Miksi Jumala ei auta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä jumala auttaa, mutta oletko kuullut häntä? enkelit kuiskivat koko ajan korviisi neuvoja jos itseään tarkasti kuulostelee. oletko ehkä miettinyt että pitäisi hakea apua? oletko pelännyt hakea apua? jumala on sinussa ja tee niin kuin hän neuvoo. näin saat sitä apua jota olet rukoillut.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27257167:
Nimenomaan. Kyllä sekin pitää saada sanoa ääneen, että mitään jumalia ei ole olemassa muualla kuin ihmisten mielikuvituksessa.

No mutta onko sekään nyt kovin korrektia tulla sanomaan epätoivoiselle ihmiselle, että tyhmä olet kun tuollaista uskot. Moni kokee kuitenkin saaneensa jumalalta (oli se olemassa tai ei) apua.

jokainen uskoo mihin uskoo, ja toisen uskoa ei tarvitse selättää. mun mielestä ne jotka ei usko pelkää tai eivät omasta mielestään ole saaneet jumalalta sitä karkkipussia jota on rukoiltu.

ehkä oman kunnan terveyskeskus olisi konkreettisempi paikka lähteä apua hakemaan. Loistavaa ap että olet tiedostanut ongelmasi ja haluat siitä eroon, mutta rukoilu on kovin heppoinen tapa lähteä asiaa hoitamaan (sen enempää ottamatta kantaa siihen onko jumalaa vai ei).

Anatolian esimerkki Jaakobista oli hauska, mutta sisälsi totuuden siemenen. Ihmeitä harvemmin tapahtuu, mutta tilaisuuksia tarjoutuu, kun vain tunnistaa ne ja tarttuu niihin. :)

Mulle tuli mieleen mies, joka pakeni tulvaa talonsa katolle. Ohitse kulki perhe veneellä ja he tarjosivat miehelle viimeistä vapaata paikkaa. Mies kieltäytyi avusta ja vakuutti, että Jumala kyllä pelastaa hänet.

Vesi nousi edelleen. Ohitse kulki taas vene, jossa ei ollut yhtään tilaa, mutta miehelle tarjottiin pelastusliivejä. Mies kieltäytyi kohteliaasti ja kertoi Jumalan auttavan häntä, hän kun oli nuhteeton ja uskova mies.

Lopulta mies joutui kyyhöttämään savupiipun nokassa, kun jostakin ilmestyi pelastushelikopteri. Miehelle laskettiin tikkaat, mutta hän istui tyynenä piipun päällä ja kieltäytyi tarjouksesta. Seuraavana yönä vesi nousi edelleen ja mies hukkui.

Saapuessaan taivaaseen mies kysyi Jumalalta, miten ihmeessä näin kävi? Miksei Jumala ollut pelastanut häntä? Tällöin Jumala puhui hänelle: "Minä lähetin veneen, pelastusliivit ja helikopterin. Mitä ihmettä sinä vielä odotit?"

[QUOTE="vieras";27257446]No mutta onko sekään nyt kovin korrektia tulla sanomaan epätoivoiselle ihmiselle, että tyhmä olet kun tuollaista uskot. Moni kokee kuitenkin saaneensa jumalalta (oli se olemassa tai ei) apua.[/QUOTE]

Jos joku kysyy, miksi jumala ei auta, niin ainakin minun maailmankatsomukseni pohjalta ei ole lainkaan loukkaavaa pohtia, että voisiko tämän avun saamattomuuden syynä olla ihan yksinkertaisesti se, että niitä jumalia ei todellakaan ole olemassa ihmisten aatemaailman ulkopuolisessa todellisuudessa. Minä näen erilaisten kirjavien teologisten pohdiskelujen tarjoamisen vastaukseksi hädässä olevalle ihmiselle suorastaan vastuuttomana.

[QUOTE="vieras";27257025]Kyllä Jumala auttaa, mutta täytyy sunnitsekin tehdä jotain asian eteen. Ei Jumala voi ketään ohjata niinkuin käsinukkea. Lopeta olemasta tuhoisa muita kohtaan. Muuta tapojasi. Sun pitää olla tosissaan.[/QUOTE]

Arvaa, kuinka paljon olen yrittänyt!!! Se ei vain onnistu!!! :(

Niin, ehkä olen tyhmä ja odotan kaiken tulevan valmiina lautaselle. Mutta kyllä, olen myös epätoivoinen. En odota Jumalalta lottovoittoa enkä sitä, että hän ratkaisee kuin taikasauvaa heilauttamalla ongelmani. Mutta sitä mietin, että miksi en tunnu saavan rukouksesta minkäänlaista tukea, turvaa tai apua. Enkä nyt tarkoita nyt mitään konkreettista asiaa, vaan henkisesti. Ja kyseenalaistan koko Jumalan olemassaoloa itsekin, joten ei se minua loukkaa, jos muut niin tekevät.

mun mielestä sekin on jo Jumalan apua sulle että omatuntosi toimii, eli sulle on annettu mahdollisuus katua ja siten muuttaa käytöstäsi. ja tosiaan voithan rukoilla ja kysyä mitä sun pitäisi tehdä ja saat vastauksen. esim tässä keskustelussa oot saanut hyviä vastauksia! eli hae itsellesi apua, vertaistukea ja juttele ammattilaiselle. siten voit muuttua josset yksin jaksa.

ja sellaista kannattaa miettiä myös että estääkö jokin sua ottamasta apua vastaan /hakemasta sitä? eli apua on, muttet ehkä kehtaa hakea sitä? silloin sun pitää ylittää se este, ja kuunnella omaatuntoasi. toivottavasti löydät voimia valita oikein! seurakunta ja diakoniatyö on myös hyviä vaihtoehtoja hakea keskusteluapua. messu ja ehtoollinen voisi myös olla hyväksi (tai onkin) sieltä ainakin itse löydän turvaa. esirukouspyynnön voit myös laittaa seurakunnallesi. mäkin rukoilen puolestasi että saat vahvistusta uskossasi! siunausta!

Ehkä sulla on jotain asioita joita sun pitää käsitellä ihan ihmisten kanssa. Ota yhteyttä johonkin auttavaan tahoon ja ala puhumaan rehellisesti asioistasi. Jeesus sinua johdattakoon saamaan apua sieltä mikä on sulle sopiva paikka.

Yhteistyössä