Miksi kaikki eivät osaa olla lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Kaikki eivät tykkää olla lasten kanssa, sen ymmärrän, mutta miksi kaikki eivät osaa olla luontevasti heidän kanssaan? Olen huomannut, että kaikki eivät osaa leikkiä lasten kanssa/viihdyttää heitä. En kysy pahalla, kiinnostaa vaan, että MIKSI kaikki eivät osaa? Jokainen on kuitenkin joskus ollut lapsi. Lapset innostuvat yleensä helposti pienistäkin asioista ja siksi heitä on helppo viihdyttää :) Lapset ovat hyvin aitoja ja heidän seurassaan ei tarvitse pelätä, jännittää tai ujostella. Lapsi ei yleensä tuomitse eikä ole pahantahtoinen. Täytyy löytyä lapsenmielisyyttä ja mielikuvitusta, että osaa olla lasten kanssa...onko se niin, että jotkut ovat jo unohtaneet, mitä oli olla lapsi ja ovat kadottaneet sen lapsen sisällään?? =) Ja siksi eivät osaa olla luontevasti lasten seurassa ? Uskon, että jokaisen ihmisen sisältä löytyy vielä se pieni viaton lapsikin :D Ymmärsiköhän kukaan mitään tästä sepustuksestani :D :D ;)

Riippuu aika paljon ihmisestä. Mun veli oli ennen vähän väkinäisesti lapsien kanssa, ei vaan ollut koskaan pienten kanssa tehnyt mitään, ei tiennyt mitä puhuisi tai tekisi. Nykyään sujuu luontevammin, kun on enemmän seuraillut pienten puuhia :)

No jaa´a. Ehkä samasta syystä, kuin joku ei osaa olla alkoholistin kanssa, vammaisen kanssa, mielenvikaisen kanssa, vanhusten kanssa, liikemiesten kanssa, insinöörien kanssa...... Ei kaikki vaan tykkää eikä halua, eikä kaikki ole niin ylenpalttisen lapsirakkaita, et tykkäisivät kirmata muksujen kanssa. Mulla siinä ei ole mitään ongelmaa, mutta eipä silti kyllä ihmetytä miksi joku ei siitä tykkää. Katos kun ihmisiä on erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
No en ymmärtänyt :) =)

Sitä mä arvelinkin :D Mutta osaatko vastata, että miksi joidenkin on niin vaikea olla luonteva lapsen seurassa? Eli miksi lasten kanssa leikkiminen/heidän viihdyttämisensä on joillekin niin vaikeaa? Vai täytyykö olla erityinen hoivavietti, että sen taidon osaa? :D:D

no en kans nyt oikein ymmärtäny... tätähän on täällä jahkattu aikaisemminkin? Ja miksi ihmeessä kaikkien edes pitäis osata olla lasten kanssa? Miksi kaikkien aikuisten pitäisi osata "viihdyttää" lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

Sitä mä arvelinkin :D Mutta osaatko vastata, että miksi joidenkin on niin vaikea olla luonteva lapsen seurassa? Eli miksi lasten kanssa leikkiminen/heidän viihdyttämisensä on joillekin niin vaikeaa? Vai täytyykö olla erityinen hoivavietti, että sen taidon osaa? :D:D

Kyllä sulla varmaan täytyy olla ihan erityinen hoivavietti.

Ymmärsin. Ja toi on yksi syy, miksi mä olen iloinen, että oon lapseni nuorena tehnyt. Muistan vielä kaikkea omasta lapsuudesta ja nuoruudesta, osaan vielä olla lapsenmielinen ja hullutella lasten kanssa, se ei kyllä varmaan ikinä poistu. Naapurin tädit kattoo aina vähä pitkään kun mä pihalla touhuan poikien kanssa, siellä me leikkipainitaan, tehdään hiekkalinnoja, minä vallihautojen kera =) ja talvella myös kaikkea tehdään yhdessä, ja viime talvena kaikki pihan lapset oli lumisotaa mua vastaan..että kyllä meitä lapsellisia vielä löytyy :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

Hmm. miksi sen pitäisi olla helppoa?

Mä en osaa puhua espanjaakaan enkä osaa käsitellä hevosia. Itse asiassa pelkään hevosia, vaikka eläinrakas olenkin. Tulen kyllä toimeen lasten kanssa, jos on tarvis. Yleensä mulla ei sitä tarvetta ole. En ole erityisen lapsirakas, mutta silloin, kun johonkin lapseen kiinnyn - omaani tai vieraan - se kiintymys kestää koko elämäni. En siis sinkoa leperrellen jokaisen puolenmetripötkylän kimppuun hetken päästä taas ihastellen seuraavaa puolenmetrinpötkylää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en kans nyt oikein ymmärtäny... tätähän on täällä jahkattu aikaisemminkin? Ja miksi ihmeessä kaikkien edes pitäis osata olla lasten kanssa? Miksi kaikkien aikuisten pitäisi osata "viihdyttää" lapsia?

Ei pidäkään, kunhan ihmettelen. Se leikkiminen ja viihdyttäminen kun on aika helppoa. Tajuan, että kaikki eivät TYKKÄÄ siitä, mutta ihmettelen mikseivät kaikki OSAA tehdä sitä :D mut älkää välittäkö, mun on nyt vaikea selittää tää mun pointti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en osaa puhua espanjaakaan enkä osaa käsitellä hevosia. Itse asiassa pelkään hevosia, vaikka eläinrakas olenkin. Tulen kyllä toimeen lasten kanssa, jos on tarvis. Yleensä mulla ei sitä tarvetta ole. En ole erityisen lapsirakas, mutta silloin, kun johonkin lapseen kiinnyn - omaani tai vieraan - se kiintymys kestää koko elämäni. En siis sinkoa leperrellen jokaisen puolenmetripötkylän kimppuun hetken päästä taas ihastellen seuraavaa puolenmetrinpötkylää.

Jotain tuontapaista täälläkin, ja jos joku lapsi, ihminen hänkin, tarvitsee apuani, ihan varmasti häntä autan, mutta en ole mikään empatia-automaatti mihinkään suuntaan =)

Jollakin voi olla huono itsetunto ja hän on epävarma itsestään ja pelkää, että lapsi näyttää suoraan jos ei hänestä pidä..Itsessä vähän tätä vikaa, ainakin jos kyse vieraammista lapsista, tuttujen kanssa sujuu luontevammin.

Lapset voivat olla melkoisen riehumistuulella, se voi aiheuttaa tottumattomalle epämiellyttävän olon. Lapset saattavat sanoa suoraan sellaisia asioita, mitä aikuiset osaavat olla sanomatta, se voi olla vaivaannuttavaa. Joitain esimerkkejä mainitakseni. Lapsenmielisyys on luonteenpiirre, ei sitä löydy kaikilta, vaikka joskus on lapsi ollutkin.
Sama asia kun kysyisi, miksi kaikki aikuiset eivät osaa olla teini-ikäisten seurassa, koska ovathan he olleet joskus teini-ikäisiä.

En minä välttämättä usko, että lasten kanssa luontevasti oleminen edellyttäisi
jotain erityisen suurta hoivaviettiä.
Minulla ei ole mitään erityisen suurta hoivaviettiä, vaikka lasten kanssa työskentelenkin. Lasten kanssa olemisen koen kuitenkin luontevammaksi kuin monien aikuisten kanssa olemisen.
Se, ettei osaa olla jonkun tai joidenkin kanssa luonteva kertoo minusta enemmänkin ihmisen estyneisyydestä, ujoudesta tms. josta ainakin itse kärsin.
Uskon,että se sisäinen lapsi asuu meissä jokaisessa, eri asia on sitten millaiseksi itse sen sisäisen lapsemme koemme. Ja onko syytä päästää lasten kanssa ollessaan se oma sisäinen lapsemme valloilleen?

ps. minä tunnen monta aikuista, jotka eivät ole koskaan saaneet olla lapsia.
Näin aivan irrallisena huomautuksena

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Lapset voivat olla melkoisen riehumistuulella, se voi aiheuttaa tottumattomalle epämiellyttävän olon. Lapset saattavat sanoa suoraan sellaisia asioita, mitä aikuiset osaavat olla sanomatta, se voi olla vaivaannuttavaa. Joitain esimerkkejä mainitakseni. Lapsenmielisyys on luonteenpiirre, ei sitä löydy kaikilta, vaikka joskus on lapsi ollutkin.
Sama asia kun kysyisi, miksi kaikki aikuiset eivät osaa olla teini-ikäisten seurassa, koska ovathan he olleet joskus teini-ikäisiä.

Suurin osa tuntemistani ihmisistä ovat ainakin jossain määrin lapsenmielisiä, vaikka eivät silti kaikki osaa olla lasten kanssa...eli ei varmaan ole ainoa syy tuo lapsenmielisyyden puuttuminen :D

Yhteistyössä