Miksi jotkut laittavat rahansa heldelmöityshoitoihin?

  • Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti
teologi
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
En ymmärrä, luoja antaa lapset, jos viisaudessaan näin katsoo.
Olet täysin tunteeton. Luoja siis viisaudessaan antaa lapsia esim. narkkari- ja alko-äideille ja sitten viisaudessaan katsoo miten käy? Tai vanhemmille jotka pahoinpitelevät lapsiltaan kaikki luut poikki.
Pariskunnat jotka käyvät läpi jopa useita hoitoja ovat kyllä erittäin motivoituneita pitämään myös saamastaan lapsesta huolta.

Et ole terve.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yleensä lapsettomuudesta kärsivät ovat "lapsellisia" kohtaan vihamielisiä ja lapsia ei voi edes mainita. Terapian paikka olisi monelle. Jos tulet raskaaksi,lapseton kohtelee kuin olisit murhan tehnyt. Sairaita ja apua tarvitsevia ihmisiä suurin osa. NIIN KATKERIA ja luullaan, että vain heille on tässä elämässä kamalaa tapahtunut.Muiden murheet on jotain niin pientä heidän lapsettomuutensa rinnalla.
Yleensä. Mahtava argumentti :) Jos sä törmäät tällaisilla keskustelupalstoilla, parhaassa tapauksessa lapsettomuuspuolen kiukkuketjussa tällaisiin mielipiteisiin, sä yleistät että suurin osa, lähes kaikki lapsettomat ajattelee ja käyttäytyy näin.

Kuinka moneen lapsettomaan olet itse törmännyt ja kuinka moni heistä on näin käyttäytynyt sinua kohtaan tai sinun nähtesi? Ja otathan huomioon sen että suurin osa ei lapsettomuudesta puhu juuri sinun kaltaistesi ihmisten takia.

Monet eivät osaa pitää suutaan kiinni siitä lasten tekemällätekemisen luonnottomuudesta tai siitä miten 'kun vaan lakkaatte yrittämästä niin kyllä se sieltä tulee' ja 'kaikille ei vain ole lapsia tarkoitettu' ja parhaan tietenkin 'ainahan te voitte adoptoida'.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Onneksi tänne tulee koko ajan uusia maahanmuuttajia. He osaavat sentään tehdä lapsensa itse!
Se onkin ainoa mitä ne osaa.

Muutoinhan niille pitää kantaa ruoka suuhun ja antaa raha elämiseen. Niitä lapsiaan ne eivät kykene elättämään. Sellaisten ei pitäis saada edes lisääntyä joka ei pysty lapsiaan elättämään muuta kuin valtion ja kunnan tuilla.
Miksi pitäisi sitten sellaisten saada, jotka eivät osaa niitä itse tehdä?
Osaahan ne tehdä, ne ne vasta osaakin TEHDÄ! Oikein koeputkessa tehdään. Ei ole mitään vahinkopanojen tuotoksia eikä mitään liukuhihnatuotoksia allahin nimessä.

Ja vittuako se kelleen kuuluu mihin ihmiset OMAT rahansa pistävät?

Ja hoidetaanhan juoppojen maksoja ja tupakoitsijoiden keuhkojakin vaikka ne joutais kyllä säästöjen nimissä tappaa pois. Samoin sosiaalituilla elävät mutikset voi potkia helvettiin täältä!
Olispa tosiaan romanttista olla lääkärisedän penetroima rakkauden hedelmä.

Mä en ole huolissani kenenkään rahoista, vaan luonnonlakien rikkomisesta, ja lajimme elinvoimasta. Ilman lisääntymiskykyä kuolemme sukupuuttoon. Ja juurihan raportoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan keinotekoiset raskaudet päättyvät normaaleja useammin keskenmenoon. Se ei jostain kumman syystä herättänyt tällä palstalla yhtä kiihkeää keskustelua, kuin tällaiset.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Yleensä bioligisia lapsia saaneet ovat niitä jotka ihmettelevät miksi lapsettomuudesta kärsivät eivät adoptoi vaan haluavat oman biologisen lapsen. Heitä ikäänkuin syytetään itsekkyydestä. Yhtä hyvin voi kysyä miksi biologisia lapsia ilman hedelmöityshoitoja saaneet eivät ole adoptoineet oman lapsen hankkimisen sijasta? Jos kerran maailmassa on niin paljon lapsia ilman kotia - yhtälailla he ovat itsekkäitä! Miksi he eivät "pysty tälläiseen rakkauteen" ja miksi heiltä ei yhtälailla sitä edellytetä? Eli sinulle "kummallinen mielipide": Miksi et ole itse adoptoinut? Ei ole todellakaan sinun asiasi määritellä kenelle hedelmöityshoidot "ovat hyväksi"!!!Eikä sitä millaiseen rakkauteen ihmisen tulee pystyä!
Yleensä lapsettomuudesta kärsivät ovat "lapsellisia" kohtaan vihamielisiä ja lapsia ei voi edes mainita. Terapian paikka olisi monelle. Jos tulet raskaaksi,lapseton kohtelee kuin olisit murhan tehnyt. Sairaita ja apua tarvitsevia ihmisiä suurin osa. NIIN KATKERIA ja luullaan, että vain heille on tässä elämässä kamalaa tapahtunut.Muiden murheet on jotain niin pientä heidän lapsettomuutensa rinnalla.
Arvasin, että jokin katkeruus siellä viestien takana on.
Yritä nyt vaan pärjätä!
Mikä katkeruus, mullako? Mulla on kolme lasta 5v,3v ja 1v. Enempää en kyllä haluakaan.? Siis kenelle mä olen katkera? Kerro nyt mullekin?
Siis olet saanut kauhean kamalan kohtelun joltain lapsettomalta. Voi raasua! :snotty:
Ehkäpä asia onkin ihan päinvastoin. Minä en sinun suruksesi loukkaannu jonkun hedelmättämän ihmisen kommentista. Sääliä lähinnä voisin tuntea ja tympääntymistä, jos siitä aina puhuisi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Miksei Luoja voi antaa lapsia hedelmöityshoitojen avulla?
Teidän luojanne voi, koska teidän luojanne on luonnoton.
Ja sun luojasi on niin luonnoton että luo rajoittuneita, ahdasmielisiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä. Hyh, onneksi mun ei tarvitse tuollaista "luojaa" palvoa.
Ei hedelmällisyys ole luonnotonta.
Ei, mutta aivottomuus on.
Huomaa, ettei sulla ole mitään käsitystä luonnosta ja biologiasta. Aivottomat eivät lisäänny.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja teologi:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
En ymmärrä, luoja antaa lapset, jos viisaudessaan näin katsoo.
Olet täysin tunteeton. Luoja siis viisaudessaan antaa lapsia esim. narkkari- ja alko-äideille ja sitten viisaudessaan katsoo miten käy? Tai vanhemmille jotka pahoinpitelevät lapsiltaan kaikki luut poikki.
Pariskunnat jotka käyvät läpi jopa useita hoitoja ovat kyllä erittäin motivoituneita pitämään myös saamastaan lapsesta huolta.

Et ole terve.
Ja vastauksestasi päätellen, sinä et ole teologi. Tuskin ainakaan tämän valtauskontomme edustaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja haistpask:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Miksei Luoja voi antaa lapsia hedelmöityshoitojen avulla?
Teidän luojanne voi, koska teidän luojanne on luonnoton.
Ja Mrs Shillelagh kuolee tietenkin ensimmäiseen infektiotautiin tai syöpään kun ei ota vastaan luonnottomia hoitoja? on sillä Mrs:llä vain niin luonnonmukainen asenne elämään...
Tuskinpa mä haluaisin mitään syöpähoitoja. Mä haluan elää ihmisarvoisen elämän. Vähän voi apuja käyttää, mutta joku raja siinäkin. Ja varsinkin, kun on kyse uuden elämän luomisesta, niin silloin pitäisi tarjota toiselle mahdollisimman hyvät lähtökohdat. Vanhalle paskalle kropalle voi tehdä mitä vaan.
Kyllä mun elämä on aivan ihmisarvoonen vaikka olen kahdesti saanut syöpähoidot.
Mikä syöpä sulla oli? Oliko ne hoidot siedettäviä?
 
Onko nää ihmiset tosissaan vai onko tämä koko ketju joidenkin ihmisten sairasta pillaa?? Voiko joku olla noin ääliö uskovainen että on sitä mieltä että Jumala antaa lapset???

Onhan tää joku läppä?

Kuka oikeesti uskoo tosissaan jumalan tahtoon?
 
Tutkimusten mukaan pakastetuista alkioista syntyneistä lapsista tulee keskivertoa parempia koska yleensä pakastettaessa kuolee heikot yksilöt =)

Ihan vaan tiedoksi AP ja muut fanaatikot.

Kysykää vaikka hedelmöityshoitoja tekevältä lääkäriltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja haistpask:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Miksei Luoja voi antaa lapsia hedelmöityshoitojen avulla?
Teidän luojanne voi, koska teidän luojanne on luonnoton.
Ja Mrs Shillelagh kuolee tietenkin ensimmäiseen infektiotautiin tai syöpään kun ei ota vastaan luonnottomia hoitoja? on sillä Mrs:llä vain niin luonnonmukainen asenne elämään...
Tuskinpa mä haluaisin mitään syöpähoitoja. Mä haluan elää ihmisarvoisen elämän. Vähän voi apuja käyttää, mutta joku raja siinäkin. Ja varsinkin, kun on kyse uuden elämän luomisesta, niin silloin pitäisi tarjota toiselle mahdollisimman hyvät lähtökohdat. Vanhalle paskalle kropalle voi tehdä mitä vaan.
Kyllä mun elämä on aivan ihmisarvoonen vaikka olen kahdesti saanut syöpähoidot.
Mikä syöpä sulla oli? Oliko ne hoidot siedettäviä?
Imukudossyöpä. Ei ne hoidot siedettäviä ole, mutta mä ainakaan missään vaiheessa halunnut kuolla ja ajatellut etten ota hoitoja vastaan. Mä halusin elää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Tutkimusten mukaan pakastetuista alkioista syntyneistä lapsista tulee keskivertoa parempia koska yleensä pakastettaessa kuolee heikot yksilöt =)

Ihan vaan tiedoksi AP ja muut fanaatikot.

Kysykää vaikka hedelmöityshoitoja tekevältä lääkäriltä.
Täähän nyt oli sitä pillaa vaan....
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja kummallinen mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kummallinen mielipide:
Toisaalta ymmärrän, toisaalta taas en. Rakkaus lapseen on rakkautta vaikka lapsi olisi viisi vuotias adoptoitu. Jos tällaiseen rakkauteen ei pysty, ei ehkä ole hyväksi mitkään hedelmöityshoidotkaan.
Miksi niin monet ihmiset kuvittelevat, että niitä adoptiolapsia saa suunnilleen postimyynnistä tilaamalla? Jos kaikkien lapsia hankkivien (joko luonnollisin keinoin tai hedelmöityshoidoilla) pitäisi täyttää ne vaatimukset, joita adoptiolapsen saamiseen on, lapsia saisi ehkä 10% niistä perheistä mitä nyt...
Vauvoja ei saa helposti, vanhempia lapsia taas saa sijaislapsiksi vaikka viisi per perhe koska tarve on suuri. Mutta onnettomuuksista itsekkäin on lapsettomuus, jossa on tarve saada olla raskaana ja saada vauva. Jos oikeasti välittäisi LAPSISTA, voisi ryhtyä sijaisvanhemmaksi. Ja kyllä, se ei ole sama asia. Mutta siinäkin on kyse rakkaudesta.
Ootko ihan sekaisin? Pitääkö ihmisten ottaa kotiinsa jo mahdollisesti toisten vanhempien rääkkäämät ja kieroon kasvatetut lapset ilokseen? Ei kaikilla riitä paukkuja tai haluja sellaiseen.
Haluaisin ottaa sijaislapsen, mutta mies ei halua 'sijaislapsiksi' koko sukua, äidit ja isäthän sun muut isovanhemmat ovat nykyään mukana lapsen arjessa. Sitten voi alkaa odottaa, että milloin vanhemmat ovat sen verran kunnossa, että lapsi laitetaan takaisin biologisten vanhempien luo. Ja parhaassa tapauksessa tätä kopittelua jatkuu vuodesta toiseen. Onko mielestäsi kohtuutonta haluta OMA lapsi? MIETI!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Tutkimusten mukaan pakastetuista alkioista syntyneistä lapsista tulee keskivertoa parempia koska yleensä pakastettaessa kuolee heikot yksilöt =)

Ihan vaan tiedoksi AP ja muut fanaatikot.

Kysykää vaikka hedelmöityshoitoja tekevältä lääkäriltä.
Täähän nyt oli sitä pillaa vaan....
ok
 
Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Yleensä bioligisia lapsia saaneet ovat niitä jotka ihmettelevät miksi lapsettomuudesta kärsivät eivät adoptoi vaan haluavat oman biologisen lapsen. Heitä ikäänkuin syytetään itsekkyydestä. Yhtä hyvin voi kysyä miksi biologisia lapsia ilman hedelmöityshoitoja saaneet eivät ole adoptoineet oman lapsen hankkimisen sijasta? Jos kerran maailmassa on niin paljon lapsia ilman kotia - yhtälailla he ovat itsekkäitä! Miksi he eivät "pysty tälläiseen rakkauteen" ja miksi heiltä ei yhtälailla sitä edellytetä? Eli sinulle "kummallinen mielipide": Miksi et ole itse adoptoinut? Ei ole todellakaan sinun asiasi määritellä kenelle hedelmöityshoidot "ovat hyväksi"!!!Eikä sitä millaiseen rakkauteen ihmisen tulee pystyä!
Yleensä lapsettomuudesta kärsivät ovat "lapsellisia" kohtaan vihamielisiä ja lapsia ei voi edes mainita. Terapian paikka olisi monelle. Jos tulet raskaaksi,lapseton kohtelee kuin olisit murhan tehnyt. Sairaita ja apua tarvitsevia ihmisiä suurin osa. NIIN KATKERIA ja luullaan, että vain heille on tässä elämässä kamalaa tapahtunut.Muiden murheet on jotain niin pientä heidän lapsettomuutensa rinnalla.
Lisääntyminen on naisille elämän tarkoitus. Jos nainen pelkää tai tajuaa jäävänsä lapsettomaksi, niin se on sille melkein elämän loppu. Ainakin siltä tuntuu, ettei hänen elämällään ole enää lainkaan mitään merkitystä. Vähemmästäkin tulee hulluksi, se on tosi kova paikka.
Ton täyty olla vitsi...ei kaikille naisille lisääntyminen tosiaankaan ole elämän tarkoitus! Minä tulisin hulluksi jos olisin raskaana...olen aina tiennyt etten halua lapsia.
Sen sijaan niille jotka lapsia haluavat (myös miehille!) lapsettomuus on tietenkin hyvin raskasta.
 
ap
Ap lähtee nyt laittamaan perheelle ruokaa Kivaa oli. Palaillaan taas joskus uusien aiheiden kera !!! Erityisterkut ihanalle Fegerille.
Hankkikaa ihmiset elämä ja huumorintaju!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ap lähtee nyt laittamaan perheelle ruokaa Kivaa oli. Palaillaan taas joskus uusien aiheiden kera !!! Erityisterkut ihanalle Fegerille.
Hankkikaa ihmiset elämä ja huumorintaju!!
:D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Yleensä bioligisia lapsia saaneet ovat niitä jotka ihmettelevät miksi lapsettomuudesta kärsivät eivät adoptoi vaan haluavat oman biologisen lapsen. Heitä ikäänkuin syytetään itsekkyydestä. Yhtä hyvin voi kysyä miksi biologisia lapsia ilman hedelmöityshoitoja saaneet eivät ole adoptoineet oman lapsen hankkimisen sijasta? Jos kerran maailmassa on niin paljon lapsia ilman kotia - yhtälailla he ovat itsekkäitä! Miksi he eivät "pysty tälläiseen rakkauteen" ja miksi heiltä ei yhtälailla sitä edellytetä? Eli sinulle "kummallinen mielipide": Miksi et ole itse adoptoinut? Ei ole todellakaan sinun asiasi määritellä kenelle hedelmöityshoidot "ovat hyväksi"!!!Eikä sitä millaiseen rakkauteen ihmisen tulee pystyä!
Yleensä lapsettomuudesta kärsivät ovat "lapsellisia" kohtaan vihamielisiä ja lapsia ei voi edes mainita. Terapian paikka olisi monelle. Jos tulet raskaaksi,lapseton kohtelee kuin olisit murhan tehnyt. Sairaita ja apua tarvitsevia ihmisiä suurin osa. NIIN KATKERIA ja luullaan, että vain heille on tässä elämässä kamalaa tapahtunut.Muiden murheet on jotain niin pientä heidän lapsettomuutensa rinnalla.
Lisääntyminen on naisille elämän tarkoitus. Jos nainen pelkää tai tajuaa jäävänsä lapsettomaksi, niin se on sille melkein elämän loppu. Ainakin siltä tuntuu, ettei hänen elämällään ole enää lainkaan mitään merkitystä. Vähemmästäkin tulee hulluksi, se on tosi kova paikka.
Ton täyty olla vitsi...ei kaikille naisille lisääntyminen tosiaankaan ole elämän tarkoitus! Minä tulisin hulluksi jos olisin raskaana...olen aina tiennyt etten halua lapsia.
Sen sijaan niille jotka lapsia haluavat (myös miehille!) lapsettomuus on tietenkin hyvin raskasta.
Kuinka sä jaksat tällaisella palstalla roikkua? Sun vastaukses oli tyypillinen lapsettoman naisen peitetarina.
 
ristinsä kullakin
Tällä kertaa on itsekin pakko vastata tähän provoon.

Taas kerran täällä pohditaan, ovatko syöpä- tai lapsettomuushoidot oikeutettuja - tuskinpa teistä monikaan on joutunut kokemaan niistä edes toista. Meidän perheessämme ne on koettu molemmat. Syöpähoidot antoivat elämälle jatkoaikaa, mutta veivät hedelmällisyyden. Lapsettomuushoitoihin lähdettiin, koska toivomme toista ihmettä. Joku viisas täälläkin joskus totesi, että niin kauan kuin on toivoa, on elämää. Siksi kyllä syöpähoidoille. Siksi kyllä lapsettomuushoidoille.
 

Yhteistyössä