miksi jotkut naiset ovat prinsessa syndroomaisia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tämä minunkin tuntema nainen valittaa aina niistä uniongelmista. Ehdotin että nainen ottaisi puhelimen käteen ja soittaisi miehelle heti ja kertoisi huolensa jolloin siitä päästäisiin ja unet tulisivat paremmin seuraavana päivänä (yötyöläinen kun on) mutta ei, kertakaikkiaan se ei käynyt. Nainen olisi saattanut kiihtyä puhelun aikana ja työnteko olisi voinut häiriintyä. "No soita tauolla" -kehotus nostatti samanlaisen huutomyrskyn. "Sitten on taukokin pilalla!!".

Huoh.

Sitä mä vaan mietin että mitä meidän "lepotuolien" ja "auttavien puhelinten" pitäisi tehdä? Jos näemme, että tuttavamme, kaverimme, sukulaisemme tai ystävämme pyörii tällaisessa tuhoisassa kehässä vuodesta ja parisuhteesta toiseen?

Itse olen kokeillut suoraan puhumista. Olen jopa sanonut että oletkos huomannut mitä yhteistä näissä sinun päättyneissä parisuhteissa on - sinä ja sinun käytös. Tästä nainen on tietenkin hetkeksi loukkaantunut ja haukkunut kulloisenkin miehen entistä pahemmin. Naisen käytös on ollut oikeutettua koska mies on ollut huono.

Eli on päivän selvää, ettei suorasta puheesta kertakaikkiaan ole mitään hyötyä. Itsessä ei nähdä vikoja vaikka niitä hierottaisiin naamaan - ei, ellei ole jonkinlaisia henkisiä valmiuksia nähdä ne. Eli siis jo orastava ymmärrys siitä, että oma käytös on lapsellista ja naurettavaa. Mikäli joku on omasta mielestään kutakuinkin täydellinen, kaikki kritiikki kimpoilee pinnasta kuin vesipisarat auton tuulilasista - ja matka jatkuu.

Tekee kuitenkin pahaa katsoa vierestä toisen menoa ja mekastusta, etenkin kun siinä tässä minun tuntemassani tapauksessa on mukana eskari-ikäinen lapsi.

Lapsella on kuitenkin onneksi hyvä ja stabiili isä. Ero on astunut voimaan jo useita vuosia sitten.

Mitä muita keinoja on? Kyllästyttäni jokin aika sitten olemaan "lepotuoli" yritin vältellä yhteydenpitoa tähän ihmiseen. No, sehän ei tietenkään vaikuta naisen käytökseen parisuhteessaan kuten ei olemassaoloni muutenkaan, mutta ainakin ajattelin saavani hetken hengähtää parisuhdesavotoista. Olemme kuitenkin jälleen tiiviimmin tekemisissä, sillä olen tajunnut myös, että tästä hankalasta naisesta saisin myös hankalan "vihamiehen" jos onnistuisin hänet todella suututtamaan.

Eli olisiko viisaammilla neuvoa, mitä me "prinsessojen" epäprinsessamaiset ystävät voisimme tehdä auttaaksemme ystäviämme saavuttamaan tasapainoisemman rytmin elämäänsä?

Heh, tiedän naistyypin...

1) hurmaavat miehen määrätietoisuudellaan ja itsevarmuudellaan
2) ovat epäilemättä jännittävää ja vaihtelevaa seuraa (mielialasta riippuen)
3) paljastuvat pikkuhiljaa todella vaateliaiksi draamakuningattariksi
4) jättävät miehen, kun mies ei enää jaksa hyppiä naisen pillin mukaan

tai jos mies yrittää jättää heidät, tekevät erosta hirvittävän episodin

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
olenkin usein ajatellut, että sääli niitä miehiä jotka suomalaisen prinsessa-naisen kanssa joutuvat kärsimään moisesta käyttäytymisestä...itte oon vissiin "maskuliinisempi suhteessa" oleva (naisellinen)nainen, vihaan tuollaisia ämmiä!

Itse ne miehet kerta toisensa jälkeen valitsevat prinsessansa. En mä sääli sellaisia masokisteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä :):
Just pari päivää sitte sannoin sille naiselle "pahasti" ku kerroin että hänen totta tosiaan pitäisi antaa miehensä a) surra ja b) hoitaa isänsä kuolemaan liittyviä, monimutkaiselta näyttäviä asioita (perintö jne) eikä painostaa. Tää nainen suuttui tietystikin minulle koska en ole hänen puolellaan. Yritin sanoa etten ota puolia, mutta ulkopuolisen näkökulmasta näyttää siltä että naisen pitäisi hieman höllätä.

Ja tosiaan, tämä kuvio on toistunut aina eri miesten kanssa. Ikinä vika ei ole ollut itsessä, ei koskaan.

Yleensä naisena pidän siskojen puolta, mutta nyt en pysty.

Lisäksi tämä nainen kiristää aivan ihmeellisillä asioilla jos näyttää siltä että mies on havainnut suhteen mahdottomuuden ja harkitsee eroa. Nähtyjä kiristyskeinoja ovat esimerkiksi uhkailut itsemurhalla.

Nainen tekee itsestään oman elämänsä uhrin ja täysin syyttömän mitä omituisimmilla konsteilla. Esim nainen petti - se oli miehen vika koska nainen oli suhteessa onneton eikä hän nähnyt muuta tietä.

kuullostaa pelottavan tutulta :D

ehkä :) : onko tuntemasi nasien lapsi tyttö ja asuu isällään?
jos on niin sitten puhumme tod. näk samasta nasiesta ja mä en todelal tiedä enää että mitä pitäis tehdä...
koska tosissaan naisen suututtaminen kun on melko vaarallista.. tietää liikaa juttuja jotta hänestä kannattaisi hankkia "vihamiestä"

ei ole helppoa :D

niin ja siis toivon kyllä kaverilleni kaikkea hyvää, onnellista parisuhdetta ym. mutta on tuskastuttavaa seurata vierestä tätä "draamaa" ym kun ulkopuolisena näkee missä se vika on...
ja välillä oikeasti ihmettelee että miten jaksaa olla ymmärtäväinen kaveri ja kuuntelija kun tekisi mieli ottaa kiinni ja ravistella että kaveri tajuais muuttaa omaa käytöstään...

on mulla toki muitakin prinsessa syndroomasta kärsiviä tapauksia kavereina.. ja siksi ehkä tämänkin aloituksen tein kun en vain käsitä että miksi he eivät itse sitä oman käytöksensä tuomaa harmia tajua...

niin ja siis toivon kyllä kaverilleni kaikkea hyvää, onnellista parisuhdetta ym. mutta on tuskastuttavaa seurata vierestä tätä "draamaa" ym kun ulkopuolisena näkee missä se vika on...
ja välillä oikeasti ihmettelee että miten jaksaa olla ymmärtäväinen kaveri ja kuuntelija kun tekisi mieli ottaa kiinni ja ravistella että kaveri tajuais muuttaa omaa käytöstään...

on mulla toki muitakin prinsessa syndroomasta kärsiviä tapauksia kavereina.. ja siksi ehkä tämänkin aloituksen tein kun en vain käsitä että miksi he eivät itse sitä oman käytöksensä tuomaa harmia tajua...

Yhteistyössä