Miksi jotkut palstalaiset ihannoivat todella laihoja ihmisiä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun jos mitat on tyyliin 168cm ja 60kg niin on läski. Pitääs painaa joidenkin mielestä tyyliin 50kg.

Siinä mitä hienoa siitä laihuudessa on? Kertokaa nyt mulle. Mä ainakin pidän enemmän naisen vartalosta jos hänellä on paino siellä terveen puolella. Muotoja pitää olla eikä se hoikkuus saa mennä äärimmäisyyksiin.

Sitäkin ihmettelen, että miksi joillakin on suhteellisuudentaju kateissa. Jos joku kertoo täällä täysin normaalit mitat, niin aina löytyy näitä jotka vastaa, että "laihduta muutama kilo", "olet aika läski" jne.

Mun pituus on 168cm ja olen ajatellut laihduttaa 60 kiloon. Mun pituudella alin normaalipaino taitaa olla joku 53kg. Aivan liian vähän mulle.

Mitä pahaa siinä laihuudessa on? :snotty:

Kyllä täällä riittää niitä kauhistelijoita siihenkin suuntaan, ja tuntuu että se on vielä vapaampaa riistaa haukkua joku anorektikoksi, riisitikuksi ja luurangoksi...

Miksi ihmiset ei vaan saa olla sen kokoisia, minkä kokoisina itse viihtyvät, ilman että kellään on mitään nokan koputtamista?

Ehkäpä he vain sattuvat pitämään laihoja ihmisiä esteettisinä. Kaikilla ihmisillä on erilainen maku: joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

Ja noita pituus-paino -suhteita on ihan turha vertailla, koska ihmisillä on niin erilaiset ruumiinrakenteet. Olen itse ruumiinrakenteeltani erittäin hoikka, olen 168cm pitkä ja painan viitisenkymmentä kiloa, vatsassa ihan selvää läskiä. En ole tokikaan lihaksikas, mutta teen aika raskasta duunia (hevostallilla) ja harrastan liikuntaa, etten sinänsä mikään löysäkään (paitsi vattan kohdalta :D)

Koska makuja on monia?

Mä tykkäsin itsestäni kovasti 48-52- kiloisena. Oon 168 cm pitkä.

Tykkäisin itsestäni kovasti myös 60-kiloisena, ja siihen pyrinkin nyt. Kunhan ekana saan nää sipsit syötyä :ashamed:

En tiedä mutta sen vaan tiedän että jos mä painaisin 60kg niin eihän mulla olisi muotoja :o
Ja olen siis 163cm pitkä, painoindeksejä en ole koskaan tuijotellut, peili kyllä kertoo totuuden. :)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Kyllä täällä riittää niitä kauhistelijoita siihenkin suuntaan, ja tuntuu että se on vielä vapaampaa riistaa haukkua joku anorektikoksi, riisitikuksi ja luurangoksi...

Miksi ihmiset ei vaan saa olla sen kokoisia, minkä kokoisina itse viihtyvät, ilman että kellään on mitään nokan koputtamista?

Laihuus ei ole mun mielestä kaunista vaan se hoikkuus. Ketään ei mun mielestä saa haukkua painon takia.

joo, koskaan en ole ollut laiha, hoikimmillaan olen ollut 70-kiloinen, pituutta on 175cm, naisten mielestä olin punkero jonka olisi pitänyt laihduttaa 10-15 kiloa, miehet taas sanoi, mistä vielä meinaat laihtua...nyt painan ikävä kyllä enemmän...huomenna on punnauspäivä, kiloja on karissut 8 viikossa vaivaiset 6,5 kiloa :ashamed: tiukassa istuu läski :(

En kyllä tosiaan tiedä. Esimerkiks mun äiti ihannoi ihan sairaalloisesti laihuutta, ehkä karmein tapaus oli kun se kertoi mulle tuttavastaan, joka sairasti syöpää:

"Kyllä se oli laiha, ihan kuihtunu oli koko ihminen. Mutta kyllä vaatteet istui sen päälle niin hyvin!"

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Laihuus ei ole mun mielestä kaunista vaan se hoikkuus. Ketään ei mun mielestä saa haukkua painon takia.

Niin. Mutta sitten taas jonkun mielestä se laihuus on kaunista. Jonkun mielestä taas pyöreys. Ihmisten käsitys kauniista nyt vaan on usein erilainen...
Ja ne on ylipäätäänkin aika liukuvia käsitteitä. Minkä joku mieltää hoikkana, on toisen mielestä jo laiha.
Eikä pelkistä kiloistakaan pysty ihmistä näkemättä mitään sanomaan, kun niitä ruumiinrakenteita tosiaan on erilaisia.

Mutta nyt sä itse haukut ihmisiä painon takia. Jos mä tekisin aloituksen jossa kertoisin että sen ja sen painoiset ihmiset eivät ole mielestäni kauniita niin kyllä se menisi haukkumisen puolelle.
Miksi ylipäänsä ihmisen painosta pitää kommentoida? Onko laihan ihmisen painoa joten hyväksyttävämpi mollata kuin lihavan.

Nämä on mielipidekysymyksiä, mikä on kaunista kenenkin mielestä,siihen ei ole oikeaa vastausta mutta itselle ei tulisi koskaan mielenkään erikseen mainita että lihavat/laihat eivät ole kauniita.

Liika laihuus on pahasta. Mutta kyllä hoikkuus on mun mielestä parempi kuin ylipainoisuus.

Hoikemmat näyttävät nuoremmilta, ovat parempikuntoisia, vaatteet näyttää päällä paremmilta ja valikoimaa on enempi kun ei tarvi aina miettiä peittävyyttä, terveydellinen tila on parempi ( esim. verenpaine ), oma fiilis on hyvä mitä tyytyväisempi on itseensä..
Tossa nyt jotain.

Mä oon itse laihduttanut 15 kiloa enkä oo vielä ihan niissä mitoissa mitä haluan. Tavoitepainoon päästyäni oon normaalipainon keskirajalla.

Ja noi kommentit on lähinnä omia fiiliksiäni ja kokemuksiani,
muiden paino ei mua juurikaan liikuta.
Joten älä vedä pavunvartta nekkuun ;)

Minä tiiän vain,että mun pituinen mun ihannepainoinen (157cm ja 63kg) kansanedustaja päätti alkaa laihuttaan ja laihutti 15 kiloa. Huh huh.
Tosin, eipä tuo enää näytäkään hyvältä :D Kauhee ruipelo :D

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

Mutta nyt sä itse haukut ihmisiä painon takia. Jos mä tekisin aloituksen jossa kertoisin että sen ja sen painoiset ihmiset eivät ole mielestäni kauniita niin kyllä se menisi haukkumisen puolelle.
Miksi ylipäänsä ihmisen painosta pitää kommentoida? Onko laihan ihmisen painoa joten hyväksyttävämpi mollata kuin lihavan.

Nämä on mielipidekysymyksiä, mikä on kaunista kenenkin mielestä,siihen ei ole oikeaa vastausta mutta itselle ei tulisi koskaan mielenkään erikseen mainita että lihavat/laihat eivät ole kauniita.

Niin aivan kamalasti haukuinkin. Huoh. mä en tietääkseni missään kohtaa hyväksynyt kenenkään haukkumista painon takia.

Liian alhainen paino on muuten terveysriski aivan kuin ylipaino.

Enemmän mä muuten esim. täällä näen ylipainoosten haukkumista kuin alipainoosten. Läskeiksi haukutaan normaalipainoosiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä tosiaan tiedä. Esimerkiks mun äiti ihannoi ihan sairaalloisesti laihuutta, ehkä karmein tapaus oli kun se kertoi mulle tuttavastaan, joka sairasti syöpää:

"Kyllä se oli laiha, ihan kuihtunu oli koko ihminen. Mutta kyllä vaatteet istui sen päälle niin hyvin!"

Tiety sukupolven naisilla tuo homma menee just noin. Kun mä olin 15-vuotiaana ostanut uudet farkut, äiti sanoi "nätit farkut, ja istuvatkin nätisti, kun laihdutat muutaman kilon". Ja mitathan olivat 166/56.

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
Minä tiiän vain,että mun pituinen mun ihannepainoinen (157cm ja 63kg) kansanedustaja päätti alkaa laihuttaan ja laihutti 15 kiloa. Huh huh.
Tosin, eipä tuo enää näytäkään hyvältä :D Kauhee ruipelo :D

Just tätä mä tarkoitan:
Kyllä laihastakin ihmisestä saa näköjään todeta, että "kauhee ruipelo".
Ja sitten taas jos menet ja sanot nätistikin, että "On sillä/sulla muutama kilo liikaa", niin samantien saat saavillisen paskaa niskaan.

Yhteistyössä