[QUOTE="mlm";28836440]Ou vau, nyt puhut minusta - ristiriitainen on just se sana mitä käytän, jos yhdellä sanalla pitää itseäni kuvata

Mä olen kaunis, hoikka, seksikäs, älykäs ja verbaalinen, eikä näillä spekseillä löydy sopivaa miestä...[/QUOTE]
Hienoa

Kunhan muistat myös olla riittävän vaatimaton, nöyrä ja kiitollinen oikeissa kohdissa, tosin yleisenä elämänasenteena en sitä kannata.
Uskoakseni eräänlaista hiomatonta timanttia on paras lähestyä. Ihmisestä välittyy valoisuus ja hyvä itsetunto, mutta kuitenkin mukana on myös tietynlainen epätäydellisyys ja haavoittuvuus, josta syntyy persoona, ei vain Anna-lehden kansikuva tai yhtä lailla miehillä huippusliipattu.

Uskallus olla heikko ja vahva samaan aikaan tavallaan.
Kasvihuoneen kukka vs. kedon kukka metaforana (suomalaiskukka sen sijaan on lakastunut kukka, ihan turhan usein). Kedon kukassa ei ole keinotekoisuus pointti, mutta se ei myöskään häpeile loistoaan, se on jotenkin spontaani toimimisen tapa sille. Kasvihuoneen kukka on keinotekoisempi, vaikka se loistaa yhtä lailla. Se on "liian" kultivoitunut (vrt. kulttuuri-sanan etymologia, joka merkitsee ihmisen vaalimista, mutta myös mm. filosofiaa, politikointia ja uskontoa), jolloin siitä puuttuu orgaaninen epätäydellisyys. Coleridge esitti, että kaikki todellisesti kaunis on myös jotenkin epätäydellistä.
Sopivan ihmisen tapaaminen on kyllä ihmeellinen kokemus

Tuntuu absoluuttisen hyvältä siinä hetkessä olla tämän kanssa vaikka tietenkin riitaa jne. aina tulee myöhemmin. Mut ei sellaista ihmistä päivittäin tapaakaan, itse en tapaa mitenkään edes kerran vuoteen, aktiivisellakaan haulla. Siihenhän tän homman pitäisi musta perustuakin. Tunnelmiin sopivaa pianomusiikkia: [video=youtube;O1cgT-G-ixA]http://www.youtube.com/watch?v=O1cgT-G-ixA[/video]