Miksi kaikki eivät halua kouluttautua vähintään ammattikorkeassa? Kuinka jotkut oikeasti tyytyvät toisen asteen tutkintoon?

vieras
Ehkä sit joskus myöhemmin opiskelen lisää jos siltä tuntuu. Täl hetkellä mulla on mieleinen, paljon antava duuni mistä tykkään. Ja siihen riittää ihan toisen asteen tutkinto.

kkpp
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
Eikö näillä ihmisillä ole minkäänlaista kunnianhimoa?

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Mikähän koulutus sulla on?

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Oikeesti? :eek:

Kukas sun paskat sitte sieltä rööristä putsais tukoksen tullessa, tai siivois sun duunin rappukäytävät...? Tai tekis esim sun lapsille ruoan siellä pk:ssa / koulussa?

Varmasti myös meillä alemman kastin ihmisillä on kunnianhimoa, se vaan on toisaalla kuin sinulla. :saint:

Minun koulutukseni on nykyään amk tutkinto ja itse pääsin aikoinaan peruskoulupohjaisena opiskelemaan ja valmistuin nykyiseen ammattiini(toisen asteen tutkinto), johon nykyään vaaditaan siis tuo amk.En ole nähnyt tarpeelliseksi hakea amk pätevyyttä vain statuksen vuoksi.
Saan samaa palkkaa kuin amk tutkinnon suorittaneet

:)
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Koska mun elämääni pyörittää joku ihan muu kun raha ja työpaikka. Eikö ookkin ihmeellistä!? :p
komppailen :) olen täysin onnellinen työpaikassani, missä on ihana pomo, mainioita asiakkaita ja mahtava työporukka, ja sillä saa laskut maksettua. olen humanisti, huihui. toisaalta ymmärrän ap:n kysymyksen, mutta oma kunnianhimoni ulottuu ennemmin siihen, että olen läsnä lapsilleni ja perheelleni. AINA.

vieras
Pää riittäisi lukemiseen, mutta kolme lasta tarttee leipää pöytään ja asuntolaina on maksettava. Kiinnostusta ei niinkään enää löydy, kun on vakituinen, kohtuullinen palkka ilman ammattiakin ja mukava työ missä viihdyn. Olisihan se kiva tästä edetä ylöspäin, ja oon yhden asteen noussutkin työpaikassani. Mulle kyllä sanottiinkin kun aloitin tässä firmassa, et ylenemismahdollisuuksia on hyvillä ja oppivilla työntekijöillä =)

auringonkukka-75
:LOL: Anteeksi, ei voi muuta kuin nauraa. Ja eikö niin, että kaikki muutkin asiat kaikkien ihmisten pitäisi tehdä just samalla tavalla?
Juu, ja mulla on korkeakoulututkinto eli mielipiteeni ei johdu siitä että puuttuisi sitä peräänkuuluttamaasi kunnianhimoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kkpp:

Mikähän koulutus sulla on?
Mitä se tähän liittyy? Mulla on ollut kyllä kunnianhimoa ja paljon, se näkyy koulutuksessanikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nap:
Ehk siks, et saa parempaa palkkaa :D
Omituinen oletus, että duunarit voisivat muka aina saada parempaa palkkaa. Mitä luulet kumpi tienaa enemmän siivoja vai tradenomi? Näin yhtenä esimerkkinä.
Kumman luulet työllistyvän paremmin :whistle:
On ihan itsestään kiinni työllistyykö. Mä olen aina löytänyt töitä ja siihen on auttanut hyvä koulutukseni.

v
Provo koko ap! Lukekaas sen profiilista noi PPH:n päivä kommentit miten haukkuu Gabrielaa... Onkohan itse pph?Sehän ei korkeakoulututkinto oo... http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-bffe4716-9819-41be-b1de-0bfd6b7f8220

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nap:
Ehk siks, et saa parempaa palkkaa :D
Omituinen oletus, että duunarit voisivat muka aina saada parempaa palkkaa. Mitä luulet kumpi tienaa enemmän siivoja vai tradenomi? Näin yhtenä esimerkkinä.
Kumman luulet työllistyvän paremmin :whistle:
On ihan itsestään kiinni työllistyykö. Mä olen aina löytänyt töitä ja siihen on auttanut hyvä koulutukseni.
Juu, ihan täysin itsestä kiinni :LOL: Hyvä otanta sulla :D

Kyllä mä osaan teidän pilttienne nenät ja pyllyt pyyhkiä päiväkodissa ilman korkeakoulutustakin. Mulle ennemmin mieluisa käytännön työ kun hienot tutkintopaperit. Lukupäätä ei ole yliopistoon saakka. Ammatin kun saa keskiasteellakin.

Yhteistyössä