miksi kaksiosainen sukunimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii ja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii ja miettii

Vieras
Sinä, jolla on 2-osainen sukunimi (naimisiin menos johdosta tullut siis) ni mikä sulla oli syynä että pidit oman nimen mutta otit myös miehen sukunimen?

Vaikka olenkin naispuolinen,niin pidin nimeni siksi,koska halusin "jatkaa"sukuni nimen käyttöä(vaikka minusta eteenpäin se ei jatkukkaan),mieheni suvussa on ihmisiä joista en pidä,niin olen vuosia sitten ilmottanu,ettei minusta ikinä tule "virtasta",mutta lapsemme pyysi että äiti ottaisi saman sukunimen kun hänellä ja isilläkin on...joten otin sen jatkoksi...ärsyttää kirjottaa nimilitania lippuihin ja lappuihin,mut puhelimessa esittelen itseni pelkästään omalla sukunimellä(ei jaksa koko litaniaa luetella ;) )..jos nyt mentäs naimisiin niin pitäisin vaan oman nimeni...

Olen vasta menossa naimisiin, mutta otan yhdistelmänimen. Syynä on se, että oma sukunimeni on harvinainen ja se on myös lapsillani. Mieheni sukunimi on myös harvinainen ja näin ollen hän haluaa sen omalle lapselleen (aikaisemmat lapseni ovat edellisestä liitosta ), kun vuava siiten maaliskuussa syntyy. Niinpä minä haluan, että minulla on kaikkien lasteni sukunimi ja tästä syystä siis yhdistelmänimi.

Mulla oli kaksi vaihtoehtoa: joko pidän oman tai otan yhdistelmän, koska alkuperäinen nimeni on tullut tunnetuksi työssäni, ja tämä tunnettuvuus on tärkeää urani kannalta.