Miksi "kaikkien" lapsilla on kaksi vuotta ikäeroa ja syntymäpäivät liki toisiaan

• Viestiketjun aloittaja syyspoikiva
  • Ensimmäinen viesti
syyspoikiva
Ei siis kaikkien vaan hurjan monella meidänkin lähipiirissä on se noin kaksi vuotta. Onko se jotenkin ihanne, että halutaan sellainen ikäero vai iskeekö se uusi vauvakuume siinä, kun vauva tulee vuoden ikäiseksi? Hassuin selitys minkä keksin on, että naiset tulisivat helpommin raskaaksi tiettynä vuodenaikana. Meillä ei lähekkäisiin syntymäpäiviin mitenkään pyritty, mutta silti kaikki lapset ovat syntyneet syksyllä. En ole tullut raskaaksi tai olen saanut keskenmenon jne. Ihan kuin luonto olisi tarkoittanut minut syyspoikivaksi :).

Fiona71 harmaana
No juu, meillä on 96,98,00,03 ja 06 syntyneet lapset. Vajaa 2v on ikäeroa ekalla ja tokalla ja tokalla ja kolmanella tasan 2v.
Eli meillä on 98 ja 00 syntyneet maaliskuulla, samoin oli nelosen la maaliskuulla, mutta meni huhtikuulle..
Meillä on enemmän kevät painotteista, paitsi kuopus on syntynyt heinäkuulla.

Meillä on poikien synttäreillä kaksi viikkoa väliä, mutta ikäeroa on 5 vuotta. Jostain syystä minä tulen raskaaksi aina syksyn pimeinä iltoina.. Niin ja miun äidillä sama homma. Tosin veljeni kanssa viikko synttäreillä väliä ja veljeni minua 6 vuotta vanhempi.
Okei, leijonia ollaan siis minun äitini, veljeni, minä, esikoiseni ja kuopukseni. Että semmosta.

Joo ja sen lisäksi mummoni, eli äidin äiti.. No hän on paukahdellut myös paksuksi syksyisin.. Tosin niin, että lapset ovat syntyneet eka syyskuussa, toka seuraavan vuoden elokuussa ja kolmas sitä seuraavana vuonna lokakuussa. Eli eivät sentäs ihan saman horoskooppimerkin alla..

Mie luulen, että tämä on meillä geeneissä. :LOL:

No mulla on esikoinen syntynyt v. -95 ja hirveä vauvakuume oli "vasta" sen jälkeen kun hän oli 2-vuotias. Tuota vauvakuumetta sainkin sitten potea monen monta vuotta, kunnes löysin tämän nykyisen mieheni. Meille syntyi sitten lapset vuosina 2003 ja 2005 mutta ikäeroa siis tarkkaan ottaen 2v 9kk... Ja nyt sit odotan neljättä lastani, jonka olis määrä syntyä lokakuussa -07. Tän ja toisiks nuorimman lapsen ikäeroksi sitten tulee se "maagiset" 2 vuotta, mutta ei mitenkään tarkoituksellisesti... :whistle:

Meillä on -93 ja -98 pojat syntyneet maaliskuussa, molempien la oli 31.3, mutta molemmat syntyivät aikaisemmin. Tytöt -95 ja -01 ovat syntyneet joulukuun puolivälissä ja tammikuun alussa. Kuopus -02 on ainoa syksyn lapsi, kun muut ovat talvella syntyneitä. Ikäeroa on kahden ja kolmen vuoden välille, paitsi kahden nuorimman.

Ei oo kaikilla :)
Esikoisen ja kakkosen ikäero 2v9kk, kakkosen ja kolmosen ikäero 1v8kk, kolmosen ja nelosen ikäero 6,5v ja nelosen ja vitosen ikäero 1v3kk =)
Ja synttäreitä juhlitaan tammikuussa, helmikuussa, huhtikuussa, toukokuussa ja syyskuussa :)

näin meillä
Meillä lapset syntyny syyskuussa molemmat .... sitä sanotaan että jos laskettu lähellä toisen lapsen syntymäpäivää niin se joko syntyy etuajassa taikka menee pitkäksi jotta on mahdollisimman lähellä sitä toisen syntymäpäivää :D

Meillä siis meni kuopus 12 päivää yli ja ikäeroa tuli 2 viikkoa vajaa 2 vuotta ;)

meillä poika just täytti 2 tän kuun alussa ja toisen LA on 28. tätä kuuta :) Meillä tää ei oo mitenkään suunniteltu tai muuta koska itseasiassa molemmat on positiivisia yllätyksiä, kun ei nimittäin meillä ole helppoa ollut saada ensimmäistäkään.

Maria
Meillä on kaikkien lasten ikäero siinä kahden vuoden kieppeillä, johtuen siitä, että vauvakuume on aina iskenyt suurin piirtein samoihin aikoihin edellisen syntymästä. Samasta syystä myös lasten syntymäpäivät ajoittuvat marraskuun ja helmikuun välille :)

Meidän lapsilla ikäeroa on 1v7,5kk
Ja nyt ymmärrän miksi ihmiset kummastelee kun poika syntynyt joulun alla ja tyttö keskellä kesähelteitä..Eli se siis on poikkeavaa jos on syntynyt eri aikaan vuodesta =)

Viblsp
Meillä poika syntyi lokakuussa -03 ja tyttö marraskuussa -05. Päätettiin silloin yrittää toista siksi, että pojalla oli tasainen vaihe, nukkui hyvin jne. :D Ja oma hohtonsa on kai talvessa, tulee peuhattua enemmän.

viiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja syyspoikiva:
Ei siis kaikkien vaan hurjan monella meidänkin lähipiirissä on se noin kaksi vuotta. Onko se jotenkin ihanne, että halutaan sellainen ikäero vai iskeekö se uusi vauvakuume siinä, kun vauva tulee vuoden ikäiseksi? Hassuin selitys minkä keksin on, että naiset tulisivat helpommin raskaaksi tiettynä vuodenaikana. Meillä ei lähekkäisiin syntymäpäiviin mitenkään pyritty, mutta silti kaikki lapset ovat syntyneet syksyllä. En ole tullut raskaaksi tai olen saanut keskenmenon jne. Ihan kuin luonto olisi tarkoittanut minut syyspoikivaksi :).
Mulla syntynyt lapset huhtikuulla, töukokuulla. heinäkuulla, elokuulla ja kuopus joulukuulla joulun aatonaaton aattona. Itse kesäpäivänseisauksena

Yhteistyössä