Miksi kaikilla naisilla on nykyään niin lyhyet hiukset??

• Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti
$iiLi
En tiedä miksi muilla naisilla on lyhyet hiukset mutta minulla on siksi että ne ovat helpot. Pesun jälkeen kuivuvat hetkessä. Eivät mene sekaisin pipon alla eikä tuulessa. Eivät ole silmillä koko ajan. Liikuntaa harrastaessa ei ole märkää ja limaista lettiä niskassa. Tukka ei ole tiellä eikä takerru puunoksiin tai muuallekaan.

Voisi yhtä hyvin kysyä miksi ei? Tai miksi useimmilla miehillä nykyään on lyhyet hiukset?

"vieras"
Aika usein kuitenkin suomalaisen naisen hius on ohutta ja lasimaista, joten aika harvalla pitkä tukka olisi kaunis. Ja vielä kun aika iso osa ei sille tukalle suuremmin mitään tekisi. On paljon parempi, että aikuisilla naisilla on lyhyet hiukset, kuin pitkät riipat roikkumassa!
Ja olkoot vain sinullakin lantiolle asti ulottuva tukka, mutta empä usko että se kovin kaunis on. Ja kyllä, itsellä pitkä tukka, ja lisäkkeitä, koska haluan että tukkani on paksu ja kiiltävä ja kaunis pitkänäkin. Vaikka omakin tukka on paksu, niin se on niin lasimaisen liukas ettei kauhellakaan työllä pysy kuohkeana ja ilmavana, lisätukka antaa tarvittavaa ryhtiä.

"vieras"
Mulla on lyhyt tukka, koska se sopii mulle paremmin. Malli on (nykyään) naisellinen eikä mikään poikamainen pystytukka. Sellainenkin on kyllä ollut. Saan kuulla jatkuvasti sekä miehiltä että naisilta, miten mulle sopii tällainen tukka todella hyvin. Varsinkin, jos erehdyn mainitsemaan jotain hiusten kasvattamisesta. Hoikkakin olen, ehkä pyöreisiin kasvoihin ei sopisi tällainen tukka niin hyvin.

Poikamaista musta ei saa tekemälläkään, käytän lähinnä mekkoja ja hameita, housuja tosi harvoin. Korkeakorkoiset saapikkaat tai nilkkurit on päivittäisessä käytössä.

Minulla on hiukset yli olkapäiden, koska ne sopii mulle paremmin kuin ihan lyhyet. Polkkatukkaa voisin harkita, se on hauska ja leikkauttaisin sen vanhanajan tyyliin. Sen lyhempää en voi edes pitää, sillä mun hiukset ei pysy mitenkään jos ne on liian lyhyet.

ThePonnar
Monilla naisilla on lyhät hiukset sen takia, että ne käy niin usein kampaajalla. Kampaajalla käyminen on olevinaan hienoa. Ja tottakai jokaisen kampaamokäynnin jälkeen hiukset lyhenee (yleensä).

"Giga"
Minusta naisella oltava pitkät hiukset kuulostaa samalta kuin että naisen tulisi käyttää hametta.
Olkoon kullakin omanlaisensa pörrö missä viihtyy. Se on seksikäistä, nainen on vahva kun kokee itsensä kauniiksi.

Mulle on iha sama mitenkä kukin hiuksiaan pitää. Mulla on polveen asti ulottuvat hiukset ja vahvat on alas asti eli hyvä kuntoiset. Värjäilen niitä mennen tullen ja pahemmin eivät ole kärsineet.
Pitkien hiusteni kanssa (kun joku oli muistaakseni sitä mieltä että tietyn ikäinen näyttää vanhemmalta pitkien hiusten kanssa) minua siltikin luullaan usein miten melkein 10v nuoremaksi kuin olen, tietysti saattais olla se riski et jos leikkaisin lyhyeksi niin näyttäisin sitten äkkiä 20v nuoremalta :D.

Viimeksi muokattu:
"Amppari"
Mulla oli joskus muutama vuosi sitte persiiseen asti yltävä tukka, mut sitten meni hermot takkuihin ja ne oli aina tiellä, enkä oikeen osaa tehdä mitään hienoja kampauksiakaan joten menin ja leikkautin noin 5cm pitusiks. Nyt olen tullut ehkä vähän katuma päälle mutta siltikin tykkään näistä lyhyistä very much enemmän:)

"vieras"
En jaksa kasvattaa/hoitaa pitkiä ja kutittaa inhottavasti, kun hiukset tulee kasvoille (atoopikko). Ja kun on ikää jo liki 40v, niin pitkät hiukset vielä vanhentaakin. Ainakin parturi näin väitti.

Yhteistyössä