Miksi kaikilla naisilla on nykyään niin lyhyet hiukset??

• Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti
Fleur de la Cour
Minulla on ollut pitkät hiukset lähes aina, kerran elämässäni leikkautin lyhyeksi 15-vuotiaana, mutta kasvatin ne äkkiä takaisin. Lapseni syntymän jälkeen 10 vuotta sitten leikkautin hetkeksi polkkatukan, koska hiukset oli niin huonossa kunnossa. Puoleen selkään asti on hiukset nytkin.

vieras
Mun on ainakin hiuslaadusta johtuen vaikea kasvattaa mitään hirveän pitkiä. Itsekin toki tykkään pitkistä ja upeista, nauti sä omistasi. Eiks kukaan ole muistanut kehua niitä sulle vai miks tällainen aloitus?

Alkuperäinen kirjoittaja Lelle:
Lesboilla on usein ne lyhyimmät.

Perseeseen asti olevat hiirulaishännät (vieläpä värjäämättömät) ovat kenellä tahansa tosi noloja. Ei se hiusten pituus tee naista, voisiko nämä hiirulaiset sen jo tajuta. Useimmille pitkähiuksisille sopisi sata kertaa paremmin lyhyemmät. Ja kellekään ei sovi ne perseeseen asti olevat karvat.
Mä tunnen yhden ihan kunnolla aikuisen naisen, jonka hiuksiin ei ole kukaan koskaan koskenut muuta hiukan latvoja tasoitellen. Väri on tummanruskea, hiukset ulottuvat letitettyinäkin takapuoleen, ovat paksut, kiiltävät ja hyväkuntoiset.
Koskaan ei ole värjätty, permanentattu, raidoitettu- ihan luonnontilassa ovat.

Mun mielestä eivät ole yhtään nolot.........

hiuksistaan pitävä
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Enpä ole vielä kertaakaan nähnyt lantiolle yltäviä hyvännäköisiä hiuksia. Laitappa kuva omistasi.
En minäkään. Useimmat jotka kasvattavat pitkät hiukset (yli puolenselän) ovat niin skitsoja tukkansa kanssa etteivät suostu sitä leikkaamaan kuin pakon edessä. Minkä takia se tukka on aivan kamalassa kunnossa (kuivaa melkein olkapäihin asti) ja tukka vaan roikkuu siellä selän päällä kun siinä ei ole minkäänlaisia kerroksia.
mulle sopii pitkä tukka, on paksu ja hiukan lainehtiva, edsestä porrastettu asteittain ( vähän kuin jennifer anistonilla aikoinaan) lisäksi hiukseni ovat todella hyväkuntoiset ja kiiltävät, kasvavat todella nopeasti, leikkaankin 3kk välein n. 5cm latvoista pois, välillä hiukan enemmänkin.

itselläni ei ole mitään mieltymyksiä ihmisten hiusten pituuteen, tiedän vain mikä itsellleni sopii ja mikä ei.
lyhyissä hiuksissakin on todella upeita malleja., jotka sopivat kantajalleen, lisäksihän on välimuotoja pitkien ja lyhyiden välillä. pääasiahan kuitenkin on että itse tukassaan viihtyy.
ja minä ymmärrän hiustenpidennykset ihmisillä, jotka TAHTOVAT PITKÄN TUKAN, MUTTA JOSTAIN SYYSTÄ OMAT HIUKSET EIVÄT KAUNIINA PITKIKSI KASVAISIKAAN... anteeksi tuli isolla, en jaksa korjata :)

ja pitkillä/lyhyillä hiuksilla ei ole mitään tekemistä iän kanssa, molemmat mallit sopivat ihan minkä ikäiselle tahansa. ei ole mitään tiettyä ikää, että kun olet 30v. sinun tulisi leikata tukkasi lyhyeksi vaikkei se sinulle sopisikaan.
ja koskaan en myöskään ole huomannut, että pitkät hiukset jotenkin vahentaisivat naista.

itse olen 26v-. ja aion pitää tukkani pitkänä vielä monta vuotta :)

Alkuperäinen kirjoittaja hiuksistaan pitävä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Enpä ole vielä kertaakaan nähnyt lantiolle yltäviä hyvännäköisiä hiuksia. Laitappa kuva omistasi.
En minäkään. Useimmat jotka kasvattavat pitkät hiukset (yli puolenselän) ovat niin skitsoja tukkansa kanssa etteivät suostu sitä leikkaamaan kuin pakon edessä. Minkä takia se tukka on aivan kamalassa kunnossa (kuivaa melkein olkapäihin asti) ja tukka vaan roikkuu siellä selän päällä kun siinä ei ole minkäänlaisia kerroksia.
mulle sopii pitkä tukka, on paksu ja hiukan lainehtiva, edsestä porrastettu asteittain ( vähän kuin jennifer anistonilla aikoinaan) lisäksi hiukseni ovat todella hyväkuntoiset ja kiiltävät, kasvavat todella nopeasti, leikkaankin 3kk välein n. 5cm latvoista pois, välillä hiukan enemmänkin.

itselläni ei ole mitään mieltymyksiä ihmisten hiusten pituuteen, tiedän vain mikä itsellleni sopii ja mikä ei.
lyhyissä hiuksissakin on todella upeita malleja., jotka sopivat kantajalleen, lisäksihän on välimuotoja pitkien ja lyhyiden välillä. pääasiahan kuitenkin on että itse tukassaan viihtyy.
ja minä ymmärrän hiustenpidennykset ihmisillä, jotka TAHTOVAT PITKÄN TUKAN, MUTTA JOSTAIN SYYSTÄ OMAT HIUKSET EIVÄT KAUNIINA PITKIKSI KASVAISIKAAN... anteeksi tuli isolla, en jaksa korjata :)

ja pitkillä/lyhyillä hiuksilla ei ole mitään tekemistä iän kanssa, molemmat mallit sopivat ihan minkä ikäiselle tahansa. ei ole mitään tiettyä ikää, että kun olet 30v. sinun tulisi leikata tukkasi lyhyeksi vaikkei se sinulle sopisikaan.
ja koskaan en myöskään ole huomannut, että pitkät hiukset jotenkin vahentaisivat naista.

itse olen 26v-. ja aion pitää tukkani pitkänä vielä monta vuotta :)
Peesi jokaiseen sanaan. :D
Paitsi mä olen jo kolmekymppinen. ;)

pitkät hiukset
mulla on ihanat pitkät hiukset, monet kehuvat ja sanovat elä leikaa niitä, yleensä miehet ulkona. En jaksa laita kuva, jossa näkyisi ne. Ne on pitkät pepun asti, värjän ne tumman ruskeaksi melkein mustaksi, plus on otsatukka, suorat ja kiltävät. :)
Mulla ne oli aina pitkät.

hui
Alkuperäinen kirjoittaja pitkät hiukset:
mulla on ihanat pitkät hiukset, monet kehuvat ja sanovat elä leikaa niitä, yleensä miehet ulkona. En jaksa laita kuva, jossa näkyisi ne. Ne on pitkät pepun asti, värjän ne tumman ruskeaksi melkein mustaksi, plus on otsatukka, suorat ja kiltävät. :)
Mulla ne oli aina pitkät.
Hyvö Soomi sulla

Hip
Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Mun mielestäni aikuiselle naiselle ei pitkä tukka sovi, en ole koskaan nähnyt yli kolmekymppistä naista jolle pitkä (yli olkapäiden) tukka sopisi.
Minäpä tunnen yli 60-vuotiaan, jola on hiukset peppun asti. Hyvin passaa!! Hiuslaatu on erityisen paksu ja todella hyväkuntoinen.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Lähinnä siksi ku pitkät hiukset on niin helvetin tylsät, aina vaan samannäköiset ja vielä vanhentavatkin tosi monia melkolailla. Ja yleensä ihminen jolla on pitkät hiukset ei juuri koskaan raski kutrejaan värjätäkään joten siksikin ne on niin tylsät ja ainakaan mitään räväkkää ja radikkaalia ei sellaiseen tukkaan saa millään. Vanhanaikaisen näköistä!
Tuota samaa mulle parturit aina sanoo että pitkiä hiuksia ei saa mitenkään että aina samanlailla. Mutta mun mielestä sitten kun oon antanu leikata lyhyet niin ne vasta tylsät on. Ja aina joutuu tököttiä laittaan! Paremman näköinen ponnari on tai sellainen sutaistu nuttura kun lyhyt tukka jota ei laitettu vaan roikkuu päätä myöden.

Ja väitän että nyt kun mulla on pitkä omanvärinen tukka näytän paremmalta kun että leikkauttaisin lyhyen tumman missä punaista.

Malla
Mun hiukset on n. olkapäille ja hyvä kun ne saa siihen asti kasvatettua suunnilleen hyväkuntoisina. Ei mulle kasva älyttömän pitkiä hiuksia ja jos kasvaisi niin sitten hius menee jo niin huonoon kuntoon. Ei näytä kauniilta jos hiukset on pitkät ja kuivat.

Aika harvalla suomalaisella naisella näyttää lantiolle asti ulottuvat hiukset kauniilta. Noin pitkien hiusten tulee olla paksut ja hyväkuntoiset. Laiha, kuiva hiirenhäntä ei ole kaunis.

hehheee
Mun mielestäni aikuiselle naiselle ei pitkä tukka sovi, en ole koskaan nähnyt yli kolmekymppistä naista jolle pitkä (yli olkapäiden) tukka sopisi.
Oletko nyt IHAN tosissasi :LOL: :LOL:
Miettikää ihan vaan esimerkkinä yli kolmekymppisiä hollywoodtähtösiä. kuin monella on lyhyet hiukset? Järjestään kaikille kyllä sopii ne pitkät.
sano mitä sanot.

Hohhoo
Alkuperäinen kirjoittaja hehheee:
Miettikää ihan vaan esimerkkinä yli kolmekymppisiä hollywoodtähtösiä. kuin monella on lyhyet hiukset? Järjestään kaikille kyllä sopii ne pitkät.
sano mitä sanot.
Nääkin on näitä makuasioita.

Näin aluksi sanoisin, että minulle on ihan sama, onko jollain pidennykset vai ei. Pakkoko sitä on kaikenmaaliman turhanpäiväisistä asioista alkaa ajattelemaan, miten kovin säälittävää on. Eri asia ehkä, jos joku bänkäämällä tulisi väittämään hiuksiaan aidoiksi, mutta sinetit/liimat/ties mitkä vilkkuisi :D Mutta eipä ole moista sattunut kohdalle.

Minulla on hiukset tällä hetkellä noin lapaluiden alaosaan asti, ja tarkoitus olisi kasvattaa vähän pidemmiksi. Kuitenkin olen 2 kertaa elämäni aikana (14-vuotiaana ja 18-vuotiaana) leikannut/leikkauttanut hiukseni suht lyhyiksi, sellaiseen takaa lyhyempään, edestä pidempään polkkamalliin tai vähän pidempään rokkitukkamalliin :D. (joo, mikä on rokkiktukka?)

Vaihtelu virkistää ainakin omalla kohdallani, enkä oikeastaan jaksa noin kiihtyä muiden "väärän"pituisista tai mallisista hiuksista. Toisaalta tukkani kasvaa vielä toistaiseksi ehkä hieman normaalia nopeammin, joten sekin varmaan vaikuttaa tuohon, ettei ole niin suurta kynnystä leikkuuttaa.

Lyhyet hiukset oli ainakin helpommat, niihin ei kmene niin paljoa hoitoainetta/vastaavaa, eikä väriä, jos sellaista käyttää. Pitkissä hiuksissa on omat puolensa.

Mun mielestä lyhyt tai puolipitkä tyylikkäästi leikattu tukka on miljoona kertaa parempi kuin ryhditön ja väritön pitkä roikkotukka, jossa yleensä on vielä uloskasvanut permis :eek:
Kaikkien hiukset ei oikeesti vaan sovellu tai sit niistä ei osata pitää huolta!

Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Minäpä tunnen yli 60-vuotiaan, jola on hiukset peppun asti. Hyvin passaa!! Hiuslaatu on erityisen paksu ja todella hyväkuntoinen.
Harvemmilla yli 60-vuotiailla on paksu ja hyväkuntoinen tukka. Ja siinä iässä tukka lienee alkaa olla murheistä vähäisimpiä.

Mitä tarkoittaa pitkät hiukset? Entä jos hiukset on päältä lyhyet ja takaa pidemmät. Tosi pitkät ja paksut hiukset on ainakin näin kesällä raskaat ja kuumat siitäkin huolimatta että niitä pitää kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Lähinnä siksi ku pitkät hiukset on niin helvetin tylsät, aina vaan samannäköiset ja vielä vanhentavatkin tosi monia melkolailla. Ja yleensä ihminen jolla on pitkät hiukset ei juuri koskaan raski kutrejaan värjätäkään joten siksikin ne on niin tylsät ja ainakaan mitään räväkkää ja radikkaalia ei sellaiseen tukkaan saa millään. Vanhanaikaisen näköistä!
Tuota samaa mulle parturit aina sanoo että pitkiä hiuksia ei saa mitenkään että aina samanlailla. Mutta mun mielestä sitten kun oon antanu leikata lyhyet niin ne vasta tylsät on. Ja aina joutuu tököttiä laittaan! Paremman näköinen ponnari on tai sellainen sutaistu nuttura kun lyhyt tukka jota ei laitettu vaan roikkuu päätä myöden.

Ja väitän että nyt kun mulla on pitkä omanvärinen tukka näytän paremmalta kun että leikkauttaisin lyhyen tumman missä punaista.
Omalta kohdaltani voisin tähän todeta, että itse näytän aivan kamalalta hiukset ponnarilla tai nutturalla, johtunee rumasta kallonmuodosta ja naamasta :D

nellin letti
olen pitkien hiuksien kurimuksessa. nytkin yltävät pakaroitten puoleen väliin, vaikka pätkäisin itse kymmenisen senttiä pois.
onglemana, etten ole lähelläkään teini-ikää.
en uskalla leikata, kun olen tottunut pitkiin.
mitä mieltä olette, sopiiko vanhemmalle naiselle pitkät hiukset?
yleensä pidän sykeröllä, mutta nyt kesällä olen liikuskellut liehuhiuksilla:)

pitkä on kauniimmat
Alkuperäinen kirjoittaja hehheee:
sano mitä sanot.
Niinpä, samat sanat. Vain pitkät ovat naiselliset ja kauniit. Ja jos on ohuet, niin on 2keinoa. Joko hankit pidennykset ja pidät hiuksia auki. Tai pidät hiuksiasi ponnarilla kiinni. Ohuet hiukset ei nytä hiirenhännältä, jos ostat niihin tuuheuttavaa muotoilusuihketta jota käytät pesun jälkeen. Sitten kuivana hiukan tupeeraat ponnarilenksun kohdasta ja sitten hiuslakalla kiinnitys. Ponnarisi on tuuhea ja paksu. Tai sitten tupeeraat ja laitat löysälle nutturalle, joko pinneillä tai pelkällä hiuslenksulla.
http://2.bp.blogspot.com/_mP4LkvZ4rgI/S_aUo-4usmI/AAAAAAAAFmk/lD3bMIwHEfE/s640/IMG_1522.JPG

Ja maantienharmaaseen väriin on helppo puuttua värjäämällä koko hiukset. Ja raidoilla saat elävyyttä ja massaa lisää.

hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja jotain muuta:
Mun mielestä lyhyt tai puolipitkä tyylikkäästi leikattu tukka on miljoona kertaa parempi kuin ryhditön ja väritön pitkä roikkotukka, jossa yleensä on vielä uloskasvanut permis :eek:
Kaikkien hiukset ei oikeesti vaan sovellu tai sit niistä ei osata pitää huolta!
onko se niin, että aina se lyhyt ja puolipitkä on tyylikkäästi leikattu, eikä siinä ole koskaan juurikasvua saati mallista ulos kasvanutta?

miksi muka pitkä tukka olisi aina ryhditön, harmaa hiirenhäntä?

kummassakaan mallissa ei tietenkään ole yhtään välimuotoa, vaan se on joko tyylikkäästi leikattu hyväkuntoinen lyhyt tukka tai pitkä huonokuntoinen roikkotukka

Sirkkeli
Mulla on lyhyet hiukset, en tykkää näistä. Mutta nämä ei tahdo kasvaa kunnolla, ovat harvat, ohuet ja lasimaiset. Kun tuleevat tiettyyn pituuteen, niin on pelkkää hamppua jostain syystä. Haluaisin niin kovasti pitkät hiukset ;(

pitkä on kauniimmat
tässäkin on helppo kampaus raidotetulle, olkapäille ulottuvalle tukalle, vaikka se olisikin ohut.
http://2.bp.blogspot.com/_mP4LkvZ4rgI/TDHfwjY0j7I/AAAAAAAAGF0/k3kyJx3CXmw/s640/IMG_3808.JPG
Kuvat on kalastajan vaimon blogista, joka esittelee itseään ja kampauksiaa siellä...

Yhteistyössä