalipainoinen ja voin aivan hyvin, ei mitään sairauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
karppaajat, kasvissyöjät yms. ovat kaikki yhtä ärsyttäviä, aina tuputtamassa omaa aatettaan ainoana oikeana.

Se on kuin uskonto, jota on ihan pakko tuputtaa kaikille muillekin. Kaipa he uskovat tekevänsä aidosti jotain hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:

Amen. Seuratkaa minua ja pelastutte! :D

Ihan samalla tavallahan sitä on ruokakeskustelijoissa muitakin "ruokadiettaajia" esim vähärasvaista ruokavalio noudattavia, jotka arvostelevat jos jossain käytetään vaikkapa voita paistamiseen. Tai joku ihmettelee kasvisten vähyyttä ruoassa, vaaleanleivän - ja viljan syömistä täysviljatuotteiden sijasta jne jne

Mikä niissä karppaajissa sitten ärsyttää muita enemmän?

Karppaajat kuuluvat vähän samaan sarjaan kuin kuivilla olevat alkoholistit tai tupakkaa vihaavat entiset himotupakoitsijat. Heidän on vaikea hyväksyä, että joku voi syödä kohtuudella kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan samalla tavallahan sitä on ruokakeskustelijoissa muitakin "ruokadiettaajia" esim vähärasvaista ruokavalio noudattavia, jotka arvostelevat jos jossain käytetään vaikkapa voita paistamiseen. Tai joku ihmettelee kasvisten vähyyttä ruoassa, vaaleanleivän - ja viljan syömistä täysviljatuotteiden sijasta jne jne

Mikä niissä karppaajissa sitten ärsyttää muita enemmän?

Minua ainakin ärsyttää se, että monet karppaajat kuvittelevat virallisterveellisen ruokavalion sisältävän pelkkää pullaa ja sokeria. Se, että he itse ovat joskus olleet sokeririippuvaisia ja syöneet muutenkin päin mäntyä, ei ole virallisterveellisen vika.

Samoin monella karppaajalla tuntuu olevan sellainen harhakäsitys, että ne sokeria ja pullaa mättävät virallisterveellisen kannattajat itkevät iltaisin itsensä uneen, kun heiltä on kielletty munien ja pekonin mättäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä oon huomannut saman ja arvelen, että heistä moni on juuri tullut "uskoon" ja hehkuttavat uutta innostustaa vähän liiankin painokkaasti.
Sama ilmiö on myös kun entinen sohvaperuna alkaa líikkua :) Mutta minua ei haittaa, jos joku kertookin uudesta innostuksestaan kysyttäessä. Tai jos itse aloittaa aiheesta keskustelun. Minua kyllä huvittaa edelleen bongata karppauskeskusteluista ne mussuttamiset ja mössöt.

Luultavasti nää on ylipainoisia mammoja jotka haluaa kohottaa itsetuntoaan sillä että voivat kertoa joka keskustelussa miten terveellisesti he elävät ja miten hyvä itsekuri heillä onkaan.

Terv. BMI 18 melli joka rakastaa perunaa ja pastaa. Kaikkea kohtuudella :p

Yhteistyössä