Miksi joitakin ärsyttää suunnattomasti jos lapset on yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Onko oma aika jotenkin tabu tällä palstalla, vai mikä siinä on että saa haukkuja jos lapset ovat yötä esim mummolassa? En minäkään hauku ikinä niitä joilla lapset ei ole koskaan yötä pois, mutta ne haukkuu tosi usein niitä joilla on lapset yökylässä.

Jaa, kyllä mä ainakin oon monesti lukenu olevani kauhee marttyyri äiti kun en anna lapsiani tarpeeks hoitoon ja väsymystähän on sillon ihan turha valittaa. Jne jne..

Mut mitäpä me siittä, ap nauttii vaan omasta rauhasta eikä anna muiden sanomisien vaivata. :)

mua harmittaa aina suuresti kun noi on kaikki yhtäaikaa yökylässä ja me ollaan vaan kotona, miehen kanssa onki naurettu et lasten sosiaalinen elämä on vähintään 50% vilkkaampaa ku meijän

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Jaa, kyllä mä ainakin oon monesti lukenu olevani kauhee marttyyri äiti kun en anna lapsiani tarpeeks hoitoon ja väsymystähän on sillon ihan turha valittaa. Jne jne..

Mut mitäpä me siittä, ap nauttii vaan omasta rauhasta eikä anna muiden sanomisien vaivata. :)

Ei mulla ne vaivaakkaan, mutta saakait täällä kysyä ja ihmetellä? Kun tää nyt keskustelupalsta on ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei mulla ne vaivaakkaan, mutta saakait täällä kysyä ja ihmetellä? Kun tää nyt keskustelupalsta on ;)

Saa saa ja tarviikin.

Saa saa ja tarviikin.

Ja saat sinäkin kysyä miks pitää haukkua marttyyriksi. :) Jotenkin vaan outoa, että tälläisistä asioista pitää haukkua, oli asia kumminpäin tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
ei kai siinä mitään ole jos lapsi on mummolassa? tietty, onhan siinä eroa, onko lapsi 4 viikkoa, 4 kk vai 4 vuotta...

Just näin. ja se, että onko lapset tyyliin joka viikonloppu jossain hoidossa, et vanhemmat pääsee viihteelle tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
ei kai siinä mitään ole jos lapsi on mummolassa? tietty, onhan siinä eroa, onko lapsi 4 viikkoa, 4 kk vai 4 vuotta...

Just näin. ja se, että onko lapset tyyliin joka viikonloppu jossain hoidossa, et vanhemmat pääsee viihteelle tms.

Mut millätavalla se on keneltäkään pois vaikka jonku 4viikkonen on hoidossa tai vaikka jonku 5vuotias ois joka viikonloppu hoidossa? Mulla ei siis näin ole, mutta ei se mua oikeuta ketään haukkumaan, eikä mun tunteitani nosta niin pintaan että alan huonoksi äidiksi sanomaan.

On se tabu.
Kato kun kaikki pitäs tehdä itse, eikä vahingossakaan antaa kenenkään auttaa, saati olla niin mukavuudenhaluinen ja itsekäs että joskus edes söisi kokonaisen aterian ihan rauhassa tai katsois jonkun elokuvan ilman keskeytyksiä tai saunois miehen kanssa kahdestaan ilman kauheeta härdelliä.

Ne lapset ois kato pitänyt tehdä vasta sitten kun on valmis luopumaan kaikista noista asioista, eikä keskenkasvuisena teininä.
Kaiken lisäks lapsi reppana itkee ja kärsii koko mummolassa olo ajan, ei se voi siitä nauttia, ei missään nimessä. Se on sille ihan hirvee kokemus olla äiskästä erossa (huom, isillä ei väliä, lapsi kaipaa vaan äitiään!) ja lapsen perusturvallisuus ja luottamus vanhempiin (anteeksi, vain äitiin, koska isihän voi tehdä vaikka kellonympäri töitä, ei lasta isi kiinnosta) kärsii.

Näin se kuulemma on. Viisaammat on kertoneet :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
On se tabu.
Kato kun kaikki pitäs tehdä itse, eikä vahingossakaan antaa kenenkään auttaa, saati olla niin mukavuudenhaluinen ja itsekäs että joskus edes söisi kokonaisen aterian ihan rauhassa tai katsois jonkun elokuvan ilman keskeytyksiä tai saunois miehen kanssa kahdestaan ilman kauheeta härdelliä.

Ne lapset ois kato pitänyt tehdä vasta sitten kun on valmis luopumaan kaikista noista asioista, eikä keskenkasvuisena teininä.
Kaiken lisäks lapsi reppana itkee ja kärsii koko mummolassa olo ajan, ei se voi siitä nauttia, ei missään nimessä. Se on sille ihan hirvee kokemus olla äiskästä erossa (huom, isillä ei väliä, lapsi kaipaa vaan äitiään!) ja lapsen perusturvallisuus ja luottamus vanhempiin (anteeksi, vain äitiin, koska isihän voi tehdä vaikka kellonympäri töitä, ei lasta isi kiinnosta) kärsii.

Niinhän se on ja lopuksi on yleensä 2 erillaista lausetta joko: Mä sain ravata teininä tarpeeksi baarissa, ei enään aikuisena tarvi tai sitten omaa aikaa on sittenkin kun lapset nukkuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Mut millätavalla se on keneltäkään pois vaikka jonku 4viikkonen on hoidossa tai vaikka jonku 5vuotias ois joka viikonloppu hoidossa? Mulla ei siis näin ole, mutta ei se mua oikeuta ketään haukkumaan, eikä mun tunteitani nosta niin pintaan että alan huonoksi äidiksi sanomaan.

Miksi ihmeessä 4 viikkoinen vauva pitäisi pistää hoitoon? Ehkä sitten ei pitäisi hankkia lapsia, jos noin pienenä ne pitää viedä jo hoitoon ja yöksi!

en tiädä mikä siinä on niin väärin omani on nyt mummolassa yötä ja lähden kohta baariin.täytyy joskus vaihtaa vapaalle :saint:

sen näkee joskus kuinka paljon ovat kärsineet tuleeko muksuista psykopaatti sarjamurhaajia.......

On se tabu.

Höpöhöpö.
Miksi ei saisi sanoa, että on vain kateellinen, kun toiset saavat lepoa joskus ja itsellä ei tukiverkkoja ole? Lastnhoito on työtä. tuskin koskaan voi esim. puhua rauhassa.
Baareissa en jaksaisi juosta enä,, mutta muuten olisi kiva, jos joku muu hoitaisi iltatouhut.
Ei kai monikaan tajua, että sitoutuu 30 vuodeksi kovaan duuniin, kun perustaa perheen. (jos ei noita tukiverkkoja oel)

ei se oo keltään pois, ja 5-vuotias saattaa itse pyytää mennä mummulaan. Jos kohtuullisen matkan päässä on mummula, voihan siellä käydä useinkin. Ja sen 5-vuotiaan kanssa voi keskustella. Sille voi sanoo vaikka että "äiti tulee huomenna" ja se ymmärtää sen. Vauvalle kaikki on lopullista. Jos se ei näe äitiä/isää, eli aikuista jonka ääneen ja tuoksuun on tottunut, niin se ei ymmärrä mitä on tapahtunut

Mulla oli nyt se pointtina, että miksi sitä pitää alkaa haukkumaan ja kärkästelemään, kun se tosiaan nyt ei ole keltään pois kuten sanoit, tai ainakaan luulis olevan.

ei se oo keltään pois, ja 5-vuotias saattaa itse pyytää mennä mummulaan. Jos kohtuullisen matkan päässä on mummula, voihan siellä käydä useinkin. Ja sen 5-vuotiaan kanssa voi keskustella. Sille voi sanoo vaikka että "äiti tulee huomenna" ja se ymmärtää sen. Vauvalle kaikki on lopullista. Jos se ei näe äitiä/isää, eli aikuista jonka ääneen ja tuoksuun on tottunut, niin se ei ymmärrä mitä on tapahtunut

Mulla oli nyt se pointtina, että miksi sitä pitää alkaa haukkumaan ja kärkästelemään, kun se tosiaan nyt ei ole keltään pois kuten sanoit, tai ainakaan luulis olevan.

Minä en ainakaan hauku, olen vain tosi kateellinen. Jotkut saavat levätä ja lepuuttaa hermoja. (ja baareissa en haluaisi käydä, ei jaksa)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se tabu.

Höpöhöpö.
Miksi ei saisi sanoa, että on vain kateellinen, kun toiset saavat lepoa joskus ja itsellä ei tukiverkkoja ole? Lastnhoito on työtä. tuskin koskaan voi esim. puhua rauhassa.
Baareissa en jaksaisi juosta enä,, mutta muuten olisi kiva, jos joku muu hoitaisi iltatouhut.
Ei kai monikaan tajua, että sitoutuu 30 vuodeksi kovaan duuniin, kun perustaa perheen. (jos ei noita tukiverkkoja oel)

No tottakai sen saa sanoa!
Mutta miksei sitä voi sanoa suoraan, eikä vaan v*ttuilla toisille, jotka sen lapsen/ ne lapset saa hoitoon?

niin. en mä ajatellut että tässä oli mitään erityistä pointtia, kunhan keskustelin, olihan tää keskustelupalsta:D

Tietysti saat keskustella en sitä kieltänytkään, sanoin vain pointtini. :)

Ymmärtäkää, että nämä lapsiaan jatkuvasti yökylään raahaavat ovat ihan oikeasti kypsymättömiä vanhemmiksi. Toivottavasti isovanhemmat ovat edes hitusen kypsempiä muutenkin kuin iän puolesta. En puhu kateuttani sillä omani hoidan itse eikä mulla ole mitään tarvetta lasten yökyläilyyn. MInä olen menoni mennyt ja olen nyt äiti, joten ei mun tarviikaan päästä bilettämään joka viikonloppu! Meidän lapset ovat yökylässä ehkä 2 kertaa vuodessa jos sitäkään.

Yhteistyössä