Miksi joillekin tulee huono omatunto yhden illan jutuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teille tullut ikinä morkkista irtosuhteista ja jos on niin miksi? Itse en ole kokeillut enkä haluaisikaan kokeilla, eivät ole mun juttu. Jotenkin tuntuu, että tuntisin niistä itsekin huonoa omaatuntoa, mistä mahtaa johtua? Mitenkään järjellä en osaa sitä selittää, mutta silti tuntuu, että ne jotenkin sotii mun moraalikäsityksiä vastaan. Onko teille tullut niistä huono omatunto tai oletteko kuulleet jonkun muun henkilön mielipidettä, miksi hänelle/heille tulee niistä jotenkin huono omatunto?

Olen harrastanut ja tuli morkkis :ashamed: Tunsin itteni halvaksi. Silti sitä tuli tehtyä vaikka kuinka monta kertaa, kun halusi vaan nukkua jonkun kainalossa.

En olle tuntenut koskaan huonoa omaatuntoa siitä, että syön pikaisesti jossain entuudestaan tuntemattomassa ravintolassa. En ole koskaan tuntenut huonoa omaatuntoa käydessäni pikaisesti p**kalla entuudestaan tuntemattomassa vessassa. Enkä ole koskaan tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, että olen viettänyt yhden yön jonkun entuudestaan tuntemattoman kanssa.

itellä se oli ainakin nuorempana (näin jälkeempäin ajatellen) sitä et haki toisilta välittämistä, vaan ei sitä kautta onnistu. Jos harrastat yhdenillan juttua, niin ei se siitä pitemmäksi muutu toisen toivomalla... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En olle tuntenut koskaan huonoa omaatuntoa siitä, että syön pikaisesti jossain entuudestaan tuntemattomassa ravintolassa. En ole koskaan tuntenut huonoa omaatuntoa käydessäni pikaisesti p**kalla entuudestaan tuntemattomassa vessassa. Enkä ole koskaan tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, että olen viettänyt yhden yön jonkun entuudestaan tuntemattoman kanssa.

Nuo ovat kyllä mielestäni ihan eri asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Olen harrastanut ja tuli morkkis :ashamed: Tunsin itteni halvaksi. Silti sitä tuli tehtyä vaikka kuinka monta kertaa, kun halusi vaan nukkua jonkun kainalossa.

Kuulostaa niin tutulta.. :ashamed: Onneksi se on taaksejäänyttä elämää ja enää ei tarvi.. =)

No joo, pari kertaa oli kyllä jokseenkin tympeä fiilis tapahtuneen jälkeen, kun se seksi oli niin huonoa. :kieh:
Mut, enpä ole muita kertoja tainnut katua, osaa tulee muisteltua vieläkin lämmöllä.. :whistle: :p :D

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mun mielestä yhden yön jutut on väärin, seksi kuuluu avioliittoon. Mulle ainakin tulis morkkis. Mun moraali ei antais periksi tehdä sitä ollenkaan.
Toi on hyvä periaate ja arvostan sitä. Mutta jos itse olisin elänyt noin, olisin edelleen neitsyt, lapseton ja sinkku. Olen onnellinen noista kahdesta lapsestani, vaikkeivät he nyt sentään mitään yhden yön suhteista alkunsa saaneita olekaan vaan ihan pidempiaikaisista avoliitoista.

Yks kaveri kärsii joka kerta hillittömästä morkkiksesta, kun on "sortunut" yhden yön juttuun... Ei hänkään oikein löydä mitään järjellistä perustetta fiiliksilleen mutta kuitenkin moraalinen krapula iskee joka kerta. Mun on vaikea ymmärtää kun en itse ole ikinä kokenut vastaavia tuntemuksia... Jos seksi on ollut kehnonpuoleista, on jälkeenpäin ollut vähän tympeä olo mutta jos hommat on sujuneet mallikkaasti, mitäs siinä muuta kuin vihellellen kohti uusia seikkailuja B)
Cothain sanoin: Elämä on eväsretki.

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mun mielestä yhden yön jutut on väärin, seksi kuuluu avioliittoon. Mulle ainakin tulis morkkis. Mun moraali ei antais periksi tehdä sitä ollenkaan.

Onko avioliiton ulkopuolinen aina mielestäsi väärin vaikka se tapahtuisi avoliitossa tai ainakin vakavassa ja rakastavassa parisuhteessa?

Osaako joku selittää tarkemmin, MIKSI niistä tulee huono omatunto? Eli miten/miksi ne tuntuvat eettisesti vääriltä?
Koska meidät naiset on kasvatettu kulttuurissamme edelleen uskomaan, että olemme vähäpätöisempi sukupuoli joka tuskin tuntee itsenäisenä, aktiivisena toimijana edes sukupuolista halua. Niin meidät pyritään edelleen ahdistamaan helposti "hellan ja nyrkin" väliin. Tässä mielessä en kuuntelisi liikaa äitien ja isien sanomisia. Mikä on tehty, se on joka tapauksessa tehty ja osa kokemuksiasi. Jos et pitänyt kokemuksesta, voit oppia siitä. Mitään väärää et ole tehnyt vain siksi, että olet suostunut miehen kanssa yhden yön juttuun. Seksi on luonnollista, läheisyydenkaipuu on luonnollista. Jos et pidä yhden yön jutuista,älä harrasta niitä jatkossa, vain siksi että esim kaverisi niitä harrastavat.

Olen hiljattain eronnut pitkästä avioliitosta. Mulla on oikeastaan päinvastainen kokemus yhden yön jutuista. Juuri viime yönä harrastin seksiä ihanan tyypin kanssa. Oli kiva ilta, yö ja aamu. Tyytyväisenä ja tyydytettynä lähdin kotiin.

Osa yhden illan jutuista ei ole päätynyt edes seksiin. Ollaan vaan kiehnätty ja oltu lähekkäin. Nukuttu yö yhdessä.

Tähän mennessä en ole kertaakaan potenut morkkista. Tuskin tulen potemaankaan. Niin kauan kuin ketään ei satuteta ja pelisäännöt on selvät, niin en näe mitään pahaa yhden yön jutuissa. Itselleni ne ovat jopa sangen tärkeitä tässä vaiheessa, kun ei ole aikomustakaan pariutua ja silti ne tarpeet läheisyydestä ja seksistä on silti olemassa.

Känniörvellykset ja huonot panot ovat sitten asia erikseen. Tuskin niistäkään morkkista saisin, mutta en liioin saisi niistä mitään irti.