Keskittymisvaikeus opittu tapa? voi kun olisikin, silloin siitä voisi oppia pois.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?
Komppailen tätä. Laadukkaista rasvahapoista on myös todettu olevan adhd-lapsilla apua.Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:Ruokavaliolla on todettu yhteys ADHD:n kanssa. Kannattaa siis raskausaikana katsoa tarkkaan mitä syö ja tietenkin panostaa laadukkaaseen ravintoon lasten kanssa.
Kyllä autismilla on vahva taipumus periytyäAlkuperäinen kirjoittaja Ohis:Miksi joissain perheissä on kaikilla lapsilla autismia tai kuulovammoja, vaikka nekään ei ole perinnöllisiä?
Mulla itsellä on, ja meidän molemmat pipanat myös aika.. noh...vilkkaita ja keskittymiskyvyttömiä. Mitään neurologista vikaa heissä kuitenkaan ei ole, ollaan tultu siihen tulokseen että heidän hösääminen vaan multa opittu tapa, koska mussa se adhd niin voimakkaasti läsnä koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:Keskittymisvaikeus opittu tapa? voi kun olisikin, silloin siitä voisi oppia pois.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?
Varmaan aika harvinaista että kaikilla lapsilla olisi, luulen että aika vähiin jää prosentit, mutta kyllä se taipumus on joskus perinnöllistä (toki voi aiheutua neurologinen vaurio esim.synnytyksen yhteydessä).
Meillä neurologinen vamma 2/4 lapsista, ( ei kyllä adhd), suurella todennäköisyydellä perinnöllistä.
melko loukkaava kommantti , varsinkin lapselle jolla itselleen ne suurimmat harmit OIKEASTA adhd:sta aiheutuu. Kyllä minunkin lapset osaavat "perinteistä rientoa" ilman että kukaan adhd:n diagnoosia väläyttelisiAlkuperäinen kirjoittaja joksa:koska jokainen villimpi lapsi nimetään adhd:si, mitään perinteistä rientoa ei saa enään muka olla
Kyllä. Adhd voi tulla myös ilman perinnöllisyyttä. Esim. raskausaikaan poltetut tupakat, nautitut viinat tai joku myrkky joka on päässyt istukasta läpi väärällä hetkellä. Adhdta raskausaikaan tulevaa voi koittaa ehkäistä mm. omega 3 ja 6 rasvahapoilla ja terveillä elämäntavoilla.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mulla itsellä on, ja meidän molemmat pipanat myös aika.. noh...vilkkaita ja keskittymiskyvyttömiä. Mitään neurologista vikaa heissä kuitenkaan ei ole, ollaan tultu siihen tulokseen että heidän hösääminen vaan multa opittu tapa, koska mussa se adhd niin voimakkaasti läsnä koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:Keskittymisvaikeus opittu tapa? voi kun olisikin, silloin siitä voisi oppia pois.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?
Varmaan aika harvinaista että kaikilla lapsilla olisi, luulen että aika vähiin jää prosentit, mutta kyllä se taipumus on joskus perinnöllistä (toki voi aiheutua neurologinen vaurio esim.synnytyksen yhteydessä).
Meillä neurologinen vamma 2/4 lapsista, ( ei kyllä adhd), suurella todennäköisyydellä perinnöllistä.
Mä myös ainoa meidän suvusta ja perheestä jolla an adhd. Joten siksi en perinnöllisyyteen usko.
Kaikilla lapsilla ei ole adhd:tä vaan lapset voi olla normaalia vilkkaampia ilman että se on opittu tapa.Meillä yksi lapsista on pienenä ollut todella vilkas ja se ei ole opittu tapa.Muut lapset ovat olleet normaaleita.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?
Eikös ADHD ole luokiteltu sairaudeksi, miten se voi olla opittu tapa??Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mulla itsellä on, ja meidän molemmat pipanat myös aika.. noh...vilkkaita ja keskittymiskyvyttömiä. Mitään neurologista vikaa heissä kuitenkaan ei ole, ollaan tultu siihen tulokseen että heidän hösääminen vaan multa opittu tapa, koska mussa se adhd niin voimakkaasti läsnä koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:Keskittymisvaikeus opittu tapa? voi kun olisikin, silloin siitä voisi oppia pois.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?
Mä myös ainoa meidän suvusta ja perheestä jolla an adhd. Joten siksi en perinnöllisyyteen usko.
Voi olla adhd:n kaltaisia oireita, mutta silloin saattaa kyseessä olla joku aivan muu esim masennus tmv,,Alkuperäinen kirjoittaja cc:Eikös ADHD ole luokiteltu sairaudeksi, miten se voi olla opittu tapa??Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mä en usko että on niin suoraan perinnöllistä, ehkä opittu tapa?