Miksi jotkut ajattelevat, että ihmiset vain rikkoo ittensä henkisesti kun harrastavat yhden illan juttuja?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tällä palstalla on monesti tullut vastaan se, että ihminen vain rikkoo ittensä henkisesti jos harrastaa yhden illan juttuja. Siis miten niin?

Kyllähän joidenkin kohdalla noin saattaa käydä, mutta miksi pitää tässäkin asiassa yleistää?

Mä en ymmärrä miten mun nyt pitääs olla rikki ja pitääs olla paha olo. Kertokaa nyt te jotka luulette tietävänne kaikkien tunteet ja tuntemukset.

[QUOTE="Noo";23576078]Olisivatko heitä, jotka ovat itse asian kokeneet ja näin nyt tuntevat?[/QUOTE]

Voi olla näitäkin, mutta varmasti on heitäkin jotka tekevät oletuksia.

Vaikka scarlett olen tuossa toisella palstalla eri mieltä kanssasi, niin tässä kyllä samaa mieltä sun kanssa. Mitä ihmeen rikkomista?! Itse olen harrastanut yhden illan juttuja, ja vähän pidempiäkin, ja on yks 10 v avioliittokin takana. Ja kyllä se on se avioliitto, joka on eniten hajottanut. Ihmiset vaan on erilaisia, ja parisuhteellisille tuntuu olevan uskomattoman uskomatonta, että kaikkia ihmisiä ei ole luotu parisuhteeseen!
Siis: ei riko yhtään mitään yhden illan suhteet, jos ne tekee vapaasta halusta. Hurja määrä hienoja kokemuksia, seikkailua, ihmistuntemusta. Ei yhtään kaduta:)

Luulisin, että pidemmät puhtaat seksisuhteet rikkovat jonkun suhteen osapuolen henkisesti pitkässä juoksussa enemminkin kuin satunnaiset yhdenillanjutut.

Ja todennäköisimmin sen, jolla on enemmän tunnetta mukana jutussa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="sensei";23576113]Vaikka scarlett olen tuossa toisella palstalla eri mieltä kanssasi, niin tässä kyllä samaa mieltä sun kanssa. Mitä ihmeen rikkomista?! Itse olen harrastanut yhden illan juttuja, ja vähän pidempiäkin, ja on yks 10 v avioliittokin takana. Ja kyllä se on se avioliitto, joka on eniten hajottanut. Ihmiset vaan on erilaisia, ja parisuhteellisille tuntuu olevan uskomattoman uskomatonta, että kaikkia ihmisiä ei ole luotu parisuhteeseen!
Siis: ei riko yhtään mitään yhden illan suhteet, jos ne tekee vapaasta halusta. Hurja määrä hienoja kokemuksia, seikkailua, ihmistuntemusta. Ei yhtään kaduta:)[/QUOTE]

No sepä! Kyllä voi parisuhde rikkoa ihmistä paljon enemmän kuin yks pano jonkun kanssa. Parisuhteessa ollaan pidempään ja siinä ollaan pidempään alttiina mahdolliselle paskalle.

Jotenkin kummallista, että jotkut luulee olevansa päteviä sanomaan, että "kyllä sä viä kärsit!". Aivan kuin ihminen ei tuntisi itteään ja voisi sanoa, että voi hyvin.

Luulisin, että pidemmät puhtaat seksisuhteet rikkovat jonkun suhteen osapuolen henkisesti pitkässä juoksussa enemminkin kuin satunnaiset yhdenillanjutut.

No minun kokemuksen mukaan ainakin, varsinkin kun tunteitakin alkaa olemaan pelissä mutta silti tietää ettei seurustelu ole mahdollista. Mielummin harrastaisin yhdenillanjuttuja, jos oikein munankipeäksi äityisin. Mutta eipä ne oikein mitään anna, käytän mielummin sitä paristoilla toimivaa, sama asia...

No sepä! Kyllä voi parisuhde rikkoa ihmistä paljon enemmän kuin yks pano jonkun kanssa. Parisuhteessa ollaan pidempään ja siinä ollaan pidempään alttiina mahdolliselle paskalle.

Jotenkin kummallista, että jotkut luulee olevansa päteviä sanomaan, että "kyllä sä viä kärsit!". Aivan kuin ihminen ei tuntisi itteään ja voisi sanoa, että voi hyvin.

Ei millään pahalla, mutta välillä tuntuu ettet voi oikein hyvin. Sulla on aika paljon vihaa sisälläsi...

Rikkoohan se, jos jokaisesta yhdenillan jutusta lähtee hakemaan elämänsä rakkautta. Mutta eipä kai se mitään riko, jos se on pelkkää tarpeiden tyydyttämistä ja partnerivalintakin osuu kohdalleen.
Mutta ehkä se on enemmänkin toistepäin... henkisesti rikkinäiset ihmiset harrastavat yhdenillansuhteita runsaasti. Siis onhan siinäkin ero, onko niitä suhteita kuukausittain vai muutaman kerran vuodessa ja kuinka monen vuoden ajan.

Luulen, että kyse on siitä miten yhden illan jutut hoidetaan. Jos ne on panoa toista "hyväksikäyttäen", ei siitä voi jäädä kuin paha mieli ainakin toiselle.

Jos juttu taas on tehty toista kunnioittaen (ja tietenkin siinä samalla myös itseään), niin luulen, että yhden illan jutuista voi saada jopa eheyttävän kokemuksen.

Kun katsoo kenen mukaan lähtee, ettei kumppani ole vain runkkaamassa sinulla (jos ymmärrätte mitä tarkoitan). Hyvän tyypin kanssa kerta seksiä tuo saakelin hyvän fiiliksen pitkäksi aikaa eikä tasan riko mitään.

Tässä nyt varmaan jotain inside-juttuja, joista en tiedä, kun käyn täällä harvemmin. Kummallista tuo, että ei voida vaan vastata johonkin aloitukseen, vaan täytyy tarttua persoonaan...?
Nyt kun hyväksytään jo erikulttuuriset ja saman sukupuolen liitot ym., niin olis kyllä aika jo hyväksyä sekin, että on olemassa ihmisiä, joille ei sovi parisuhde. Ja silti he saattavat tykätä/tarvita silloin tällöin seksiä. Ei siinä mitään rikota, jos aikuiset ihmiset sitä keskenään harrastaa vaikka vain kerran. Ja arvon parisuhteellisten sopisi joskus laskeutua norsunluutornistaan: suurin osa teistä on oikeasti onnettomissa parisuhteissa, mutta omaa oloa kummasti kohentaa, kun moralisoi ja surkuttelee sinkkuja.

Omantunnon kysymys vaikka aloittajalle ja muillekin yhden illan perhosille: Haluaisitteko että oma tytär (tai poika) alkaa käyttäytyä tuolla kyseenalaisella tavalla. Eli suositteletko rakkaalle lapsellesi elämäntapaasi täydestä sydämestä. Ihan tuosta noin vaan.

Kait ne voi joskus rikkoa ja joskus ei. Itse en osaa asiaan mitään kommentoida kun en ole sellaisia koskaan harrastanut. Tai no mitä nyt teininä vähän bileissä tuli poikien kanssa pussailtua, mut eihän noit voi miksikään yhdenillanjutuiksi laskea.

Luulen, että kyse on siitä miten yhden illan jutut hoidetaan. Jos ne on panoa toista "hyväksikäyttäen", ei siitä voi jäädä kuin paha mieli ainakin toiselle.

Jos juttu taas on tehty toista kunnioittaen (ja tietenkin siinä samalla myös itseään), niin luulen, että yhden illan jutuista voi saada jopa eheyttävän kokemuksen.

Kun katsoo kenen mukaan lähtee, ettei kumppani ole vain runkkaamassa sinulla (jos ymmärrätte mitä tarkoitan). Hyvän tyypin kanssa kerta seksiä tuo saakelin hyvän fiiliksen pitkäksi aikaa eikä tasan riko mitään.

Hyväksikäyttö voi olla molemmin puolista ja se onkin erittään toivottavaa. :whistle: Parempi ettei jää miehestä joku riesa vaivooksi.

Ei minulla sydän ole mennyt rikki, mutta se kyllä kieltämättä vähän v-tuttaa, että kadulla tallustelee vastaan niitä, joita on pannut. Tai, että miehen serkku seurustelee erään yhden illan hoidon kanssa ja mielellään välttelen siksi niitä :D.

Yhteistyössä