Miksi joitakin ärsyttää suunnattomasti jos lapset on yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mua se millään lailla ärsytä.
Ihmettelen vaan miten joku raaskii laittaa lapsensa kovin usein johonkin yökyläilemään.

Mä oon niin vanha jo etten jaksa ravata baareissa ja tykkään ennemmin olla kotona lasten kanssa. :whistle: ;)

Sit jos ja kun nuo tuosta johonkin lähtee kerran-pari vuodessa, niin mä oon ihan hukassa ja ihmeissäni. :xmas:

Ja siis, sehän onkin tässä pointti, että kun nuo äidit jotka EI HALUA lapsiaan yökyläilemään antaa, on niin kamalan katkeria niille, jotka haluaa, että MIKSI? Miksi se on sitten jotenkin väärin muka, jos toinen äiti kaipaa enemmän omaa aikaa kuin sinä?

Mä ainakin toivon, että jos mulla joskus on lapsenlapsia, saisin viettää heidän kanssaan laatuaikaa mahdollisimman usein. Todennäköistä kuitenkin on, että mulla on aikanaan miniä, joka hyeenan lailla vahtii, ettei mummi vaan tee mitään, mitä ei kotonakaan tehdä. Siksi toivonkin kovasti, että likka hankkisi jonain päivänä lapsia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks ihmeessä sinne baariin pitäs mennä sillon?
Aivan!! Voihan sitä laiskotella kotona, käydä teatterissa tai konsertissa, opiskella, maalata öljyväreillä.....

Ei jei! Tottakai äidit menee baariin ja vetäsee hokkarit tanaan ja kärsii karmeasta krapulasta. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
Ymmärtäkää, että nämä lapsiaan jatkuvasti yökylään raahaavat ovat ihan oikeasti kypsymättömiä vanhemmiksi. Toivottavasti isovanhemmat ovat edes hitusen kypsempiä muutenkin kuin iän puolesta. En puhu kateuttani sillä omani hoidan itse eikä mulla ole mitään tarvetta lasten yökyläilyyn. MInä olen menoni mennyt ja olen nyt äiti, joten ei mun tarviikaan päästä bilettämään joka viikonloppu! Meidän lapset ovat yökylässä ehkä 2 kertaa vuodessa jos sitäkään.

Onko se joku meriitti, että lapset on noin harvoin yökylässä? Tuntuu, että jotkut luulevat, että ovat parempia äitejä, jos lapset ei ole koskaan yökylässä ja hehkuttavat: "meillä oli miehen kanssa yhteinen leffailta viimeksi 6 vuotta sitten!" Siinä on eroa, viekö pientä vauvaa joka viikonloppu hoitoon ties kenelle (ja näitä on varmasti TOSI vähän )vai onko 1 v. ja vanhemmat lapset silloin tällöin (esim kerran kuussa, kerran kolmessa kuukaudessa... ) isovanhemmillaan tai kummeillaan tai muuten tärkeillä ihmisillä. Ja alle yksivuotiaskaan tuskin kärsii jos on tuttujen ja rakkaiden ihmisten luona yhden yön. Ja koskas aletaan taas laskea niitä isien yö-poissaoloja, tuntuu, että monilla kuitenkin on metsästysreissua ja kalaretkeä tms, eikä niistä mainita sanallakaan!

Mä tekisin mitä vaan, että saisin yhden päivän ja/tai yön olla yksin tai miehen kanssa kahdestaan. Ei vain ole ketään. Lapset siis 2v ja puolivuotias. Hoidan kotona ja opiskelen samalla. Yötä päivää. Tilanne on välillä luokkaa "ei edes vessaan". Käyttäisin ajan mieheen ja opiskeluun, mutta voisin kyllä oluellakin käydä. Ja voin olla aika varma, että ihan yhtä emo olen taas pienille senkin jälkeen. Ei ne mulle mitään pokaalia näistä uhrauksistani taida tulla milloinkaan ojentamaan. Heh. Voi tätä keskustelun tasoa.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Aivan!! Voihan sitä laiskotella kotona, käydä teatterissa tai konsertissa, opiskella, maalata öljyväreillä.....

Ei jei! Tottakai äidit menee baariin ja vetäsee hokkarit tanaan ja kärsii karmeasta krapulasta. :xmas:

Niin, ja bailaa jo yhentoista aikaan sikajurrissa semmonen ohut käsilaukun hihna kaulassa roikkuen. Päällään poolo, joka tungettu kainaloihin asti nostettujen farkkujen vyötärön sisään. Ja kaulassa, tietysti poolon päällä, ohut kultaketju, jossa killuttelee sydän.

Niin, ja avokkaat jalassa, talvellakin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Ihmettelen vaan miten joku raaskii laittaa lapsensa kovin usein johonkin yökyläilemään.

Mä oon niin vanha jo etten jaksa ravata baareissa ja tykkään ennemmin olla kotona lasten kanssa. :whistle: ;)

Sit jos ja kun nuo tuosta johonkin lähtee kerran-pari vuodessa, niin mä oon ihan hukassa ja ihmeissäni. :xmas:

Voi jessus! Eikö tässä maailmassa tosiaan joidenkin mielestä ole muuta tekemistä, kuin olla lasten kanssa kotona tai "ravata baareissa" |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
Ymmärtäkää, että nämä lapsiaan jatkuvasti yökylään raahaavat ovat ihan oikeasti kypsymättömiä vanhemmiksi. Toivottavasti isovanhemmat ovat edes hitusen kypsempiä muutenkin kuin iän puolesta. En puhu kateuttani sillä omani hoidan itse eikä mulla ole mitään tarvetta lasten yökyläilyyn. MInä olen menoni mennyt ja olen nyt äiti, joten ei mun tarviikaan päästä bilettämään joka viikonloppu! Meidän lapset ovat yökylässä ehkä 2 kertaa vuodessa jos sitäkään.

Onko se joku meriitti, että lapset on noin harvoin yökylässä? Tuntuu, että jotkut luulevat, että ovat parempia äitejä, jos lapset ei ole koskaan yökylässä ja hehkuttavat: "meillä oli miehen kanssa yhteinen leffailta viimeksi 6 vuotta sitten!" Siinä on eroa, viekö pientä vauvaa joka viikonloppu hoitoon ties kenelle (ja näitä on varmasti TOSI vähän )vai onko 1 v. ja vanhemmat lapset silloin tällöin (esim kerran kuussa, kerran kolmessa kuukaudessa... ) isovanhemmillaan tai kummeillaan tai muuten tärkeillä ihmisillä. Ja alle yksivuotiaskaan tuskin kärsii jos on tuttujen ja rakkaiden ihmisten luona yhden yön. Ja koskas aletaan taas laskea niitä isien yö-poissaoloja, tuntuu, että monilla kuitenkin on metsästysreissua ja kalaretkeä tms, eikä niistä mainita sanallakaan!

Aivan =)

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Joo, mutta toi koskee vaan niitä äitejä, jotka ei vie koskaan tai vaan hyvin harvoin lapsiaan mummolaan yökylään. Koska kurjaahan se on helevetinmoisessa krapulassa herätä.

Emmä vaan tiedä, tuo nyt tuli vaan ensimmäisenä mieleen.
Ainakin jos meille on tulllut jonkun tutun tai kaverin muksu, niin äiti ja isi on lähtenyt sillon bilettämään.

Voi jessus! Eikö tässä maailmassa tosiaan joidenkin mielestä ole muuta tekemistä, kuin olla lasten kanssa kotona tai "ravata baareissa" |O |O

Älä nyt hermostu hyvä ihminen, tuo oli vaan yks esimerkki siitä mitä silloin voi tehdä. :D

Älä nyt hermostu hyvä ihminen, tuo oli vaan yks esimerkki siitä mitä silloin voi tehdä. :D

Ei ollut tarkoitus riehua :) Jotkut vaan tosiaan ihmettelevät, että kannattako niitä lapsia tehdä "jos sitten vaan ravaa vieläkin baareissa". Kun tosiaan muutakin voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Mä tekisin mitä vaan, että saisin yhden päivän ja/tai yön olla yksin tai miehen kanssa kahdestaan. Ei vain ole ketään. Lapset siis 2v ja puolivuotias. Hoidan kotona ja opiskelen samalla. Yötä päivää. Tilanne on välillä luokkaa "ei edes vessaan". Käyttäisin ajan mieheen ja opiskeluun, mutta voisin kyllä oluellakin käydä. Ja voin olla aika varma, että ihan yhtä emo olen taas pienille senkin jälkeen. Ei ne mulle mitään pokaalia näistä uhrauksistani taida tulla milloinkaan ojentamaan. Heh. Voi tätä keskustelun tasoa.

Mistä päin olet?

onko täällä ketään sellaista, jonka mielestä on mukavampaa käydä perheen kesken vaikka kylpylässä kuin että viettäisi lapsettomia viikonloppuja miehen kanssa? Mä nimittäin tykkään mieluummin vapaa-ajasta perheen kesken, koska tota ukkoa oon katsellut jo 17 vuotta ihan tarpeeksi päivittäin ja öin :-D Meillä ei siis lapset yökyläile. Ei vain ole tullut vietyä. Isovanhempia näemme päivittäin ja usein he päiväaikaan sitten vievät lapsia esim. uimaan, eläintarhaan, huvipuistoihin jne. se riittää tälle äidille vallan mainiosti :)

ei mua haittaa vaikka meidän lapset on yökylässä.. paitsi jos ovat omilla vanhemmillani, se kyllä mua stressaa ja stressaa lapsiakin.. sinne eivät edes halua yöksi. mutta meille mä en halua yövieraita

halua viedä siitä syystä, että useimmiten nuo vapaaillat tulee käytettyä sitten juhlimiseen (kun mies haluaa) ja seuraavana päivänä niin kauhee olo kun lapset pitäis hakea ja väsyttää vaan kahta kauheammin! Viikonloput ovat niin lyhyitä ja ainutta aikaa perheen kesken. Paikkoja olis kyllä mihin viedä. No, ehkä kesälomalla saatan taas viedä lapset yhdeksi yöksi mummolaan.

Mä voin kertoa teille kauhean asian... meidän tyttö oli tällä viikolla kahteen otteeseen yökylässä :o ! Ensin ma ja ti välisenä yönä ja nyt taas pe ja la välisenä yönä. Ja vielä eri paikoissa! Ensimmäinen yökyläily oli ihan suunniteltu juttu, kun pääsin päivällä leikkauksesta kotiin ja haluttiin ottaa yö varman päälle. Tämä toinen tuli ihan ex tempore, kun siskoni kysyi, että haluaisko tyttö tulla yöksi. Ja tuohan on aina menossa :D !

En mäkään ymmärrä sitä, miksi toisia ärsyttää lasten yökyläily? En mäkään ymmärrä sitä, jos pieni lapsi viedään ihan joka perjantai yökylään ja haetaan myöhään sunnuntai-iltana, mutta satunnaiset yökyläilyt tekevät mun mielestä lapselle vain hyvää. Vanhemmat saavat vähän laatuaikaa, voivat vaikka käydä leffassa tms. Ja lapset saavat yöpaikassa jakamatonta huomiota ja uusia elämyksiä. Ainakin meidän tyttö nauttii yli kaiken siitä, kun mummi hoivaa ja paapoo kuin prinsessaa :) .

Yhteistyössä