Miksi joka paikassa sanotaan imetyksestä ettei maito muka voi loppua kesken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhjätissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhjätissi

Vieras
Ja sen lisäksi vielä sanotaan, esim. neuvolassa, että kyllä se imetys alkaa sujua kun ei anna periksi, ja vain sitkeästi yrittää. Kun se maito VOI loppua kesken vaikka vauvan imuote olisi hyvä, ja vaikka kuinka yrittäisi.

Itselläni maitoa ei vain yhtenä päivänä enää kertakaikkiaan tullut, vauva alkoi huutaa nälkäänsä ja paino alkoi pudota. Silti neuvolassa syyllistettiin yrittämisen puutteesta, vaikka itkin ja annoin vauvan lutkuttaa tyhjiä tissejä.:-(

Mulla ei loppunu kokonaan, vaan väheni yhessä vaiheessa tosi rajusti. Ei vauva kerta kaikkiaan saanu tarpeeks maitoo. Piti sit antaa pullosta lisää jonkun aikaa. Minkä ikänen vauva sulla?

Ymmärrän pointin. Se kun vaan on niin että kaikille homma menee samalla tavalla, toiset äidit ei vaan yritä tarpeeksi.

Omakohtaisena kokemuksena voi sanoa että neuvolan ja muiden äitien opit voi heittää jorpakkoon. Paras tehdä niin kuin oma vaisto sanoo.

Kyllä, nännit voi arastaa, mulla arasti mutta vain pari päivää, kaikilla on erinlainen iho nännipihalla. Ja joo, maito voi todellakin vain ottaa ja loppua.. mulle kävi näin. Imetin parin kk:n verran ja yks kaks, sitä ei enää tullutkaan tarpeeksi ja siittä pikkuhiljaa se loppui tyysten. Äidilleni käynyt samalla tavalla.. itse vallan myös ihmettelen tota et miks sanotaan et ei maito voi kesken loppua.. miks ei?

Turha siitä on syyllisyyttä tuntea. Jos kerran olet yrittänyt niin mitä enemmän voi vaatia? Kauppaan mars ja vastike kehiin. Vauvan nälkiinnyttäminen on typerää, suorastaan rikollista.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ja miksi sanotaan, että nännit aristavat vain aluksi. Pah, 6kk takana eikä vieläkään ole tilanne sen parempi kuin alussa. =)

Imetykseen liittyy monta "totuutta".

Imemisote on todennäköisesti väärä, jos aristaa.

Itse onnistuin imettämään yli vuoden ikäiseksi lastani alkuvaikeuksista huolimatta. Tämä onnistui minulle mutta ei välttämättä toiselle joten turha kuunnella kaikkien muiden juttuja! Toki neuvoja voi ottaa mutta jos niitä neuvoja annetaan liikaa ja liian kärkevästi niin siitä jo saa stressin ja voi unohtaa koko maidontulon sen jälkeen. Lapselle vain korviketta ettei tarvitse nälässä pitää. Itse koin sairaalassa synnytyksen jälkeen niin hirveää painetta kun kaikki painosti imettämään ja ei meinannut millään se maito lähteä herumaan.

Täällä kahden lapsen äiti, jolta molemmilla kerralla maitoa tullut vain tippa, ja loppunut n kuukauden kuluttua kokonaan. Yritin ihan kaikkea, tiheää imetystä, imetystukea, kaikenmaailman öljyjä yms yms, ja niin vaan kävi. Tokan lapsen kohdalla maidon loppuessa tuttu terkka uskoi onneksi "heti," ekalla kerralla oli melkein epätoivoinen minun ja vauvan puolesta :D
Meillä ei mun äidinpuolen suvusta pystynyt 3 äidin sisarusta eikä äidinäiti imettämään maidon vähyyden takia kuin pienen ajan. En ole koskaan kuullut, että se voisi olla "perinnöllistä," mutta noin meillä.

ja miksi sanotaan, että nännit aristavat vain aluksi. Pah, 6kk takana eikä vieläkään ole tilanne sen parempi kuin alussa. =)

Sanos muuta, esikoisen kanssa tuskailin sen puoli vuotta TODELLA kipeää tekevän imetyksen kanssa ja sitten helpotti kun ihmeenkaupalla.
Ja imuote tarkastettiin useampaan kertaa useamman ihmisen kanssa eikä vikaa löytynyt, se nyt vaan koski ihan järjettömän paljon jostain syystä.

Kuopuksen kanssa (onneksi) ei tuota ongelmaa enää oo ollut.

Unohdin tuosta litaniasta ruokavalion ja akupunktion ainakin..

Itse olen sitä mieltä, että niin kauan kuin äiti ja vauva voivat hyvin ja ovat onnellisia ja terveitä, niin kaikki on hyvin. Liikaa ei kannata uskoa ja kuunnella muita, kannattaa toimia oman sydämen ja järjen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauppaan vaan:
Turha siitä on syyllisyyttä tuntea. Jos kerran olet yrittänyt niin mitä enemmän voi vaatia? Kauppaan mars ja vastike kehiin. Vauvan nälkiinnyttäminen on typerää, suorastaan rikollista.

Juu en toki ole nälässä pitänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri vielä:
Unohdin tuosta litaniasta ruokavalion ja akupunktion ainakin..

Itse olen sitä mieltä, että niin kauan kuin äiti ja vauva voivat hyvin ja ovat onnellisia ja terveitä, niin kaikki on hyvin. Liikaa ei kannata uskoa ja kuunnella muita, kannattaa toimia oman sydämen ja järjen mukaan.

Näinhän se on. Syyllisyyttä silti meinaan tuntea..:-(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Imemisote on todennäköisesti väärä, jos aristaa.

Tarkistettu, ei ole. Eikä auta pumppaus. Tuo nahka tuossa vaan on ihan liian herkkää. :(