Miksi jotkut puhuu "anopista", "miehestä" ym. vaikkei ole naimisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkuasiat ärsyttää, sorry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikkuasiat ärsyttää, sorry

Vieras
Helkkarin rasittavaa kuunnella, jos esim. pari viikkoa seurustellut nuori nainen tulee kertomaan että oltiin anopilla ja mieheni sitä ja tätä.. Miksei voi puhua poikaystävästä ja hänen äidistään??

why?

Mä puhun joskus ex-anopista, kun puhun entisen avomieheni isästä ja lapseni mummosta. On helppoa ja kätevää, kaikki tietää heti kenestä puhuu...
No me kyllä oltiin miehen kanssa 6 vuotta yhdessäkin ja anopiksi ihan miehen äitiä tituleerasin.

No mies kai se miesystäväkin on, vaikkei naimisissa oltaisikaan :whistle: Ja jos on avoliitossa ja lapsiakin, niin kyllä siinä melkolailla voi anopista puhua, helpompi termikin kuin "mieheni äiti..". Tai sitten sitä anoppia käytetään puhekielessä leikilläänkin, vaikkei naimisissa oltaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama teh Strange:
Mä puhun joskus ex-anopista, kun puhun entisen avomieheni isästä ja lapseni mummosta. On helppoa ja kätevää, kaikki tietää heti kenestä puhuu...
No me kyllä oltiin miehen kanssa 6 vuotta yhdessäkin ja anopiksi ihan miehen äitiä tituleerasin.

heh...siis tietenkin tarkotin, että puhun exäni ÄIDISTÄ anoppina.... ex.n isää en sentään anopksi kutsu....

En mä osais puhua miehestäni poikaystävänä,koska hän on yli 3-kymppinen...eikä olla naimisissa.anoppi meillä on anopin tekele...puhun joko miehestäni tai ukostani...ai,juu,en muista millä nimellä kutsuin aikoinani ukkoani,koska olemme olleet yhdessä jo 13vuotta,joten ei oikein iske tuo poikaystävä sana minuun.mut kukin tyylillään..

Ehkä siksi että kaikille se avioliitto ei ole niin iso asia,pelkkä paperinpala. Jos pari on kauan ollu avoliitossa voi ihan hyvin puhua miehestä ja anopista. Mitä se papin aamen siinä muuttaa?

jos myö ollaa oltu melkei 20 vuotta jo yhes ja lapsiiki o kolme,ni joteki mukavammalt miust tuntuu kutsuu miestä mieheksein ku poikaystäväks.nii ja kyl sen äiti on miulle iha anoppi ilma mitää avioliittooki. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mieluummin näinkö?:
"Ja sit me niin-Q käytiin siel teitsä mun niin-Q niin ihQun poikaystävän kaa ja se oli niin-Q ihan v*tun siistii!" (Pirjo 63wee)

eikös esimerkissä ollut pari viikkoa seurustellut nuori nainen? ja voihan siitä miehestä puhuä vaikka etunimellä, juha ja juhan äiti raili?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuasiat ärsyttää:
Helkkarin rasittavaa kuunnella, jos esim. pari viikkoa seurustellut nuori nainen tulee kertomaan että oltiin anopilla ja mieheni sitä ja tätä.. Miksei voi puhua poikaystävästä ja hänen äidistään??

why?

Mä en kyllä ala ketään miellyttämään, mutta onki seurusteltu 5 vuotta ni on luonnollisempaa sanoa anopiks tai avoanopiks ;)

Aloittaja nyt mainitsi pari viikkoa seurustelleen esimerkiksi. Täällä sitten koko elämänsä eläkkelle saakka seurustelleet saamattomat vätykset vastailee ja vetää hernettä nenään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aloittaja nyt mainitsi pari viikkoa seurustelleen esimerkiksi. Täällä sitten koko elämänsä eläkkelle saakka seurustelleet saamattomat vätykset vastailee ja vetää hernettä nenään.

aloittaja kyllä laittoi otsikoksi "Miksi jotkut puhuu "anopista", "miehestä" ym. vaikkei ole naimisissa?"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

yeah. versoa pukkaa sieraimista hyvää vauhtia. kuten aina! =)

Tuota... Miksi minä tuota seurustelukumppaniani sitten tituleeraisin 15 vuoden jälkeen? Biologisestihan äijä on mies. Mutta äijän äidistä puhun äijän äitinä tai lasten xxxx-mammana.

Hassua. Missä vaiheessa sitten voi ruveta käyttämään mitäkin sanaa?

:laugh: päivän piristys...

En kutsu anopiksi MIEHENI äitiä mutta kutsun avopuolisoani miehekseni koska mieheni hän on vaikka emme naimisissa vielä olekkaan. Olisi puuduttavaa puhua että "minun kihlattuni" "minun avopuolisoni" tms kun en täällä palstalla hänen oikeaa nimeään nää tarpeelliseksi käyttää... ;) Ja irl sanon häntä miksi sattuu, joskus nimellä joskus puhun miehestäni.