Miksi joissakin perheissä mies ei saa mennä poikien lomille etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta joo, minä lähdin tosiaan aiheen sivuun, kun lähdin ihmettelemään noita kiinnostusten äkkinäisiä muutoksia, joten anteeksi siitä. En tosiaan arvannut, että aiheen vierestä puhuminen on näin hankalaa.

Meillä saa mennä työporukan tms. kanssa lyhyelle maks viikonlopun kestävälle matkalle, mutta ei mihinkään viikon reissuun. Ai miksikö ei pidempään? Budjetti kasvaisi yhden perheenjäsenen osalta niin suureksi että se olisi tavalla tai toisella pois muulta perheeltä, ja sitäpaitsi käymme etelänlomilla mielellään ihan koko perheen kera, ei ole tarvetta lähteä sellaiseen "tyttöjen" tai "poikien" reissuun.

[QUOTE="a p";29992702]Kuulostatte juuri perinteisiltä entisen elämän taaksejättäjiltä, kuten itsekin tunnustit.
En vaan tajua, että miten ihmisillä voi jäädä ystävät, hauskat jutut ja harrastuksetkin niin totaalisesti että oksat pois. Ja juu, "ei voi lomailla yksin kaikkia lomia" (ennen kuin joku noinkin lausuu), mutta varmasti voi kerran kolmessa vuodessa lähteä tyttö-/poikaporukalla Kreetalle jos sellainen kiinnostaa. Eri asia on jos ei kiinnosta, suurin osaa tuommonen luulis kiinnostavan.
Miehillä ongelma, että vaimo "ei päästä" ja naisilla ongelma kun miestä ei uskalla jättää lasten kanssa.

Ja joku tietysti latasee kohta, että aina on kivempaa mennä perheen kanssa.[/QUOTE]

Ei ole kummaltakaan periaatteessa kielletty edes se viikon Kreetan matka jos lomat ja rahat riittää, mutta ei sitä hinkua siihen kyllä ole. Viikonloppureissut harvakseltaan kavereiden kanssa on riittäny hyvin meille.

"kyllähän toi mies sais lähteä mutta kun se ei vaan haluu"

niimpä niin

Sun mielestä sellaisia miehiä ei ole olemassa? Mun mies saisi mennä kyllä paljon enemmän kuin nyt menee (kerran vuodessa käy työporukan kanssa mökkireissun, hyvä porukka jotka myös siis ystäviä keskenään), mutta ei ole halukas menemään. Itse taas lähtisin paljon useammin kuin nyt pääsen, mutta äippälomien ja hoitovapaiden takia rahat on nyt minimissä ja ootellaan sitä aikaa että pääsen takaisin töihin tienaamaan matkarahoja useampiin reissuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29993069:
Mutta joo, minä lähdin tosiaan aiheen sivuun, kun lähdin ihmettelemään noita kiinnostusten äkkinäisiä muutoksia, joten anteeksi siitä. En tosiaan arvannut, että aiheen vierestä puhuminen on näin hankalaa.

Kiinnostuksen äkkinäisiä muutoksia?
Se, että sä et ymmärrä, ei tarkoita sitä, ettäkö jonkun muun kiinnostuksen kohteet olisivat äkkinäisesti muuttuneet.

Kiinnostuksen äkkinäisiä muutoksia?
Se, että sä et ymmärrä, ei tarkoita sitä, ettäkö jonkun muun kiinnostuksen kohteet olisivat äkkinäisesti muuttuneet.

Etkö enää muista mitä olet ihan itse kirjoittanut? Minä sanoin, että iän myötä kiinnostukset tottakai muuttuvat, mutta harvoin kai kertaheitolla, johon sinä vastasit, että sinulla kyllä se tapahtui juuri kertaheitolla.

Jaa. Kyllä mun kiinnostuksen kohteet muuttui kertaheitolla parisuhteen myötä. Ei ollut hirveesti intressejä lähteä hillumaan kavereiden kanssa, kun oli vähän muuta mielessä :)
Lasten tulon myötä mun menohalut väheni, eikä ne kiinnostaneet oikeastaan sen vertaa, että olisin edes jaksanut vaivautua järjestämään jotain.

Miten tämä nyt sitten pitäisi tulkita, jos ei kiinnostuksen äkkinäisellä muuttumisella?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29993069:

Luulis sinun "kokemuksella" jo oppineen! Olet todella rasittava vänkääjä jos et itse sitä tajua. Vaikka sun kanssa ois samaakin mieltä niin alkaa ärsyttää sun tapasi ilmaista itseäsi ja olet hyvin usein ketjuissa nimen omaan jankuttamassa sitä omaa näkemystäsi ja hyvin usein myös laitat sanoja muiden suihin tai väännät ne mitä ihmeellisemmiksi tulkinnoiksi.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
[QUOTE="titta";29993130]Luulis sinun "kokemuksella" jo oppineen! Olet todella rasittava vänkääjä jos et itse sitä tajua. Vaikka sun kanssa ois samaakin mieltä niin alkaa ärsyttää sun tapasi ilmaista itseäsi ja olet hyvin usein ketjuissa nimen omaan jankuttamassa sitä omaa näkemystäsi ja hyvin usein myös laitat sanoja muiden suihin tai väännät ne mitä ihmeellisemmiksi tulkinnoiksi.[/QUOTE]

No minua nyt vain ärsyttää ristiriidat ja se, että yhdessä paikassa sanotaan yhtä ja toisessa toista. Kerrohan nyt sinä viisaana miten ymmärsin väärin tuon äkkinäisen kiinnostuksen muutoksen, kun minä olen niin tyhmä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29993104:
Miten tämä nyt sitten pitäisi tulkita, jos ei kiinnostuksen äkkinäisellä muuttumisella?

En tiedä ootko koskaan kuullut sellaiseta, että rakastuneena sitä voi olla aika liimautuneena siihen rakkauden kohteeseen ja moni muu juttu jää siinä rytäkässä taka- alalle? Esim. ne "turhat" kaverit.
En ymmärtänyt, että tarkoitit tätä kiinnostukseni kohteen muuttumista.

Mutta silti, toi sun vänkäämisen tarve menee vähän överiksi. Se on ihan hienoa, että osaa tarttua epäkohtiin, muttei se silti oikein kanna hedelmää keskustelussa, jos sä tartut jokaiseen vähänkin väärin muotoiltuun sanomiseen tai siihen, että keskustelun toinen osapuoli ei ole huomannut eritellä jokaista yksityiskohtaa asiassaan, jota yrittää tuoda esiin.
Keskustelu jää aina tuohon junnaamiseen kanssasi, koska tuppaat väittää muiden sanoneen jotakin, mitä ne ei ole edes sanoneet. Sinun tarpeesi yrittää olla aina oikeassa (olematta kuitenkaan sitä) kääntyy aina sinua itseäsi vastaan.

sun kuulo tuntuu olevan kunnossa

rankkaahan se onkin

Alkuperäiseen kysymykseen; mun mies menee lomille ilman minuakin ja se ei aiheuta nalkutusta tai muutakaan ongelmaa. Olemme itsenäisiä aikuisia ihmisiä ja elämästä pitää kaikin puolin nauttia. Mun miehelle meidän liitto ei tunnu olevan rankkaa vaikka meillä on myös lapsia. Me voidaan olla omia itsejämme ihan vapaasti ja eri mieltä asioista saa ja pitääkin joskus olla, muuten jompi kumpi teeskentelee.
Krut, sinun juttujasi lukeneena vaikutat ajoittain jopa katkeralta ja kyynisyydessäsi myös onnettomalta. Miksi olet raskaassa suhteessa?

Miksi joissain perheissä miestä kiinnostaa lähteä "poikien" lomalle etelään?

Ehkä me ollaan ouoja, kun ei noi Tallinnan reissut kiinnosta yksin eikä yhdessä, tai muutkaan laivamatkat.

Yhteistyössä