Miksi Jumala ei auta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiira"

Vieras
Vaikka minä kerta toisensa jälkeen rukoilen ja itken, että auta minua Jumala, niin miksi se ei auta? Miksi se ei auta minua millään tavoin, vaan antaa minun olla tuhoisa lähimmäisiä kohtaan. En tiedä, onko mitään jumalaa. :(

Oletko ajatellut että pelkkä rukoilu ja pyytäminen ei auta, ei se apu tule "salamana kirkkaalta taivaalta itsekseen" vaan kenties toimii niin että Jumala tukee sinua ja antaa voimia muuttaa itse käytöstäsi?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";27256696]Oletko ajatellut että pelkkä rukoilu ja pyytäminen ei auta, ei se apu tule "salamana kirkkaalta taivaalta itsekseen" vaan kenties toimii niin että Jumala tukee sinua ja antaa voimia muuttaa itse käytöstäsi?[/QUOTE]

No mutta entä jos ei tunne tulevansa tuetuksi ja voimatkin tuntuvat lähinnä hiipuvan?

Olen ajatellut. Nimenomaan olen pyytänyt lukemattomia kertoja "anna minulle voimia muuttaa käytöstän, että en satuttaisi rakkaitanii". Ja olen kyllä epätoivoisimmilla hetkilläni pyytänyt ihan vain yksinkertaisesti "Jumala auta!", siis tavalla millä hyvänsä. Mutta päivä toisensa jälkeen satutan läheisiäni kuten ennenkin, ehkä entistä pahemminkin. En tiedä, kauanko jaksan rukoilla, kun mitään tukea, turvaa tai apua siitä ei taida olla.

nietzsche_god_is_dead-716906.jpg

Rukoillahan voi vaikka maailman tappiin, mutta se mitä pyydät ei välttämättä ole juttusi. Oletko miettinyt, mitä rukoilet ja oletko kuunnellut/katsellut mitä ollaan antamassa tai osoittamassa.

Joskus rukoilemisessa on vaikeinta juuri se, ettei suostu ottamaan mitä ollaan antamassa.

Oletko ajatellut pyytää rukousapua seurakunnasta ja käydä tilannettasi niin läpi. Jos koet olosi heikoksi saattaisi lähimmäisen apu olla nyt parempi ratkaisu kuin kitua yksin oloissasi.

Voimia eteenpäin! On hienoa sekin, että myöntää jaksamattomuutensa ja heikkoutensa. Se voi olla uuden, paremman tien alku :)

[QUOTE="vieras";27256710]koska jumalaa ei ole olemassa. älä odottele ihmeitä vaan teee ITSE elämälles jotain. se on sun ainoa elämä, käytä se hyvin.[/QUOTE]

Voi, kun se olisi näin helppoa. Maailmassa ei olisi mitään pahuutta, jos se onnistuisi noin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja näin pohtii;27256721:
Rukoillahan voi vaikka maailman tappiin, mutta se mitä pyydät ei välttämättä ole juttusi. Oletko miettinyt, mitä rukoilet ja oletko kuunnellut/katsellut mitä ollaan antamassa tai osoittamassa.

Joskus rukoilemisessa on vaikeinta juuri se, ettei suostu ottamaan mitä ollaan antamassa.

Oletko ajatellut pyytää rukousapua seurakunnasta ja käydä tilannettasi niin läpi. Jos koet olosi heikoksi saattaisi lähimmäisen apu olla nyt parempi ratkaisu kuin kitua yksin oloissasi.

Voimia eteenpäin! On hienoa sekin, että myöntää jaksamattomuutensa ja heikkoutensa. Se voi olla uuden, paremman tien alku :)

Kiitos rohkaisevista sanoistasi. Ne antoivat ajattelemisen aihetta ja itku pääsi. Jos kyse olisi vain minusta itsestäni, niin en esittäisi Jumalalle tätä kysymystä "miksi". Mutta kun satutan läheisiäni, niin en ymmärrä, miksi Jumala sallii minun jatkaa sitä, vaikka pyydän ja pyydän tukea.

Kyllä Jumala auttaa, mutta täytyy sunnitsekin tehdä jotain asian eteen. Ei Jumala voi ketään ohjata niinkuin käsinukkea. Lopeta olemasta tuhoisa muita kohtaan. Muuta tapojasi. Sun pitää olla tosissaan.

apua voisit hakea muualtakin, kuin seurakunnalta jos tilanne vaikea ja itse tunnistat tilanteen.
vai oletko sellainen joka odottaa aina kaiken tulevan valmiiksi tarjottimella?

Siksi, että sinulla on vapaa tahto.
Vaikka kuinka pyytäisit Jumalalta apua, mutta silti valitset toimia toisin, niin ei Jumala voi sinua "hyväksi" pakottaa.
Hän voi auttaa mutta lopultakin kyse on sinun vapaasta tahdostasi.

[QUOTE="Kiira";27256682]Vaikka minä kerta toisensa jälkeen rukoilen ja itken, että auta minua Jumala, niin miksi se ei auta? Miksi se ei auta minua millään tavoin, vaan antaa minun olla tuhoisa lähimmäisiä kohtaan. En tiedä, onko mitään jumalaa. :([/QUOTE]

Millä tavalla olet muille tuhoisa, mitä olet tehnyt tai sanonut muille?

Viimeksi muokattu:
Se on sinun mielipiteesi. Mutta mistä tiedät sen todeksi?

Jos et huomannut, esitin vain kysymyksen.
Yhtä lailla jumalattomuuden tiedän todeksi kun kristitty/muslimi/hindu oman jumalansa todellisuuden perän.
Kukaan tuskin voi kieltää etteikö ihmisessä itsessään piilisi voimavaroja muuttaa negatiivisuus positiivikseksi.

"Tapahtukoon sinun tahtosi" - rukouksessa voi pyytää apua, mutta miten sitä saa, on Jumalan asia. Apu voi tulla ihan eri muodossa ja ihan eri tavalla, kuin itse odotti. Ja tosiaan itsekin on tehtävä asialle jotakin. Siihen voi kyllä saada voimaa.

En tiedä, tarkoitatko muiden satuttamisella henkistä satuttamista, oletko heille ilkeä? Vai teetkö (itsellesi) jotain, jonka takia läheisesi ovat huolissaan? Vai onko kyse fyysisestä satuttamisesta? Voit saada erilaista apua: malttia olla kerran tekemättä jotain typerää, vaikka välillä sortuisitkin. Ja taas uudestaan, kunnes alat onnistua. Voi olla, että jossain vaiheessa saavutat aallonpohjan ja saat apua ammattilaisilta, kun hätäsi huomataan. Tai saat voimaa hakea ammattiapua jo nyt. Jos kyse on fyysisestä väkivallasta, voit ehkä saada rohkeutta ottaa yhteyttä tänne: http://www.maria-akatemia.fi/ehkaiseva_vakivaltatyo_naisille

Ylipäätään missään ei taata, että pystyt hoitamaan ongelman pois päiväjärjestyksestä omin voimin, mutta jos sinulla on nöyryyttä pyytää ja vastaanottaa apua, voit ehkä saada jonkun kulkemaan rinnallasi.

Mies nimeltään Jaakob oli erittäin suurissa vaikeuksissa. Liiketoimet olivat romahtaneet ja hän oli pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa. Hän oli niin epätoivoinen, että päätti pyytää apua Jumalalta. Hän meni Synagoogaan ja ryhtyi rukoilemaan: "Jumala, auta minua. Olen menettänyt liiketoimet ja jos en saa rahaa, menetän taloni. Ole hyvä ja anna minun voittaa Lotossa."

Lottoilta tuli ja joku muu voitti. Jaacob meni takaisin Synagoogaan: "Jumalani, anna minun voittaa Lotossa. Olen menettänyt liiketoimet, taloni ja olen menettämässä autoni."

Lottoilta tuli ja Jaacobilla ei vieläkään ollut onnea. Eikun takaisin Synagoogaan: "Jumalani, miksi olet unohtanut minut? Olen menettänyt liiketoimet, taloni, autoni, vaimoni ja lapset näkevät nälkää. En ole usein pyytänyt sinulta apua ja olen aina ollut uskollinen palvelijasi. Miksi et voi antaa minun voittaa lotossa tällä kertaa, että saisin elämäni taas järjestykseen?"

Äkkiä sokaiseva salama löi taivaalta ja Jaakob oli joutunut vastakkain itsensä Jumalan äänen kanssa: "Jaakob, tule minua tällä kertaa puolitiehen vastaan ja käy lottoamassa!"

Joskus kuulemani vitsi, jonka netistä kävin kopsaamassa. Ja siinä piilee mun mielestä totuus.

• Tykkää
Reactions: Katylina ja jaassi
apua voisit hakea muualtakin kuin seurakunnalta jos tilanne vaikea ja itse tunnistat tilanteen.
vai oletko sellainen joka odottaa aina kaiken tulevan valmiiksi tarjottimella?

Yhteistyössä