Miksi juuri minulle tämäkin riesa..:´(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
höpö höpö: Sait minut jo nauramaan tuolla kommentillasi..Tähän mennessä asia on vaan itkettänyt...Eikä haittaa mitään että kirjoitit "nimissäni", kunhan korjasin.

Osaan kuvitella, että olisin itse yhtä ahdistunut, jos olisin vasta saanut tietää tartunnasta. Usko pois, opit elämään asian kanssa ja lopulta olemaan ilman ylimääräisiä ahdistuksia. Voin lähes luvata, että ihan normaalilla käsihygienialla ja maalaisjärjellä voit estää herpeksen tarttumisen vauvaan.

Kohtalotoverini eka sivun lopussa: ehkä mekin tästä järkytyksestä selviämme...Vaikka nyt ne synnytysajat pelottaa...:/ Mutta jos lääkitys on raskausaikana turvallinen (kai pakko olla kun niin moni saanut sen) niin jospa sillä oireet pysyisivät poissa.

Ette usko miten tämä helpotti, ja sain vieläpä näin asiallisia vastauksia. Meitä tartunnan saaneita on enemmän kuin yksi...:) Kohtahan se joku saattaa tulla vielä kaatamaan kakkaa niskaan kommentillaan mutta ehkäpä kestän sen...tai sitten itken lisää...hah.

toinen samanmoinen: Muistan itsekin, kuinka ensipuhkeaminen oli ihan järkyttävä. Katsoin tietenkin peilillä alapäähän, että mikä helvata siellä on ja näppyjä oli ihan vierivieressä niin, että lähes yhtä suurta "laattaa" oli limakalvojen päällys. Virtsaaminen oli todellakin tuskaa ja kävely, tai ylipäänsä kaikki hankaus/kosketus teki ihan älyttömän kipeää. Sen jälkeiset puhkeamiset tosiaankin yhdellä näpyllä ohi. Ennen näpyn ilmaantumista kutisee ja näpyn aikana kutisee, sitten kun näppy puhkeaa, niin tietenkin kirvelee. Mutta nyt (koputan puuta), moneen vuoteen ei näpyn näppyä. Joskus kutisee ja silloin odottelen, että josko ilmaantuu, mutta tähän mennessä ovat olleet vain vääriä hälytyksiä.

Tottahan on ihmisiä, jotka haluavat vain toiselle pahan mielen. Mutta muista se, että herpes ei määritä sinua ihmisenä. Nyt jos joku herpeksestäni tietävä tulisi jotain siitä ilkkumaan, niin sillä ei olisi minulle mitään väliä. Todellakin sanoisin vain, että "mitä sitten". Ei ole väliä kuka siitä tietää ja kuka ei. Vuosia sitten peittelin ja häpesin asiaa ja olisin mennyt ihan ruttuun.