Miksi joissakin perheissä mies ei saa mennä poikien lomille etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29989928:
Tuli tästä viestistä mieleen, että mitä te olette tehneet ennen kuin olette lähteneet parisuhteeseen? Minä olen ainakin hillunut silloin tyttöporukoissa ja mies hillui poikaporukoissa. Miten silloin on laitettu puoliso ja perhe edelle, kun sellaisia ei ole edes ollut?

Ja minua ihmetyttää miten ja miksi elämän pitää muuttua niin totaalisesti kumppanin löydyttyä, että minkäälainen pidempi lomailu entisessä ystäväryhmässä ei ole vaihtoehto eikä se kiinnosta saati että se olis soveliasta?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ja minua ihmetyttää miten ja miksi elämän pitää muuttua niin totaalisesti kumppanin löydyttyä, että minkäälainen pidempi lomailu entisessä ystäväryhmässä ei ole vaihtoehto eikä se kiinnosta saati että se olis soveliasta?

Niinpä. Hassua, että mikään aiemmin normaali toiminta ei yhtäkkiä enää vain kiinnosta, koska perhe.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

En voi tietenkään kaikkien puolesta puhua, mutta omassa tapauksessani se entinen ystäväryhmä on kukin tahoillaan pariutunut ja saanut lapsia. Ei elämän ole tarvinnut muuttua totaalisesti tai ystävysten erkaantua, vaikka lapset arjessa ja lomilla mukana ovatkin. Eli olemme mökkeilleet ja tehneet ulkomaanlomia perheiden kesken.

Onhan se erilaista kuin joskus sinkkuina, mutta elämä muuttuu ja ihmiset kasvavat.

Meillä mies ei tuollaisille reissuille haluaisi. Jos haluaisi, ei ehken oltais päädytty naimisiin, meillä on siis aika erilaiset elämänarvot kuin joku thaikku-lomailu kavereiden kanssa.
Jokainen tavallaan, mutta sen verran oon sivusta nähny aikanaan näitä perheellisten "poikien lomia", että ikävä kyllä pettäminen on aika yleistä siellä.
valitettavasti näin, ja sitten miehet vielä nauraa niille sinisilmäisille vaimokkeille, jotka luottaa sokeasti miehiinsä. se sormus sieltä sormesta näkyy livahtavan sinne taskuun kovin helposti. eikäpä tuo sormus näytä paljon sormessakaan nykysin olevan este millekään

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29990154:
valitettavasti näin, ja sitten miehet vielä nauraa niille sinisilmäisille vaimokkeille, jotka luottaa sokeasti miehiinsä. se sormus sieltä sormesta näkyy livahtavan sinne taskuun kovin helposti. eikäpä tuo sormus näytä paljon sormessakaan nykysin olevan este millekään

Nykyisin? Vanhemmilta tuttavilta olen kuullut, että jo 80-luvulla sormus nimenomaan paransi flaksia, erityisesti miehillä.

Mun miehen kaverit oli ihan ihmeissään, miksi mies ei lähde vaikka vaimokin antaisi luvan
meillä esteenä on raha. Ei vain ole varaa omille matkoille, koska perheen yhteinen loma on kuitenkin ykkösenä. Kerran ollaan oltu molemmat viikko yksin etelässä. Mistäpä sitä tietää mitä siellä on tehnyt, mutta en mä ala estää reissuja pettämispelon takia. En ole sinisilmäinen, mutta luotan kunnes toisin todistetaan.

Oon ite hoitovapaalla ja meillä on asuntolaina. Jos mies käyttäisi perheemme vähät rahat ryyppäämällä kavereiden kanssa ulkomailla, niin kyllä ainakin minulla palaisi käämit täysin.

Mun mieheni matkustaa todella paljon töidensä takia, on yleensä poissa kotoa vähintään yhden yön viikossa. Ja tekee muutenkin niin pitkää päivää, että olen ihan iloinen että näyttää haluavan viettää lomalla aikaa meidän kanssamme (=perheen). Pidämme yleensäkin samanlaisista asioista ja samantyyppisistä lomakohteista, joten yhdessä lomailu on yleensä ihana kokemus.

Toki en panisi vastaan, jos lähtisi kavereidensa kanssa (jotka ei todellakaan ole mitään "poikia" vaan aikuisia miehiä, kuten en minäkään ole "tyttö") jonnekin. Ja onhan hän lähtenyt, mutta ei enää viime vuosina.

Ilmeisesti osalla vastanneista joko vaimo on kotona tai lapsia hoitaa joku muu kuin isä tai äiti. Meillä ei kahden aikuisen täysin eri aikaan pitämät lomat riitä edes kattamaan koulun lomia, saati sitten tyttöjen tai poikien reissuja.

Tosin miestä ei edes kiinnosta ryppyreissut, enemmin menee kalaan vaeltamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29990154:

Eikö tuo nyt kuulosta hiukan naurettavalta, ei ole pettänyt eikä ole mitään syytä epäillä että pettäisi nytkään mutta periaatteesta ei saa lähteä koska usein petetään?Meillä ainakin kiristyisi välit luottamuspulan takia, ei niinkään siksi että kieltäisin lähtemästä. Kuten Vaimo-Rakas tuolla aiemmin toteaa, jos on pettääkseen niin pettää vaikka kotikulmilla. Ei se reissua vaadi.

Riippuu niiiiin miehestä. Omani päästäisin vaikka bordelliin 10 naisen piirittämäksi, se vain tyytyväisenä nukkuisi siellä satiineilla, piereskelisi ja käskisi eukkojen tuoda ruokaa.

Loma ilman omaa puolisoa, kuulostaako se jonkun mielestä oikeesti houkuttelevalta?

No ehkä ei, jos asian noin ilmaisee. Mutta kyllähän reissu parhaan ystävän kanssa kuulostaa houkuttelevalta - vaikka ei yhtä houkuttelevalta kuin loma rakkaimpansa kanssa. Jos pitäisi valita, valitsisin jälkimmäisen. Mutta voisin toki reissata ystävienkin kanssa.

No kaikki eivät tietysti ole aiemminkaan harrastaneet noita kaverilomailuja. Mutta onhan siihen ihan selkeitä syitä: vanhemmiten työssäkäyvillä kaveruksilla on lomat eri aikaan, rahaa ei ole rajattomasti ja lomabudjetti halutaan laittaa perheen kanssa tehtyihin lomiin, lomaa yleensä on aika vähän ja se halutaan viettää perheen kanssa... Kavereiden kanssa sitten ehkä tehdään jotain lyhyempiä reissuja, mutta harva perheellinen lähtee kahdeksi viikoksi etelään kaveriporukassa käyttäen näin puolet loma-ajastaan.

Elämän ei toki "pidä" muuttua, mutta ehkä ihmiset sitten haluavat sen muuttuvan. Kun se kumppani löytyy, hänen kanssaan halutaan viettää aikaa, jolloin se aika otetaan jostain muusta - ehkä nähdään vähemmän kavereita ja katsotaan vähemmän telkkaria. Sama sitten kun tulee lapsia, halutaan tehdä asioita perheenä - sen takiahan se perhe perustettiin. Ei kavereita tarvitse hylätä, mutta ehkä heidän kanssaan vietetty aika vähän muuttuu.

Ja voihan sitten lasten aikuistuttua taas aloittaa kaverimatkailun ;)

Osa ihmisistä aikuistuu ja hilluminen kännissä ei enää kiinosta.

Sitä mä vaan ihmettelen että miksi se kaverireissu joidenkin mielestä tarkottaa automaattisesti ryyppyreissua, jotain hillittömiä bakkanaaleja, pitkiä ulkomaanreissuja, rellestämistä ja pettämistä? Mun mies saa aina halutessaan lähtee kunhan on asiasta yhdessä sovittu. Se tietää sen, eikä itse asiassa kauheesti ees hingu näille "poikien" reissuille. Lähinnä kyse on muutenkin saunailloista pari kertaa vuodessa, niistäkin tulee ihan ilman kotiintuloaikoja ajoissa takasin ja omin nokkineen autolla tai julkisilla ilman että taksikuskin pitäis raahata sammunutta juoppoo kotiovelle. Joskus ovat olleet pitkän viikonlopun mökillä tai Virossa, mutta aika harvassa nuokaan reissut on ollu. Pääasiallisesti kaveriporukka on ihan fiksua ja perheellistä, en näe asiakseni lähtökohtasesti epäillä että käyttäytyvät huonosti tai pettävät. Joten niin kauan kun luottamusta on, saa mies mennä. Jos en pystyis luottamaan mieheen sen vertaa että voisin antaa mennä joskus harvoin halutessaan kavereiden kanssa lyhyelle reissulle, sais mies lähtee kokonaan ihan ilman todisteita pettämisestä.

Tuntuu monilla olevan kauhean vaikeaa ymmärtää se, että käsitys lomasta ja rentoutumisesta vaihtelee yksilöittäin. Toiset voi haluta ilman puolisoa jonnekin ajoittain, toiset ei osaa edes ajatella moista vaihtoehtoa.

Jos pidetään vaan huoli niistä omista suhteista ja haukotaan sitten henkeä kun joku kaveri kertoo, ettei saa mennä yksin mihinkään vaikka haluisi.

Jos ois ylimäärästä rahaa ni ilman muuta mies sais lähtee viikoks etelään kavereiden kanssa, siis jos minäkin sitten vuorostaan saisin lähteä.
Rahat tiukilla ja toinen lapsi tulossa, niin mieskin (joka matkustaa työkseen suomessa kylläkin, saattaa olla viikon kaksikin poissa) niin haluaa viettää ne vapaapäivät ja lomat, joita joskus saa, niin perheen kesken. Oli kyllä kuukausi sitten 5 päivää nizzassa kavereiden kanssa, ja ei se minua haitannut. harmitti tietenkin ku itsekin haluan jonnekin lähteä, mutta tiedän että kyllä minäkin joskus sitten pääsen :) ja en usko että mieheni pettää minua, olkoon hän missä tahansa. niinkun joku sanoikin täällä, "en ole sinilimäinen mutta luotan kunnes toisin todistetaan" :)

Riippuu niiiiin miehestä. Omani päästäisin vaikka bordelliin 10 naisen piirittämäksi, se vain tyytyväisenä nukkuisi siellä satiineilla, piereskelisi ja käskisi eukkojen tuoda ruokaa.
No jaa... Itsehän en oo bordellissa ikinä käynyt, niin en kovin tarkasti tiedä mimmoisia neitejä siellä on. Mutta yks miespuolinen tuttu kertoi olleensa työkavereiden kanssa, olivat jotenkin häntä jymäyttäneet eikä hän ollut tajunnut mihin olivat menossa ja siksi siis mukana. Kertoi, että naiset olivat ällöttäviä ja että häntä oli inhottanut siellä ja oli sitten lähtenyt pois.

Mun mies on aina kranttu, luulen ettei semmosessa paikassa edes ruoka kelpaisi hänelle.

Yhteistyössä