Miksi imetyksestä pitää käyttää yleisesti niin idioottimaisia sanoja kuin "tissittely" ja "otetaas vähän tissiä"?!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Säälittää se että toisten äitien tarve osoittaa lapselle hellyyttä tulee esiin sanalla tissittely.

Meillä se hellyyden antaminen ja hellittely tulee ihan luonnostaan, ei sitä tarvitse lässyttämällä korostaa. Ja usko tai älä, se lapsi ei älyä hölkäsen pöläystä siitä tissitelläänkö vai imetetäänkö.

Kyse oli alunperin lienee siitä miksi moista naurettavaa sanaa tulee korostaa :attn:
Niimpä. Naurettava ajatuskin, että syötetty vauva olisi jotenkin vähemmän hellitelty kuin Tissitety vauva :D

Taisi muutamalla mennä Tissit ja Vellit hiukan sekaisin :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hävettääkö ees?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaahas, tämä keskusteluketju onkin imetyksessä epäonnistuneiden äitien juttupiiri jossa täysin estottomasti haukutaan imetystä ja imettäjiä. Kertoo kyllä ko. henkilöiden älystä ja mielenlaadusta.
Täällähän pari päätekijää imettää itse, jotka tuota mautonta ja noloa "tissittely- tissitakiainen" puhetuuliä arvostelee. Oisko vaan kalikka kalahtanut sullekin kun tajusit miten naurettavaa kieltä käytät :D
Ai naurettavaa kieltä...? Olin kyllä lukevinani aika monta kommenttia siitä miten imettävät äidit ovat imettämättömiä äitejä haukkuvia moukkia ja jotka kuvittelevat itseään muita paremmiksi. Että ketkähän ne niitä naurettavia ovat?
No tässä se nähdään että tisuttelu-sanaa käyttävä ei osaa edes luetunymmärtämistä :D Voi olet niin hyvä esimerkki tisuttelijasta... Kaikki ne on yhtä kykenemättömiä ymmärtämään mitään muuta enää maailmassa, kuin pelkkää "luri-puri-tiru-liru tissun tassun tisseilyn tussakan tassukan tyssyn tössyn tissuhirmu" - puhetta. Onnea!
Kyllä minä sen ymmärrän että kaltaisesi vanhempien rakkaudesta paitsi jääneen avainkaulalapsen on aikuisenakaan vaikea ymmärtää hellimisestä ja läheisyydestä yhtään mitään. On niin helppoa kääntää rakastetuksi tulemisen kaipuu agressioksi ja vihaksi muita kohtaan. Kaikkein helpointa on kohdistaa viha siihen jossa itse on totaalisesti epäonnistunut.
Voih voih, ottipas koville sua joku tossa mun tekstissä :D Se älähtää kehen kalikka kalahtaa!

Ja nyt voitkin jäädä pohtimaan vaikka sitä, että kumpi oli tänään oikeassa.. keneen osu ja uppos :D Wink wink ;)
Rakkaudeton avainkaulalapsuutesi ei ole sinun vikasi, kulta pieni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiritär:
Tää on kyl ihan makuasia. Musta henk.koht imettäminen ja "rinnan anto" on ällömmän kuulosta. Itse käytän mielummin "tissiä" :D
Ei voi sitten ihan syöttää sitä lasta? VAIKEETA!!? :D

Pitää joko TISSITTÄÄ tai imettää rinnasta äidinmaitoa? :D
Kyllä mä ainakin syötän, otan vauvelin mukaan ja menen esim makkariin syöttämään. Mulla ei oo mitään tarvetta esitellä rintojani yhtään kenellekkään kahvipöydässä, eikä tuoda lapsen syöttämistapaa esille normikeskustelussa.

Syöttäminen syöttämisenä, hellyys hellyytenä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Kyllä mä ainakin syötän, otan vauvelin mukaan ja menen esim makkariin syöttämään. Mulla ei oo mitään tarvetta esitellä rintojani yhtään kenellekkään kahvipöydässä, eikä tuoda lapsen syöttämistapaa esille normikeskustelussa.

Syöttäminen syöttämisenä, hellyys hellyytenä.
Ei enää samankaltaisemmin voisi ajatella :).

Minulla ei ole tarvetta korottaa itseäni jollekin pallille tissittelemällä kassajonossa, kun voin sen vauvan syöttää sivummassakin ;).

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hävettääkö ees?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaahas, tämä keskusteluketju onkin imetyksessä epäonnistuneiden äitien juttupiiri jossa täysin estottomasti haukutaan imetystä ja imettäjiä. Kertoo kyllä ko. henkilöiden älystä ja mielenlaadusta.
Täällähän pari päätekijää imettää itse, jotka tuota mautonta ja noloa "tissittely- tissitakiainen" puhetuuliä arvostelee. Oisko vaan kalikka kalahtanut sullekin kun tajusit miten naurettavaa kieltä käytät :D
Ai naurettavaa kieltä...? Olin kyllä lukevinani aika monta kommenttia siitä miten imettävät äidit ovat imettämättömiä äitejä haukkuvia moukkia ja jotka kuvittelevat itseään muita paremmiksi. Että ketkähän ne niitä naurettavia ovat?
No tässä se nähdään että tisuttelu-sanaa käyttävä ei osaa edes luetunymmärtämistä :D Voi olet niin hyvä esimerkki tisuttelijasta... Kaikki ne on yhtä kykenemättömiä ymmärtämään mitään muuta enää maailmassa, kuin pelkkää "luri-puri-tiru-liru tissun tassun tisseilyn tussakan tassukan tyssyn tössyn tissuhirmu" - puhetta. Onnea!
Kyllä minä sen ymmärrän että kaltaisesi vanhempien rakkaudesta paitsi jääneen avainkaulalapsen on aikuisenakaan vaikea ymmärtää hellimisestä ja läheisyydestä yhtään mitään. On niin helppoa kääntää rakastetuksi tulemisen kaipuu agressioksi ja vihaksi muita kohtaan. Kaikkein helpointa on kohdistaa viha siihen jossa itse on totaalisesti epäonnistunut.
Voih voih, ottipas koville sua joku tossa mun tekstissä :D Se älähtää kehen kalikka kalahtaa!

Ja nyt voitkin jäädä pohtimaan vaikka sitä, että kumpi oli tänään oikeassa.. keneen osu ja uppos :D Wink wink ;)
Rakkaudeton avainkaulalapsuutesi ei ole sinun vikasi, kulta pieni.
Heko deko ja tissukann tassukann tii =)
Että tissun hissun vaan :) Otetaankos tilkka tisua :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hävettääkö ees?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaahas, tämä keskusteluketju onkin imetyksessä epäonnistuneiden äitien juttupiiri jossa täysin estottomasti haukutaan imetystä ja imettäjiä. Kertoo kyllä ko. henkilöiden älystä ja mielenlaadusta.
Täällähän pari päätekijää imettää itse, jotka tuota mautonta ja noloa "tissittely- tissitakiainen" puhetuuliä arvostelee. Oisko vaan kalikka kalahtanut sullekin kun tajusit miten naurettavaa kieltä käytät :D
Ai naurettavaa kieltä...? Olin kyllä lukevinani aika monta kommenttia siitä miten imettävät äidit ovat imettämättömiä äitejä haukkuvia moukkia ja jotka kuvittelevat itseään muita paremmiksi. Että ketkähän ne niitä naurettavia ovat?
No tässä se nähdään että tisuttelu-sanaa käyttävä ei osaa edes luetunymmärtämistä :D Voi olet niin hyvä esimerkki tisuttelijasta... Kaikki ne on yhtä kykenemättömiä ymmärtämään mitään muuta enää maailmassa, kuin pelkkää "luri-puri-tiru-liru tissun tassun tisseilyn tussakan tassukan tyssyn tössyn tissuhirmu" - puhetta. Onnea!
Kyllä minä sen ymmärrän että kaltaisesi vanhempien rakkaudesta paitsi jääneen avainkaulalapsen on aikuisenakaan vaikea ymmärtää hellimisestä ja läheisyydestä yhtään mitään. On niin helppoa kääntää rakastetuksi tulemisen kaipuu agressioksi ja vihaksi muita kohtaan. Kaikkein helpointa on kohdistaa viha siihen jossa itse on totaalisesti epäonnistunut.
Voih voih, ottipas koville sua joku tossa mun tekstissä :D Se älähtää kehen kalikka kalahtaa!

Ja nyt voitkin jäädä pohtimaan vaikka sitä, että kumpi oli tänään oikeassa.. keneen osu ja uppos :D Wink wink ;)
Rakkaudeton avainkaulalapsuutesi ei ole sinun vikasi, kulta pieni.
Heko deko ja tissukann tassukann tii =)
Että tissun hissun vaan :) Otetaankos tilkka tisua :)
Ja muille tuon ylläolevan sanafraasin selvennykseksi: ajattelin vain alentua tälle keskusteluntasolle, että kaikki osapuolet ymmärtäisivät mitä kirjoittelen. Se kun ei ole niin itsestäänselvyys ymmärtääkö kaikki enää puhekiletä...
 
sykoloki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Kyllä mä ainakin syötän, otan vauvelin mukaan ja menen esim makkariin syöttämään. Mulla ei oo mitään tarvetta esitellä rintojani yhtään kenellekkään kahvipöydässä, eikä tuoda lapsen syöttämistapaa esille normikeskustelussa.

Syöttäminen syöttämisenä, hellyys hellyytenä.
Ei enää samankaltaisemmin voisi ajatella :).

Minulla ei ole tarvetta korottaa itseäni jollekin pallille tissittelemällä kassajonossa, kun voin sen vauvan syöttää sivummassakin ;).
Imettäminen on täysin luonnollista ja sitä voi tehdä aivan missä haluaa - vaikka kahvipöydässä, hienossa ravintolassa tai kirkossa. Ei kannata välttää niistä nipoista jotka näkevät tuossa tärkeässä ja kauniissa tapahtumassa jotain väärää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heko deko ja tissukann tassukann tii =)
Että tissun hissun vaan :) Otetaankos tilkka tisua :)
Otapas tästä äitin tissistä hiukan tisumaitoa, niin ei kiukuta enää niin kovin. Tissitellään hetki, niin sitten taas elämä hymyilee :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heko deko ja tissukann tassukann tii =)
Että tissun hissun vaan :) Otetaankos tilkka tisua :)
Otapas tästä äitin tissistä hiukan tisumaitoa, niin ei kiukuta enää niin kovin. Tissitellään hetki, niin sitten taas elämä hymyilee :)
Jeeee aivan niin :) Happyy happyyy!! Tisuttelu on niiiiiin ihanaa että sitä voisi vaikka tisutellla koko maailmaaa tissulla :) Milky milky milky, tissu tissu tisuliini whippiii!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Imettäminen on täysin luonnollista ja sitä voi tehdä aivan missä haluaa - vaikka kahvipöydässä, hienossa ravintolassa tai kirkossa. Ei kannata välttää niistä nipoista jotka näkevät tuossa tärkeässä ja kauniissa tapahtumassa jotain väärää.
Imettäminen on IHAN niin luonnollista, että sitä ei tarvitse korostaa ja tehdä Prisman lihatiskillä nelinkontin. Sen voi hoitaa provosoimatta myös sivummalla.

Ai niin, silloin tosiaan saattaa joltain rantojenmieheltä jäädä huomaamatta, miten tässä Kaisaäippä ja Tissitakiainen tissittelevät :(.

KUKA V I T T U täällä on nähnyt imetyksessä jotain väärää?!? :headwall:


Mistä nämä kaikki daijut on karanneet? :eek:
 
imettäminen onkin luonnollista. Mutta rinnan vetäminen näkösälle kahvipöydässä ei. Eikä todellakaan se imetyksen korostaminen jatkuvalla syötöllä.

Se jolla on kova tarve sitä imetyksen onnea ja autuutta muille kailottaa on mielestäni jotenkin kipeä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Imettäminen on täysin luonnollista ja sitä voi tehdä aivan missä haluaa - vaikka kahvipöydässä, hienossa ravintolassa tai kirkossa. Ei kannata välttää niistä nipoista jotka näkevät tuossa tärkeässä ja kauniissa tapahtumassa jotain väärää.
Imettäminen on IHAN niin luonnollista, että sitä ei tarvitse korostaa ja tehdä Prisman lihatiskillä nelinkontin. Sen voi hoitaa provosoimatta myös sivummalla.

Ai niin, silloin tosiaan saattaa joltain rantojenmieheltä jäädä huomaamatta, miten tässä Kaisaäippä ja Tissitakiainen tissittelevät :(.

KUKA V I T T U täällä on nähnyt imetyksessä jotain väärää?!? :headwall:


Mistä nämä kaikki daijut on karanneet? :eek:
"Ne" ovat paikasta nimeltä Tisu-planeetta. Se planeetta sijaitsee heidän vasemmassa aivolohkossa :) Tisu-planeetta täyttää siis sen osan aivoista heillä, mikä toisilla täyttyy rationaalisen ajattelun eli järjen antimista.
 
:LOL: Johan on ketju...

Mä tunnustaudun tissi-sanan käyttäjäksi :wave: Käytän sitä lähes aina puhuttaessa naisen maitorauhasesta, omista ja muiden, lukuunottamatta niitä tilanteita joissa on korrektimpaa käyttää nimitystä rinta (esim. puhuttaessa potilaiden/asiakkaiden kanssa maitorauhasesta). Kun imetän lastani, käytän tissi-sanaa tyyliin "otatko tissiä". Jonkun muun korvaan tissi on sanana jollakin tpaa rivo, mulle se taas on täysin luonteva.

Jos imetän julkisesti, en kuuluta kovalla äänellä ympäristölleni että OTTAAKO ÄIDIN MAMMELI TISSIÄ? Tarkoitus ei ole korostaa sitä, että imetän, vaikka sitä positiivisena asiana pidänkin. En vieroksu sanoja "tissihirmu" tai "tissitakiainen" vaikken niitä itse juuri koskaan käytäkään.

Tulisiko tissi-sana ja siitä johdetut sanat (esim. tissitakiainen) pistää pannaan siksi, ettei joku satu ärsyyntymään/pahoittamaan mielensä? :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Tämän ketjun kommenteista tulee sellainen olo, että monet ovat kateellisia siitä kun toisilla on vauva jonka kanssa voi tissitelläkin.
Kateuskortti, Kateuskortti :D

Minullakin on (jos hyvin käy ) kuukauden kuluttua ihan oma vauva...Jonka kanssa haluan myös koittaa imetystä ja niin aion ruokkia rintamaidolla vauvaa, jos se vaan suinkin onnistuu.

SILTI ja SIITÄ huolimatta en TISSITTELE tulevan vauvani kanssa koskaan. Eikö ole karmea kohtalo lapsiparalla :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiritär:
Tää on kyl ihan makuasia. Musta henk.koht imettäminen ja "rinnan anto" on ällömmän kuulosta. Itse käytän mielummin "tissiä" :D
Ei voi sitten ihan syöttää sitä lasta? VAIKEETA!!? :D

Pitää joko TISSITTÄÄ tai imettää rinnasta äidinmaitoa? :D
Kyllä mä ainakin syötän, otan vauvelin mukaan ja menen esim makkariin syöttämään. Mulla ei oo mitään tarvetta esitellä rintojani yhtään kenellekkään kahvipöydässä, eikä tuoda lapsen syöttämistapaa esille normikeskustelussa.

Syöttäminen syöttämisenä, hellyys hellyytenä.
Mä käytän just sitä termiä, mikä ittestäni tuntuu parhaalle. Eihän sitä uskaltas mitään sanoa, jos joutus koko ajan miettimään mistä toiset tykkää.
 
sykoloki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Tämän ketjun kommenteista tulee sellainen olo, että monet ovat kateellisia siitä kun toisilla on vauva jonka kanssa voi tissitelläkin.
Kateuskortti, Kateuskortti :D

Minullakin on (jos hyvin käy ) kuukauden kuluttua ihan oma vauva...Jonka kanssa haluan myös koittaa imetystä ja niin aion ruokkia rintamaidolla vauvaa, jos se vaan suinkin onnistuu.

SILTI ja SIITÄ huolimatta en TISSITTELE tulevan vauvani kanssa koskaan. Eikö ole karmea kohtalo lapsiparalla :(.
Kuulostaa melko kuivalta. Toivotaan, ettei kaverit kiusaa sitten koulussa kun lapsi puhuu vain kirjakieltä.
 
Äiti ilman lässytystä
En ota sen kummemmin kantaa kyseisiä ärsykesanoja käyttävien älykkyyteen, mutta itseäni vain ÄRSYTTÄÄ SUUNNATTOMASTI tietyt äitiyteen liitetyt lässyttelysanat, kuten
- masuasukki (tämä on kaikkien aikojen ykkösinhokkini!!!!!)
- mamma (suomenkielisillä)
- äippä
- äiskä
- mammis (äitiysloma)
- tisuttelu
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Tämän ketjun kommenteista tulee sellainen olo, että monet ovat kateellisia siitä kun toisilla on vauva jonka kanssa voi tissitelläkin.
Kateuskortti, Kateuskortti :D

Minullakin on (jos hyvin käy ) kuukauden kuluttua ihan oma vauva...Jonka kanssa haluan myös koittaa imetystä ja niin aion ruokkia rintamaidolla vauvaa, jos se vaan suinkin onnistuu.

SILTI ja SIITÄ huolimatta en TISSITTELE tulevan vauvani kanssa koskaan. Eikö ole karmea kohtalo lapsiparalla :(.
Kuulostaa melko kuivalta. Toivotaan, ettei kaverit kiusaa sitten koulussa kun lapsi puhuu vain kirjakieltä.
Niillä joilla vasenta aivolohkoa ei täytä tissikkä, heillä on kyky ymmärtää laajasti asioiden merkityksiä. Eli me tiedämme että tissuilun ja kirjakielen väliin mahtuu monia tapoja :) . Oikea aivopuoliskomme hoitaa tunnepuolen ja vasen pitää huolta, että silti järki ja tunteet pysyvät hyvässä tasapainossa. Näin ymmärrämme maailmaa laajemmin kuin katsomme sitä avarasti eikä vain tissukan tussakan takaa.
 
v
Olen vissiin outo.. en erityisemmin rakasta imettämistä, en todellakaan imetä yleisillä paikoilla tai vieraiden nähden mutta sanon vauvalle joskus kun juttelen että"on näköjään nälkä,haluat vissiin tissiä" sanon myös tissitakiaiseksi. Joskus taas puhun imettämisestä, en ole ennemmin edes ajatellu kuin nyt:D En ole todellakaa mikään mammojen mamma:D
 
Sivu kommentti asian vierestä.Imettää pysty myös huomaamattomasti niin ettei tarvi mihinkään "nurkkaan" mennä.
Kukin taplaa tyylillään.Toinen menee nurkkaan ja toinen imettää huomaamattomasti julkisella paikalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Kuulostaa melko kuivalta. Toivotaan, ettei kaverit kiusaa sitten koulussa kun lapsi puhuu vain kirjakieltä.
Kuulostaa TODELLA kuivalta, että sinulla ei ole kuin musta ja valkoinen. Tissittely ja maidon imeminen äidin rintarauhasesta.

Minulla on myös syöttäminen =).
 

Yhteistyössä