miksi jotkut äidit kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
antavat kesken kauppareissun lapsen syödä esim. banaanin?

vaikka sen maksaisikin niin miksi ihmeessä ei voi odottaa sen aikaa että on kaupan ulkopuolella? mun mielestä tyhmää opettaa lapselle että pakkauksia saa avata ja ruokaa syödä kesken kauppareissun..

Rollolainen
en minäkän ymmärrä. se on varastamista, koska tuotetta ei ole viel maksettu.
Joskus olen ostanut lapsille jätskin, tai karkkipussin, saivat mennä ulos syömään, näin sain tehtyäostokset rauhassa. ensisn ssi makaut ne tuotteet, tai anatnut lapsille raha tkäteen.

samaa mieltä
en ymmärrä tuommosta.. ei se lapsi nyt heti nälkään kuole jos ei just sillon saa syötävää.. varmasti selviää hengissä ulos kaupasta ilman sitä banaaniaki.

kerran tai pari olen kesän aikana antanu meidän reilu 1v:lle kaupassa pillimehusta juotavaa, kun on itkeny et on jano.. muuten olen kyl ollu tiukkana. Että esim. karkkia tai juuri banania ei syödä ennen kuin ostokset on maksettu!

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tilanne pakottaa joskus.
ja minkäköhänlainen tilanne sellainen on?
Esim. se, että lapsi karjuu täyttä häkää, ja mun vaihtoehto on taittaa sille leivästä nurkka tai lähteä kaupasta. Kyse ei ole lapsen nälästä, vaan esim. kiukkukohtaus. Kaupasta lähteminen ei oikeasti ole meillä vaihtoehto. Ja ennen kuin joku nälväisee: tarkastan rahatilanteeni + lompakkoni jo ennen kauppaan menoa.

Iloinen Possu
No en ymmärrä minäkään tai ehkä jos olisi jotenkin diabeetikkolapsi, tosin silloinkin pitäisi olla joku eväs mukana aina missä vaan. Ja yleensä näkee että se avattava on karkkirasia tms eli ei takuulla ole tarpeellista avata.
Tänään näin muuten cittarissa leivontahyllyssä tomaatin mistä oli haukattu :whistle:

Iloinen Possu
Tilanne pakottaa joskus.
Esim. se, että lapsi karjuu täyttä häkää, ja mun vaihtoehto on taittaa sille leivästä nurkka tai lähteä kaupasta. Kyse ei ole lapsen nälästä, vaan esim. kiukkukohtaus. Kaupasta lähteminen ei oikeasti ole meillä vaihtoehto. Ja ennen kuin joku nälväisee: tarkastan rahatilanteeni + lompakkoni jo ennen kauppaan menoa.
Tai mitä jos sen lapsen antaa vaan huutaa?

Tilanne pakottaa joskus.
Ei se lapsi rupea yhtäkkiä karjumaan nälkäänsä... :whistle:

ju
ja mä kerran näin ku joku lapsi oli syöny pätkiksen, ehkä 1vee, ja se kuolanen, ruttunen ja suklaapaloja tippaseva paperi annettiin kassasedälle että ottaa viivakoodin, HYI!!! :/ ei siinä että pikkulapsen kuola vaarallista ehkä on mutta kyllähän se silti aika oksettavaa on, sama kun sylkisi päälle.. :p

...
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
kerran tai pari olen kesän aikana antanu meidän reilu 1v:lle kaupassa pillimehusta juotavaa, kun on itkeny et on jano.. muuten olen kyl ollu tiukkana. Että esim. karkkia tai juuri banania ei syödä ennen kuin ostokset on maksettu!
jos annat mehusta hörppyjä niin on ihan sama vaikka antaisit sen banaaninkin.. ei se auta olla tiukka karkin suhteen mutta olla sitten lepsu mehun suhteen.

Tilanne pakottaa joskus.
Ei pakota.Ääntä mahtuu maailmaan ja lapsi oppii että huutamalla tarpeeksi saa syötävää luvatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
jos annat mehusta hörppyjä niin on ihan sama vaikka antaisit sen banaaninkin.. ei se auta olla tiukka karkin suhteen mutta olla sitten lepsu mehun suhteen.
just joo.. jos kerran tai kaks kesässä on antanu kuumana päivänä lapsen juoda mehun kaupassa.. voi katastrofin huippu!! Meiltä menee lähimpään kauppaan 25min matkalla, toinen mokoma kaupassa.. et ei aina asiat ole niin sinivalkoisia miltä näyttää!

tytsyjen äiti
Itse en ole koskaan antanut lasten availla pakkauksia tai juoda mehuja kaupassa ennen maksamista, enkä yhtään ymmärrä sellaista tapaa. En usko että kukaan lähtee kauppaan niin nälkäisten ja janoisten lasten kanssa, ettei muutamaa minuuttia voi odottaa. Näin tehdään MULLEHETIKAIKKINYT mukuloita. Tai ostetaan kiukuttelija hiljaiseksi herkuilla.. Mitähän laki oikeasti sanoo tuollaisesta ennen maksamista syömisestä?

Yhteistyössä