Miksi kaikki mikä on tosi hyvää on epäterveellistä ja lihottavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pitsa, kermaperunat, juustot, suklaa... Sitten taas terveellisen ja laihduttavat ruoka-aineet ei maistu miltään eikä niitä tee mieli syödä, paitsi tietysti kun on pakko olla laiharilla eikä muuta saa. Sitten kun on tarpeeksi nälkä niin varmaan vaikka jäniksenpaskakin maistuisi hyvälle.

Niin totta. On tietty kans terveellisiä hyviä juttuja (marjat, hedelmät jne), mutta niihin kyllästyy ihan eri tavalla kuin esim. suklaaseen.

Kerran yritin väkisin kyllästyttää itseni suklaalla. 3 kuukaudessa tuli 10kg lisää elopainoa, ja himo suklaaseen jäi. Mission FAILED!!

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Mun herkkua on Rainbow iso tötsä turkkilaista jogurttia, on siinäkin varmasti rasvaprosentti ihan kohdillaan..mutta on se suht terveellistä ja jogurtti on hyväksi vatsalle:)

Kaikki "epäterveellinen ja lihottava" on hyvää aivojen mielestä, koska ne ovat oivia energianlähteitä. Niitä tekee mieli, koska niissä on maksimaalinen hyötysuhde. Lihottavia ne ovat nykyaikaisen hyvinvoinnin takia - kivikaudella ihralla marinoitu hunajakakku oli varmaan aika harvinaista herkkua ja sellaisena arvokas/haluttava ravinnonlähde.

Mansikat

Porkkanat

Herneet

Vaniljajäätelö

Salaatti jossa on savukalaa, herneitä ja sipulia (itse laitan myös suolattuja cashewpähkinöitä)

Tomaatti

Retiisi

Lanttu

Nauris

Onhan näitä ei-niin-lihottavia herkkujakin :)

Vaniljajäätelö ja suolatut cashewpähkinät? :D

No, mä olen oikeasti sillä mielellä, että mitä tahansa voi syödä joko kohtuudella tai lihottavasti. Sitä selleriä on vaan syötävä aika saakelin paljon, jotta saa energiantarpeensa ylitettyä.

karppauksella voisit syödä kaikkea rasvasta ja hyvää mutta sitten hiilariherkkuja ei voisi enää sisällyttää.. no tuosta listasta voisit syödä iha kaikkia, kunhan teet pizzan karppi-versiona ja suklaan mieluiten tummana

[QUOTE="vieras";26620931]Mansikat

Porkkanat

Herneet

Vaniljajäätelö

Salaatti jossa on savukalaa, herneitä ja sipulia (itse laitan myös suolattuja cashewpähkinöitä)

Tomaatti

Retiisi

Lanttu

Nauris

Onhan näitä ei-niin-lihottavia herkkujakin :)[/QUOTE]

Näistä on oikeasti herkkuja vain mansikat ja vaniljajäätelö. Muut ovat vain terveellisiä ruokia, joita pitäisi syödä vaikkei niin hyvältä maistukaan.

Evoluutio on tähän syypää. Onhan selvää että joskus aikanaan kun ollaan keräilty ja metsästetty ruokamme, niin rasva ja sokeri ovat olleet niitä harvoja ja parhaita energianlähteitä ja mitä parempi metsästäjäkeräilijä, sitä lihavemman porsaan on pyydystänyt ja paremmaat marjat poiminut, ja sitä kauemmin on eläny ja saanu jälkikasvua omille geeneilleen... Lihavuus vähän sama juttu, ollu sillon suotuista.
Ei meidän kroppa ymmärrä, että nyt niitä saa marketin hyllyltä...

Yhteistyössä