Miksi kaikista tulee Veetejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vierailija_

Aktiivinen jäsen
10.05.2004
2 155
0
36
Siis oikeesti,miksi jokaisella tarvitsee olla Veeti niminen poika,tänä vuonna tuntuu ettei muita nimiä pojille tulekkaan,Me käymme avoimessa kerhossa jossa siis on 19 poikaa,12 heistä on Veeti-nimisiä?! Ja useat vieläpä perhetuttuja keskenään,mitä järkeä antaa sama nimi joka on jo monella tuttavalla käytössä? Itse olen pyrkinyt antamaan nimen sen mukaan ettei sitä löydy vielä suvusta tai lähitutuilta

no en minä ainakaan jättäisi jotain nimeä antamatta jos naapurissa on saman niminen. mutta minäkään en ymmärrä jos suvussa on monta saman nimistä, esim. serkuksia.
ja musta veeti on aivan kauhee nimi.

Mun mielestä Veeti on kaunis nimi. Omallani on sellainen nimi, että en tiedä ketään samannimistä (siis tunne) eikä tulee mitään mielikuvia "vanhasta naapurin mummosta tms."!

En minäkään tätä villitystä ymmärrä ja kaiken kukkuraksi Veeti on ehkä maailman rumin nimi!!! Ihan kuin lukihäiriöinen yrittäis sanoa Leevi, muttei osaa...

Enkä kyllä antais lapselle sellaista nimeä, jota löytyy tuhatmäärin kaveripiiristä. Kiva kun joku äippä huutaa hiekkalaatikon reunalla lastaan, niin saa heti 10 vastausta. Meidän lapsilla on sellaiset nimet, että vaikka ovatkin ihan suht yleisiä, niin ainakaan suvussa, lähinaapureilla eikä kavereilla niitä ole käytössään. Tulevaisuuttahan ei tiedä, että jos vaikka muutetaan, niin sittenhän saattaa kaveriksi osua joku samanniminen, mutta se nyt on sitten jo juttu erikseen kuin tieten tahtoen valita sellainen nimi, jota on kaikilla lähipiirissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 16:48 Vieras kirjoitti:
no en minä ainakaan jättäisi jotain nimeä antamatta jos naapurissa on saman niminen. mutta minäkään en ymmärrä jos suvussa on monta saman nimistä, esim. serkuksia.
ja musta veeti on aivan kauhee nimi.

Mutta jos kavereillasi on tasan samanniminen lapsi,antaisit silti vai?! En minä ainakaan.Leeviä on myös todella paljon samoin Eetuja,mutta kyllä tämä Veeti-villitys on mennyt huippuunsa

No jah...eipä nimi miestä pahenna.

Vaikke me kyllä aluksi meinattii nimetä poika Eetuksi mutta vaihdettiin kun Eetuja tuntu olevan jo riittämiin... mutta niin. Onhan Veeti kiva nimi.

[/quote]

Mutta jos kavereillasi on tasan samanniminen lapsi,antaisit silti vai?! En minä ainakaan.Leeviä on myös todella paljon samoin Eetuja,mutta kyllä tämä Veeti-villitys on mennyt huippuunsa
[/quote]

Onhan nuita Veetejä tietty paljon, mut seki pitää "vanhemmissa" Veeti-pojissa huomioida, et se ei oo tosiaankaan ollu kauheen kauan kovin yleinen pojan nimi. Kaunis nimi, taidan olla vähän kyllä puolueellinen ;)

tuo veeti nimi on esiintynyt viime vuosi sadan alusta saakka eli ei se mikään uusi nimi ole. oma poikani on veeti ja nimi annettu jo kymmenisen vuotta sitten. jos nyt kastaisin pojan uudestaan, niin en antaisi veeti koska se on niin yleinen.

Veeti ja Leevi -nimiin mäkin olin vielä jokin aika sitten ihan rakastunut, mutta nyt en antaisi noita nimiä lapselleni, ovat liian yleisiä - niin yleisiä että ovat melkein alkaneet ärsyttää...

Onneksi tuli toinen tyttö niin ei tartte poikien nimiä miettiä, hehe... ;) :D

En itsekkään antaisi Leeviä, Veetiä tai eetua pojalle nimeksi, koska on liian erikoinen.
Tunnen kaksi Veeti poikaa jotka on kastettu jo 1980 luvulla. Saattaa nyt heitä keljuttaa kun oma nimi on lähes joka toisella pojalla. Itseäni keljuttaisi ainakin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 16:04 Riinuli kirjoitti:
Ei tuu kaikista.Meidän poju on Aaro! Eihän siinä Veetissä mitään vikaa ole, päinvastoin kiva nimi. :)

Sun pojalla on kiva nimi! Juuri näitä peräänkuulutan! kalenteri on täynnä kivoja nimiä,omilla lapsillani ei myöskään ole mitään hittinimeä vaikka ei kyllä mitään harvinaistakaan.
Meillä oli toissa päivänä kylässä kuusi ystävääni,kaikilla kuopus Veeti,oli siinä mennä pojat sekasin,jokanen näistä 04 tai 05 syntyneitä

Sellasta se tuppaa olemaan, että kun yksi keksii kivan erikoisemman nimen lapselleen, kertoo sen ystävilleen ja sukulaisilleen, jotka kertoo ystävilleen jne. Ja aivan yllättäen nimi ei enää olekaan niin harvinainen... :whistle: Kokemusta on... Tosin ei juuri tästä nimestä. ;)

ihan yhtä typerä aihe täällä,kuin joskus 20 v sitten ois ollu kyseessä Sanna tai Sami nimisistä lapsista:Veeti nimi tuli kalenteriin muuten vasta v.2005,joten se on nyt vasta tullut yleiseksi..Oman poikani nimi on Veeti ja eipä vastaan ole tullut kuin YKSI saman niminen:Itse en pojalleni laittasi nimeksi jotain Ukkoa tai muuta vastaavaa vanhanaikaista nimeä,josta tulee mieleen vanha papparainen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 23:43 ihme ja kumma kirjoitti:
Itse en pojalleni laittasi nimeksi jotain Ukkoa tai muuta vastaavaa vanhanaikaista nimeä,josta tulee mieleen vanha papparainen!

tää nyt menee taas aiheen ohi, mut mua kävi naurattamaan (minäkö väsynyt? :whistle: ) ku ajattelin pientä sulosta poikavauvaa varustettuna nimellä kyösti. :D

Meidän poika on 7-v ja nimeltään siis veeti,siihen aikaan kun nimeä hälle mietittiin,niin en tiennyt yhden ainuttakaan sen nimistä,nyt vähän kyllä itseä ärsyttää kun nimestä tulikin "muotinimi",mutta minkäs teet..Joka vuosikymmenellähän aina erilaisista nimistä tulee vaan suosittuja.muistelkaas vaan näitä matteja ja maijoja :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 23:43 ihme ja kumma kirjoitti:
ihan yhtä typerä aihe täällä,kuin joskus 20 v sitten ois ollu kyseessä Sanna tai Sami nimisistä lapsista:Veeti nimi tuli kalenteriin muuten vasta v.2005,joten se on nyt vasta tullut yleiseksi..Oman poikani nimi on Veeti ja eipä vastaan ole tullut kuin YKSI saman niminen:Itse en pojalleni laittasi nimeksi jotain Ukkoa tai muuta vastaavaa vanhanaikaista nimeä,josta tulee mieleen vanha papparainen!

No vaikka tuo veeti onnvasta tullut kalenteriin, niin ei se uusi nimi silti ole. katso vaikka väestörekisterin nimipalvelusta!

No voi herran jumala. Eikö teillä ole parempaa tekemistä ku haukkua nimeä.. Ajatelkaas ihmiset että 80-luvulla suosittu nimi oli tiina ja niitä riittää vieläkin eikä sitä haukuta saati että tiinaa annetaan edelleen nimeksi. Sattumoisin samalla luokalla oli 3 tiinaa ja rinnakkaisluokilla lisää kun olin ala-asteella. Eipäs tuo tiina nimi loppunut vaikka vaihoin koulua/paikkaa kun y-a:lle siirryin. Sieltä niitä tiinoja löyty lisää.. Mun pojan nimi on veeti. Ja tosin synty viime vuoden alkuvuodesta niin ei ollut vielä hitti. Ja vaikka Veetejä olis miljoona tullu tänä tai viime vuonna niin meijän veeti on veeti ja ihan sen näkönen.. Ajatelkaa omaa nimeä ja sitä kuin monta niitä on... Ei välttämättä tutuista löydy mutta löytyy ihan varmaan yhtä paljo ku veetejäki.. Että "se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa" ! Ei taida ihan syyttä tuo avaus tulla.. Mä en näe ap:n kysymyksessä mitään tolkkua.. Turhanpäivästä p.a.s.k.a.n jauhamista.. Tehä nyt tikusta asiaa !!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 23:21 LeLu harmaana kirjoitti:
No voi herran jumala. Eikö teillä ole parempaa tekemistä ku haukkua nimeä.. Ajatelkaas ihmiset että 80-luvulla suosittu nimi oli tiina ja niitä riittää vieläkin eikä sitä haukuta saati että tiinaa annetaan edelleen nimeksi. Sattumoisin samalla luokalla oli 3 tiinaa ja rinnakkaisluokilla lisää kun olin ala-asteella. Eipäs tuo tiina nimi loppunut vaikka vaihoin koulua/paikkaa kun y-a:lle siirryin. Sieltä niitä tiinoja löyty lisää.. Mun pojan nimi on veeti. Ja tosin synty viime vuoden alkuvuodesta niin ei ollut vielä hitti. Ja vaikka Veetejä olis miljoona tullu tänä tai viime vuonna niin meijän veeti on veeti ja ihan sen näkönen.. Ajatelkaa omaa nimeä ja sitä kuin monta niitä on... Ei välttämättä tutuista löydy mutta löytyy ihan varmaan yhtä paljo ku veetejäki.. Että "se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa" ! Ei taida ihan syyttä tuo avaus tulla.. Mä en näe ap:n kysymyksessä mitään tolkkua.. Turhanpäivästä p.a.s.k.a.n jauhamista.. Tehä nyt tikusta asiaa !!

Veeti nimeä on 3031 ja omaa nimeäni 428. Tiinoja taas on 29668 ja Sannoja 25192.
Veeti on kiva nimi, mutta onhan se totta että joka toinen tämän vuoden vauvoista on Veetejä. Siinä on mielen koyhyyttä, kun ei vanhemmat osaa muuta nimeä antaa. Paitsi että Eetuja ja Leevejä esiintyy myös tolkuttomasti.
Totta kai vanhemmat antaa sen nimen mikä itsestään tuntuu paremmalta ja miltä lapsi näyttää. Onko sitten kiva kun koko suku on täynnä 2vuotiaita Veetejä?

\

Niin näköjään,se koira älähti johon kalikka kalahti.Omaa nimeäni on Suomessa 86kpl että silleesti...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 08:18 PerhosVaikutus kirjoitti:
\

Veeti nimeä on 3031 ja omaa nimeäni 428. Tiinoja taas on 29668 ja Sannoja 25192.
Veeti on kiva nimi, mutta onhan se totta että joka toinen tämän vuoden vauvoista on Veetejä. Siinä on mielen koyhyyttä, kun ei vanhemmat osaa muuta nimeä antaa. Paitsi että Eetuja ja Leevejä esiintyy myös tolkuttomasti.
Totta kai vanhemmat antaa sen nimen mikä itsestään tuntuu paremmalta ja miltä lapsi näyttää. Onko sitten kiva kun koko suku on täynnä 2vuotiaita Veetejä?

Tätä juuri tarkoitan,meidän pojan kerhoryhmässä on 6 Veetiä. Lapsia ryhmässä kuitenkin vain 12. Siinä on keksimistä millä nämä Veetit erotetaan toisistaan. Tällä alueella on alle sata lapsiperhettä,miettikää siis miten monella on Veeti! Aivan turha miettiä mitä oli ennen,en ikinä ole isossakaan koulussa ollut luokalla jossa olisi oolt kahta enempää samaa nimeä,mutta päiväkodissa työskennellessä osui kaksi Teemua ja kaksi Aleksia olemaan samassa ryhmässä.Mutta entä nämä Veetit joita on jo avoimessa kerhossa reilusti yli puolet! Turha aihe ehkä,mutta ei kukaan käskenyt lukemaan.

Yhteistyössä