Miksi jotkut eivät avaa ovea virpojille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Ettekö muista, miten ihanaa oli itse olla lapsena virpomassa? Ja miksi joku antaa vain yhdelle karkkeja, jos oven takana on monta virpojaa, joista yksi antaa oksan? Miksi kaikki ei hanki mitään karkkeja virpojille? Se on kuitenkin kiva juttu pienille virpojille :)

Musta on epäkohteliasta kerjäämistä käydä semmoisten oven takana, ketä ei ennestään tunne. Ja jos niitä ravaa oikeesti se 40 kakaraa päivän aikana, niin ei mulla ainakaan riitä rahat mitään karkkia kaikille syytää.

Oma poika käy virpomassa meidän rapussa 2 perheessä ja sitten mummot ja kummien luona. Ei ole mitään tarvetta laittaa kerjuulle ympäri tienoota enkä myöskään avaa ovea vieraille. Ei mekään lapsena käyty kuin lähimmät naapurit, ei koko kylää!

Juu ei tulis mieleekää omia päästää eikä meil päin tommosta tehdäkään. Ite kävin lapsena ja kyl siel kaikenmaailman namusetää oli ja joka asuntoo ees viitinyt mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Eikös kaikille anneta palkka, ketkä antaa oksankin?

Just joku sanoi eilen palstalla et jos tulee vaikkapa 4 virpojaa oven taa ja he antavat vain yhden oksan niin annetaan karkkia vain sille, joka sen oksan antaa :o

Kyllä tulis lapsena itku jos kaveri sais karkkii ja mä en. Me saatii rahaa sekä karkkia. Hyvät oli saaliit ku kiersi koko kylän melkee. En ole edes nähnyt virpojia sen jälkeen missään :D

Meillä ei oo mitään niille annettavaa ja mun mielestä on muutenkin tyhmä perinne. Voi niitä vitsoja vääntää muutenkin ja sitten saada namit omalta perheeltä ja leikkiä noitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikös kaikille anneta palkka, ketkä antaa oksankin?

Just joku sanoi eilen palstalla et jos tulee vaikkapa 4 virpojaa oven taa ja he antavat vain yhden oksan niin annetaan karkkia vain sille, joka sen oksan antaa :o

Niinnii.
Että kaikille niille annetaan palkka, ketkä antaa oksankin.
En mä sitä tajua, että tehdään yks oksa, jolla virvotaan sit kaikki läpi, ja ootetaan palkkaa. Johan se sanotaan runossakin, että "sulle vitsa,mulle palkka".

Meil ei ainakaa oksat riittääneet mukulana jos käyt läpi 30-40 asuntoa niin ei siinä per lapsi saa kannettua semmosta kasaa tai jaksa tehdä :D Meillä siis oikeesti 20 v sitte virvottii koko pien kylä läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Meil ei ainakaa oksat riittääneet mukulana jos käyt läpi 30-40 asuntoa niin ei siinä per lapsi saa kannettua semmosta kasaa tai jaksa tehdä :D Meillä siis oikeesti 20 v sitte virvottii koko pien kylä läpi.

Meillä oli mukana potkurissa tms. kori jossa oksat oli. Ja niin monta taloa kierrettiin kuin oksia oli. Ei ois tullut mieleenkään ensin virpoa ovella, ja sitten olla antamatta oksaa.

mä avaan kyllä jos vaan joku tulee. mut luulenpa etten itse uskalla laskea lapsia aikanaan virpomaan. itse asuin pienellä sivukylällä lapsuuteni ja siellä käytiin virpoon kaikki, kun kerta kaikki tunnettiinkin, mut jotenkin vierastaisin itsekin vieraan oven taa menemistä. lapset virpoo mulle ja mun vanhemmille.

Pari vuotta takaperin meidän ovella kävi yli 70 virpojaa! Täysin kohtuutonta sellaiselle lapsilaumalle ostaa karkkeja tms (työttömän tuloilla).
Tänä vuonna tuskin ollaan kotosalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras minäkin:
Pari vuotta takaperin meidän ovella kävi yli 70 virpojaa! Täysin kohtuutonta sellaiselle lapsilaumalle ostaa karkkeja tms (työttömän tuloilla).
Tänä vuonna tuskin ollaan kotosalla...

Meiltäpäin alkaa hävitä koko perinne, viime vuonna virpojia ei ollut nimeksikään. Varmaan kun kukaan ei avaa ovea. Isossa kerrostalossa asutaan missä paljon lapsiperheitä.

Meillä oli mukana potkurissa tms. kori jossa oksat oli. Ja niin monta taloa kierrettiin kuin oksia oli. Ei ois tullut mieleenkään ensin virpoa ovella, ja sitten olla antamatta oksaa.

No jos esim. sisaruksilla on yhteiset oksat. Sitäpaitsi mitä järkeä on neljän ihmisen antaa kaikki yksi oksa joka taloon? Ja kenellä on sydäntä antaa vain yhdelle lapselle karkkeja, kun on muita virpojiakin oven takana?

Mielestäni on typerää antaa lapsille lupa käydä ns. kerjuulla vieraiden ihmisten oven takana. Ja muutenkin mennyt maku kun monena vuonna oven takana on ollut jotain 13-15v poikia, joilla kauhea kasa oksia. Kysyvät saakoa virpoa, jonka jälkeen joku huomauttaa ettei oteta kuin rahaa. Ja ollessani jotain 12v, meidän (kerros)talossa kävivät erään nimeltämainitsemattoman vähemmistön edustajat virpomassa jo lauantai-iltana, jotta olisivat vieneet etukäteen muiden suklaamunat ja namit. Sukulaislapset saavat käydä virpomassa, niistä on sovittu etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No jos esim. sisaruksilla on yhteiset oksat. Sitäpaitsi mitä järkeä on neljän ihmisen antaa kaikki yksi oksa joka taloon? Ja kenellä on sydäntä antaa vain yhdelle lapselle karkkeja, kun on muita virpojiakin oven takana?

No jospa se porukka vaikka jakautuisi, että kaksi menisi viereiseen taloon?
Minä annan palkan sille, kuka mulle ojentaa vitsan.

ja me kyl saatiin palkka ain kaikki vaik annettiin yksi vitsa. niissä on aika kova vääntäminen kun ne kunnolla koristelee. meillä meni monesti koko edellinen päivä vitsojen tekoon. mä en ikinä kehtais antaa vaan yhdelle palkkaa jos on kaksi virpojaa ovella.