Miksi kaikki toivoo aina vaan pelkkiä tyttöjä?

  • Viestiketjun aloittaja Rv 20
  • Ensimmäinen viesti
hope
Hmm,myös hyvin ärsyttävää on se,että kolmannen tytön syntymän jälkeen ihmiset taivastelivat ja säälivät,että "taasko tyttö vai". Ja että teidän pitää vielä harjoitella,että tulee se poika!
Just. Yleensä sanon noissa tilanteissa oikein korostaen,että kaikista olen tyttöä toivonut,koska ottaa niin paljon päähän ihmisten typerät kommentit! :(
Tosiasiassa olen kahdesta ensimmäisestä tyttöä toivonutkin,kolmannella ei ollut enää väliä :)
 
tytön äiti
jaa... no minulla meni sitten päinvastoin, alusta asti ajattelin tulevaa vauvaa poikana, näin poikaunia ja jotenkin olin tottuneempi ajatukseen poikavauvasta. Jo rakenneultrassa näkyi tytön anatomia niin selvästi, että oli lähes varmaa että tyttö tulee. Minun oli aika vaikea muuttaa käsitystä tulevasta vauvasta, vaikka tottakai viimein alkoi tuntua ihanalta saada tyttö. Silti kaikki näkemäni unet vauvasta olivat sellaisia, että vauva oli poika...

Nyttemmin olen tavannut itseni ostelemasta myös vaaleanpunaisia vaatteita suloiselle, reippaalle, muutaman kk ikäiselle tytölleni :) ...ja ennen suurinpiirtein inhosin vaaleanpunaista. Tähän kyllä vaikuttaa myös se, ettei tuota värivalikoimaa hirveästi ole, jos nyt ei ihan selkeitä 'poikavärejä' halua käyttää.
 
...
No mä toivoin tyttöä.. En tiedä itsekään tarkalleen miksi.. Kaikki ihanat tyttöjen jutut jäis, jos vauva olis poika, tuntuu että tyttö on jotenkin helpompi kasvattaa, en tiedä.. Vauva ei siis ole vielä syntynyt, mutta ultran mukaan on tyttö! Ja kaappi pursuaa jo ihania vaaleanpunaisia söpöstyksiä ;)
 
hii
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Tytöt on tyhmiä (sanoi yksi mun pojista 5-vuotiaana). No halusin sitten lisää poikia ja sain :) Jos vielä saisin lapsia, olisi kiva jos olis taas poikia.
orota kun ne pojat kasvaa 10v sitten kaikki tytöt ovat kivoja=)=)=)
 
Pohdiskelija
Yhtään ei vielä ole, mutta kyllä minä pojan ottaisin mieluummin. Olen jo lapsuudenkodistani oppinut, että äideillä ja pojilla on suhteessaan jotakin molemminpuolista mystistä ihailua, äidit ja tyttäret vain arvostelevat toisiaan.

Jos tyttö tulee, tietenkin yritän oppia pois tuosta ajattelutavasta.
 
Jonna
Alkuperäinen kirjoittaja hii:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Tytöt on tyhmiä (sanoi yksi mun pojista 5-vuotiaana). No halusin sitten lisää poikia ja sain :) Jos vielä saisin lapsia, olisi kiva jos olis taas poikia.
orota kun ne pojat kasvaa 10v sitten kaikki tytöt ovat kivoja=)=)=)
J
Joo on huomattu, vanhin on jo siinä iässä. APUA!! :D
 
Kyllä mä toivoin esikoisesta tyttöä. Ja sainkin tytön. Kuopuksesta taas toivoin poikaa eikä mitään muuta, poika tuli.

Kolmannesta haluaisin varmaan tytön. En osaa sen tarkemmin selittää miksi. Varmaan siksi, että poika on niin äidin poika, olisi kivaa jos hän saisi säilyttää paikkansa perheen prinssinä. Toisaalta, toinenkin valomiekkasankari olisi aivan ihana asia. Pitänee siis saada kaksoset :xmas:
 
hanna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä toivon kyllä salaa tyttöä kun meillä on jo neljä poikaa ennestään. Mut en mä pahakseni laita vaikka tämäkin on poika.Ja hyvin todennäköisesti onki ;)
Miksi sitä ei saa toivoa?
On se vähän eri asia salassa toivoa jompaa kumpaa, kuin sanoa se ääneen. Jopa niin, että olen kyllä pettynyt, jos se on poika! :( Itellä 3 tyttöä, 5 poikaa, ja on kyllä aivan yhtä ihania joka ikinen lapsi!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Pohdiskelija:
Yhtään ei vielä ole, mutta kyllä minä pojan ottaisin mieluummin. Olen jo lapsuudenkodistani oppinut, että äideillä ja pojilla on suhteessaan jotakin molemminpuolista mystistä ihailua, äidit ja tyttäret vain arvostelevat toisiaan.

Jos tyttö tulee, tietenkin yritän oppia pois tuosta ajattelutavasta.
Meillä on juuri näin :( Samoin miehen lapsuudenkodissa. Meillä oli vain tyttöjä, joten en osaa sanoa olisiko meilä ollut sama.
 
Poikaa täällä toivottiin ja pojalta tuo on ultrassa näyttänyt. Saa nähdä pitääkö paikkansa, kun muutaman viikon sisällä vauveli syntyy. Itse nuorempana halusin hirveästi tyttöä ja olin helpottunut kun kummilapseni paljastui tytöksi. Jotenkin kuitenkin toive ja olo pojasta on ollut vahvempi koko tämän raskauden.

Ja miksi kummilapseksi tyttö? No kun mulla ei ole aavistustakaan, mitä pojalle hankkia lahjaksi :LOL:. Tytölle on helpompi ostaa lahjoja, kun vaan miettii, mitä ite silloin halusi. Miehellä on 10-vuotias kummipoika ja olen aina ihan pihalla siitä, mitä pojat haluaisivat :ashamed:

Lisään vielä, että ei ole pettymys, jos tyttö tuleekin. Prinssi tai prinsessa, rakas siitä tulee kuitenkin!
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohdiskelija:
Yhtään ei vielä ole, mutta kyllä minä pojan ottaisin mieluummin. Olen jo lapsuudenkodistani oppinut, että äideillä ja pojilla on suhteessaan jotakin molemminpuolista mystistä ihailua, äidit ja tyttäret vain arvostelevat toisiaan.

Jos tyttö tulee, tietenkin yritän oppia pois tuosta ajattelutavasta.
Mystistä ihailua? ja olet oppinut lapsuudenkodissa. voi hesus miten sekopäistä "opettaa" tuommosta.
Tarkoittaako tämä mystisyys äidin omistushaluisuutta?
 
Pohdiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohdiskelija:
Yhtään ei vielä ole, mutta kyllä minä pojan ottaisin mieluummin. Olen jo lapsuudenkodistani oppinut, että äideillä ja pojilla on suhteessaan jotakin molemminpuolista mystistä ihailua, äidit ja tyttäret vain arvostelevat toisiaan.

Jos tyttö tulee, tietenkin yritän oppia pois tuosta ajattelutavasta.
Meillä on juuri näin :( Samoin miehen lapsuudenkodissa. Meillä oli vain tyttöjä, joten en osaa sanoa olisiko meilä ollut sama.
Löysitkö itsesi usein toistamasta tahtomattasi lapsuudenkodin käyttäytymismalleja? Olen itse miettinyt, miten osaisin olla tyttärelle toisenlainen äiti kuin omani oli.
 
Pohdiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohdiskelija:
Yhtään ei vielä ole, mutta kyllä minä pojan ottaisin mieluummin. Olen jo lapsuudenkodistani oppinut, että äideillä ja pojilla on suhteessaan jotakin molemminpuolista mystistä ihailua, äidit ja tyttäret vain arvostelevat toisiaan.

Jos tyttö tulee, tietenkin yritän oppia pois tuosta ajattelutavasta.
Mystistä ihailua? ja olet oppinut lapsuudenkodissa. voi hesus miten sekopäistä "opettaa" tuommosta.
Tarkoittaako tämä mystisyys äidin omistushaluisuutta?
Tuskin äitini tarkoituksella halusi opettaa minulle mitään. Mutta kyllähän lapsi oppii, jos hänen sisaruksiaan kohdellaan eri tavoin kuin häntä itseään. :(

Omistushaluiseksi en äitiäni luonnehtisi. Lähinnä hän rakasti syvästi poikiaan ja näytti sen heille.
 
tyttö mullakin
Mulle oli aikanaan kova pala, kun ultrassa näkyi tyttö, juurikin noiden vanhemman polven sukulaisten poikatoitotuksen vuoksi. Nyt olen vaan niin onnellinen, että tuli kuin tulikin tyttö eikä poika. Seuraavasta toivon sitten poikaa, sen vuoksi, että tämä tyttöni saisi olla ainoa tytär eikä hänen tarvitsisi "jakaa" sitä asemaa.
 
k
Itse en haluaisi tai ainakin pelkäisin saavani poikavauvan, koska olen liian läheltä seurannut omistushaluisia äitejä, enkä halua muuttua heidän kaltaisekseen. Oma mieskään ei enää kiinnosta, tärkeintä on oma pikku äidin PIKKU PASKIAIS POIKA. siis 20-vuotta vanha...
 
Mä oon joka kerta toivonu ihan pikkusen enemmän poikaa. Tosin ennen kun tiedettiin esikoisesta, et kumpi niin toivoin kyllä tyttöä. Olikin poika. 1 poika ja 2 tyttöä. On muuten tavattoman hyvä yhtälö :heart: :heart: :heart:

Btw: tuleeko åbolle kolmonen?? =)
 

Yhteistyössä