Miksi jotkut palstalaiset ihannoivat todella laihoja ihmisiä?

Eihän tässä ole kyse kuin makuasioista Scarlett, tässäkin ketjussa on sitten puolestaan ihmisiä, jotka linkittää selvästi ylipainoisten ja jopa terveydelle haitaksi asti lihavien naisten kuvia muodokkaina ja todellisina naisina.
Toisen silmiin hoikka ja terveen, tai vaikka urheilullisen näköinen on kaunis ja toisen silmiin taas hyvinkin muhkea ja ylipainoinen.
Sinänsä se on se ja sama, mutta liika on liikaa. Anoreksian (BMI jos alkaa olla selvästi alle 18,5) ihannointi ei ole terveyttä, mutta ei myöskään merkittävän lihavuuden (painoindeksi yli 30), koska kummassakin on terveysriskinsä.
Naisellinen voi olla missä painossa tahansa, se ei ole kiloista kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:

No ei todellakaan näytä.
Näyttää yhtä seksikkäältä jos lorottas kusta sieltä luittensa välistä.

Tää on edelleen mielipide kysymys. Mun yks tuttu on 172 cm pitkä ja painaa 45 kg ja on aiiivan jumalaisen näköinen. Se riippuu niin paljon henkilöstä ja henkilön ruumiinrakenteesta.

Mullapas onkin tuttu joka on 179 cm pitkä ja painaa 39 kg! Ja näyttää upealta ja muodokkaalta!

Heh, varmaan tosi muodokas kun tuon pituisella jo luutkin painaa 30 kg, ei jää kovin monta kiloa sisäelimiin ja muotoihin...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mitä pahaa siinä laihuudessa on? :snotty:

Kyllä täällä riittää niitä kauhistelijoita siihenkin suuntaan, ja tuntuu että se on vielä vapaampaa riistaa haukkua joku anorektikoksi, riisitikuksi ja luurangoksi...

Miksi ihmiset ei vaan saa olla sen kokoisia, minkä kokoisina itse viihtyvät, ilman että kellään on mitään nokan koputtamista?

Olen NIIN samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ossobukkosta grillikylkeen, just söin sitä grillikylkee. mutta tuskin oli kenenkään mamman kyljestä leikattua. vai onko joku hukassa :o

no ei oo Lunaticia enää näkyny...*piilottaa padan kiireesti* :whistle:

:'( Sattuu, vasen kankku ja reisi puuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Kyllä täällä riittää niitä kauhistelijoita siihenkin suuntaan, ja tuntuu että se on vielä vapaampaa riistaa haukkua joku anorektikoksi, riisitikuksi ja luurangoksi...

Miksi ihmiset ei vaan saa olla sen kokoisia, minkä kokoisina itse viihtyvät, ilman että kellään on mitään nokan koputtamista?

Laihuus ei ole mun mielestä kaunista vaan se hoikkuus. Ketään ei mun mielestä saa haukkua painon takia.

Vierlä vähemmän kaunista on sun läskit.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ossobukkosta grillikylkeen, just söin sitä grillikylkee. mutta tuskin oli kenenkään mamman kyljestä leikattua. vai onko joku hukassa :o

no ei oo Lunaticia enää näkyny...*piilottaa padan kiireesti* :whistle:

:'( Sattuu, vasen kankku ja reisi puuttuu.

mä söin vaan kylkeä. meriannan vika varmaan :o :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

Olen NIIN samaa mieltä.

On siinä paljonkin pahaa, ei naiset ITSE halua laihuutta, niille on syötetty sellanen sisäinen pakko päähän, että oisi oltava alipainonen.
Nykyään ei ole enää ihme jos ala-astetta käyvät sairastuu tämmöseen alipainon metsästykseen. Kehittyvässä iässä olevat ihmiset..

Kuka alipainonen on koskaan tyytyväinen itseensä, en ole nähnyt ainuttakaan, yleensä elävät peilin edessä, nyppivät luitaan ja valittavat "läskejään". Jokasta suupalaa pitää pyöritellä ja diagnisoida, ennen suuhun laittoa.
Selataan lehtiä joissa on photoshopattuja anorektikkoja, ja itketään kun ei peilissä tuijota sama photoshopattu ilmestys.

En ihan usko että kukaan on ITSE keksiny tätä juttua. Aivopesua se on ja pilaa naisten elämän, tekee niistä tyhmiä. Se kaikki turha itsensä vihaaminen on pois kaikesta muusta.

Olen NIIN samaa mieltä.

On siinä paljonkin pahaa, ei naiset ITSE halua laihuutta, niille on syötetty sellanen sisäinen pakko päähän, että oisi oltava alipainonen.
Nykyään ei ole enää ihme jos ala-astetta käyvät sairastuu tämmöseen alipainon metsästykseen. Kehittyvässä iässä olevat ihmiset..

Kuka alipainonen on koskaan tyytyväinen itseensä, en ole nähnyt ainuttakaan, yleensä elävät peilin edessä, nyppivät luitaan ja valittavat "läskejään". Jokasta suupalaa pitää pyöritellä ja diagnisoida, ennen suuhun laittoa.
Sitten selataan lehtiä joissa on photoshopattuja anorektikkoja, ja itketään kun ei peilissä tuijota sama photoshopattu ilmestys.

En ihan usko että kukaan on ITSE keksiny tätä juttua. Aivopesua se on ja pilaa naisten elämän, tekee niistä tyhmiä. Se kaikki turha itsensä vihaaminen on pois kaikesta muusta.

No mä en nypi ruokaani, enkä luitani läskin pelossa. Minä vain satun olemaan luonnostaan hoikka ja en sille "mahda" yhtään mitään. Mua vituttaa se, että kaikki hoikat ihmiset luokitellaan anorektikoiksi ja luullaan ettei ne syö mitään jne jne....

Itse ihannoin ihan terveitä laihoja ihmisiä. Mielestäni ylipaino ei ole terveellistä ja vaikka kuinka hyväksyisi läskinsä niin kyseessä on syöt liikaa= olet läski kun taas alipainossa taas on kyse liian vähäisestä syömisestä..ei sekään terveellistä ole. Itse haluaisin olla jotain BMI 21-24 ja sinne tähtäänkin.

No mä en nypi ruokaani, enkä luitani läskin pelossa. Minä vain satun olemaan luonnostaan hoikka ja en sille "mahda" yhtään mitään. Mua vituttaa se, että kaikki hoikat ihmiset luokitellaan anorektikoiksi ja luullaan ettei ne syö mitään jne jne....

Kyllä, on sellasia jotka on luonnostaan alipainosia.
Kyllä sen sitten huomaa onko joku luonnostaan ylilaiha vai sellanen pimahtanut yksilö.. jos tuntee henkilön. :)

Nyt tulee kiire, :wave:

Olen NIIN samaa mieltä.

Selataan lehtiä joissa on photoshopattuja anorektikkoja, ja itketään kun ei peilissä tuijota sama photoshopattu ilmestys.

Mä olen ihan tyytyväinen itseeni tämän kokoisena.
Mä en edes ehdi elää peilin edessä, eikä ole intressejäkään.

Uhraan peilille normiarkena ehkä 5 min. päivässä ja siitäkin suurin osa menee hiusten vääntämiseen kohdilleen.

Enkä nypi luitani tai valita läskejäni.
Mä syön ihan mitä vaan, ihan koska vaan ja kuinka paljon vaan. Mä myös kulutan ihan helvetisti, joten ei se syöminen juuri missään näy.
Pysyypähän vauhti yllä, kun ei tartte roudata mukana ylimääräisiä kiloja.

Sekin juttu oli muuten aivan älytön, ettei laihalla ihmisellä ole mitään voimaa tai lihaksia.
Mulla on. Ihan rehellisellä työllä kerättyä, enkä toisinpäin voisi töitäni tehdäkään jos olisin kasaan kuivunut korppu varustettuna surkastuneilla lihaksilla.
Tosin en mä ole koskaan ajatellut, että mulla täytyy olla lihasmassaa jotta voin mättää turpaan itseäni isompia ja vaikka pienempiäkin.
Se jos mikä on mun mielestä enemmän kuin hiukan kieroutunutta ajattelua...

Multa kysyi viimeksi äitiysneuvolan harppuuna toissa viikolla äärimmäisen happamaan sävyyn, että syönkä mä yhtään mitään.
Se on äärimmäisen ärsyttävää.

(Vastasin yhtä happamasti, etten erityisesti välitä simpukoista, mutta kaikki muu kyllä menee :snotty: )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Onko sinun mielestäsi pahasti sanottu, jos sanon lihavaa ihmistä läskikasaksi, joka muistuttaa ihrakasaa?

ei sulle tainnut käydä mielessä, että kun olen katsellut 38kg varttani niin olen näyttänyt pojalle jolla on kanankoivet?
minä en katsele muuiden vartaloita, ne eivät kiinnosta minua. Miksi en saisi kertoa sitä mitä näin ja tunsin? miksi pitäisi olla hiljaa?

Voi jeesus. Ei kukaan ole sanonut ettei mielipidettään saisi sanoa. Mutta jos sulla ei ole sen vertaa sosiaalista älyä ja tahdikkuutta, että kuvittelet olevan normaalien käytöstapojen mukaista kutsua ketään pikkupoikien ja kanankoipien näköisiksi, niin tuskin sitä voi sulle opettaakaan. :D

Olen todella pahoillani, että näytin pikkupojalta ja jalkani kanankoivilta. Se oli tahditonta todella :( Eihän itseään voi sellaisena nähdä.

Multa kysyi viimeksi äitiysneuvolan harppuuna toissa viikolla äärimmäisen happamaan sävyyn, että syönkä mä yhtään mitään.
Se on äärimmäisen ärsyttävää.

(Vastasin yhtä happamasti, etten erityisesti välitä simpukoista, mutta kaikki muu kyllä menee :snotty: )

Multa kysellään jatkuvasti samaa. Onpa jopa kysytty, että olenko nyt IHAN VARMA että mulla ei ole anoreksiaa...Kai ihminen oikeesti tietäis jos ei suhtautuis ruokaan normaalisti..Mulle uppoo pizzat, kebabit, pihvit, ranskalaiset jne jne :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Minä ihannoin muodokkaita naisia....esim. salma hayek on yksi erittäin muodokas ja seksikäs. En tykkää laihoista vartaloista, tulee liikaa mieleen pikkupojat ja kanankoivet.

Koskas se Salma on lihonnut? :o
http://contessaconfessa.files.wordpress.com/2009/03/salma-hayek-abs.jpg

Vähän ristiin menee musta tää juttu :D

Niin?

Siis mä kyllä näen muodokkaan ihan erilaisena.
Salma on tosi hoikka, mutta rintava. Ei se oo muodokkuutta mun mielestä.

Onhan hällä lantio ja vyötärö, Rinnat ja reidet on muodokkaat. Koko vartalo. Ei ole pelkkä tikku.

Huh, ompahan ollu keskustelut taas.

Yks kaverini on aina ollu hoikka, äitinsä on samanmallinen kans. Joskus yläasteen lopulla ollessa tuo kaveri "säikähti" että nytkö hän alkaa lihomaan, kun oli kilo-pari tullut lisää..kuulema reisiin ja lantioon. Ne oli vaan niitä "naisen muotoja".

Miusta ei oo tervettä jos ihmisellä näkyy luut, siis törröttää silleen ikävästi. Ja silloin siis, jos ihminen itse näännyttää itteensä että laihtuisi, vaikka mitat on muutenkin alipainoisen puolella.
Jollain tavalla oon ollut kade niille, joilla kroppa vaan toimii niin, että pysyvät hoikkina söivätpä mitä tahansa. Itte kun oon ollut pyöreä varmaan koko ikäni, semmoinen isompi tyttö. Painoindeksi on tällä hetkellä jotain 25-26 välillä..ei se vielä kovin paha oo, mutta huonona päivänä kieltämättä ottaa päähän kun ei läskeilleen kykene mitään tekemään. :/

Minä olen visuaalinen ihminen. En todellakaan sano, että ulkonäkö on minulle jokin ykköskriteeri, mutten myöskään näe ulkokuorta erillisenä henkilön persoonallisuudesta tai sisäisestä minästä. Molemmat ilmenevät toisissaan.

Visuaalisuuteni ja suuren itsekritiikkini vuoksi pyrin pitämään oman vartaloni sellaisessa kuosissa, että minulle on hyvä elää siinä. Minun visuaalinen silmäni sanoo pitävän enemmän hoikasta ja sirosta vartalosta, kuin pyöreämmästä. Tämä tarkkuus ei kuitenkaan juuri ulotu muihin ihmisiin asti, en välitä vastaantulijoiden kiloista.

Isäni oli aina tarkka syömisestäni lapsena. Ei minua nälässä pidetty, söin normaalit ateriat jne. En kuitenkaan saanut usein herkutella ja isä aina korosti liikunnan merkitystä. Minulle on niinkin kamalasti joskus todettu, ettei kukaan ottaisi minua vakavasti, jos olisin paksu. Isäni sanoi minun olevan kaunis tyttö, miksi pilaisin vartaloni ja kasvoni tekemällä niistä pullamössöä. En minä enää näin ajattele, mutta eivätköhän ne tämän hetken käsitykset juonnu jotenkin tuolta lapsuudesta.

Tähän liittyy myös muita erinäisiä seikkoja, esimerkiksi haluan olla täysin mieheni nosteltavissa. Ei, ei hän mikään hiirulainen ole. Mutta aina on mukavampi nostaa 50-kiloista, kuin 75-kiloista naista. Ehkä tämä on defenssi, mutta vaikken olisikaan tällä kansan ymmärtämällä tavalla "muodokas", olen kuitenkin itseni muotoinen. Se on minun muotoni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja not:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja not:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi jotkut palstalaiset haukkuu hoikkia naisia kukkakepeiksi ja sanoo ylipainoisia muodokkaaksi? Nii, ohan se pallokin tosiaan yksi muoto.

olipa kauniisti sanottu...

Se on ihan yhtä kauniisti sanottu, ku kukkakeppi.

kukkakeppi yleensä sanotaan hyvällä toisin kun nimitellään lihavia niin se tarkoitetaan pahalla

Lihavat sanoo aina ne juttunsa "hyvällä", pilke silmäkulmassa. Eli jos on joku laihempi ihminen niin häntä saa sanoa kukkakepiks ja laihan pitää ymmärtää se vitsiks. Lihavia ei kuitenkaan saa ikinä arvostella tai sanoa vaikka: tukki. Miksei, voihan hoikka sit puolestaan sanoa myös "hyvällä" sille pullukalle...

Itse oon hoikka ja kyllä mä koen sen kettuiluna jos joku mua kukkakepiks sanoo...

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Aikuinen nainen on eri asia kuin teiniperse. Aikuinen, muodot omaava nainen, ei voi painaa 168-senttisenä 50 kiloa ja näyttää normaalilta.

Kyllä voi ;) No, mä painan 54-55kg ja liikun säännöllisesti. En ole mikään teiniperse, vaan ihan normaalikroppainen ja lapsiakin on kolme. Mä en miellä muotoja läskinä, vaan nimenomaan pitää olla vyötärö, rinnat (sopusuhtaiset) ja sopivan kokoinen peppu. Esim. Shakiralla on upea kroppa, eikä tod. ole liian laiha.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Aikuinen nainen on eri asia kuin teiniperse. Aikuinen, muodot omaava nainen, ei voi painaa 168-senttisenä 50 kiloa ja näyttää normaalilta.

Kyllä voi ;) No, mä painan 54-55kg ja liikun säännöllisesti. En ole mikään teiniperse, vaan ihan normaalikroppainen ja lapsiakin on kolme. Mä en miellä muotoja läskinä, vaan nimenomaan pitää olla vyötärö, rinnat (sopusuhtaiset) ja sopivan kokoinen peppu. Esim. Shakiralla on upea kroppa, eikä tod. ole liian laiha.

Joo ei ole Shakira munkaan mielestä liian laiha ja painaa todellakin sen 50 kiloa. Pituutta tosin on vaan 155 sen 168 sentin sijaan...

mä halajan sitä vartaloo mikä oli 17 vuotiaana,eli melkein 10vuotta sitten..
täysin samanlaista en tietenkään voi saada,onhan vartaloni muuttunut naisellisemmaksi iän ja lasten myötä.
siihen samaan painoon ajattelin kumminkin päästä.

Yhteistyössä