Miksi jotkut ajattelevat, että mies on perheen pää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä se käytännössä tarkoittaa? Eikö puolisot ole näissä perheissä tasa-arvoisia? Onko miehellä enemmän päätösvaltaa. En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Minusta miehet ja naiset ovat yhtä arvokkaita.

Me ollaan parisuhteessamme tasa-arvoisia. Silti jotenkin pidän "päässäni" miestäni perheen päänä. On ihanaa että hän sanoo "viimeisen sanan". On jämy. Kai tässä jotain luolamies-ajatusta on :) se on vaan seksikästä.

Samaa olen miettinyt. Meillä päätökset tehdään yhdessä ja asioista sovitaan ja keskustellaan. Vaikka molemmilla on omat rahat niin silti kysytään mielipidettä johonkin omaan hankintaan.

Olisi kiva tietää miten se miehen perhen päänä oleminen näkyy?

Meillä sossussa on ohjeistettu että jos perheessä on mies, toimeentulotukilaskelma perheelle tehdään miehen nimellä. Tämä siitäkin huolimatta että nainen hoitaisi ne asiat eikä miestä koskaan näkyisi edes sossussa. Ihan hullua, joillakin naisilla kun se mies vaihtuu aika tiivistä tahtia niin sitten pitäisi vanhoja tietoja etsiessään käydä kaikki ne miehet läpi! Mä olen tehnyt monen kohdalla ohjeen vastaisesti ja laskelmat ovat naisen nimellä. Tämä etenkin jos naisella on lapsia.

Yhteistyössä