Miksi joidenkin naisten täytyy kirkua synnytyksessä?

viera
Meilläkin viereisessä salissa ulistiin ja kiljuttiin, mutta mulla ei kyl käyn pienessä mielessäkään kiljua, pikemminkin keskityin hengittämiseen ja voimien kasaamiseen ihan hiljaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanillaVanilla:
se kipu oli sellasta et oli verrattavissa jalan irti sahaukseen ja kyllä kiljuin enkä nyyhkinyt. nyyhkin sitten jälkeenpäin ku en kuukauteen istunu niiden muutaman kymmenen tikin kanssa...
Mulla ei ainakaan olisi edes voimat riittänyt kiljumiseen, kun taju meni muutenkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kipukynnys. Jotkut sietää paremmin kipua, kuin toiset.
Mä siedän aika huonosti kipua enkä silti kirkunut. Mä lähinnä valitin, että en jaksa enää. Naapurisalissa joku nainen huusi kuin tapettava sika ja se kyllä lievästi sanottuna häiritti mun keskittymistä. :D
 
Elämän alku saattaa sattua.

Jossain lehdessä oli, että ikääntyneillä kätilöillä on usein kuulovaurioita, sillä naiset huutavat synnyttäessään niin kovaa, että ne desibelit aiheuttavat usein toistuessaan kuulonaleman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanillaVanilla:
must on tosi masentavaa kuitenkin ku jotku naiset jotka ei huutaneet niin pitää itseään jotenki parempina synnyttäjinä. heillä on vaan erilainen synnytyskokemus ym ja toiset reagoi kipuun ym eritavalla.
Hei mutta en mä tuota tarkoittanut, kunhan herjasin toista kirkumisketjua. =)
 
vieras
No, jotkut kun lyö vasaralla sormeen päästää pari kirosanaa ja vähän valittelee, toinen huutaa sponttaanisti ja yks on hiljaa ja pitelee sormeaan. Eiköhän jokainen oo keksinyt oman kanavansa helpottaa tuskaa.
 
vieras
Toinen pystyy "hallitsemaan" kipua erilailla kuin toinen...
Joku tarvitsee sen kiljumisen, että jaksaa ja pystyy olemaan sen kivun kanssa.

Ja entäs jos sillä kiljujalla ei ole mitään puudutetta....
 

Yhteistyössä