Miksi ihmiset valittaa talvesta koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
+ se et mukula narisee ku pitää pukee niin paljon..

odottaa kevättä kovasti et ei tarttis pukee montaa kerrosta vaatetta.

Tottakai se on oppinut narisemaan, kun kerran äiti varmaan valittaa aamusta ehtooseen sitä miten kylmä on ja ei tarkene ja mitä pukis päällensä, että taas tarkenis jne jne. Meidän 6v ja 4v ei valita yhtään vaan pukee suit sait sukkelaan vaatteet päälle ja lähtee pihalle leikkimään. Äsken just 6v katsoi ulos ja sanoi, että kunpa tulis lunta nii paljon, että yltää katolle asti. :D

Hmm... siis nuo lapset menevät keskenään ulos leikkimään ja ap jää sisälle, niinkö? Hyvähän sitä on lämpimästä ikkunan takaa hehkuttaa miten ihanat ovat valkoiset hanget ja miten raikkaan näköinen ilma. Ja lapset leikkivät ulkona niin ihanasti!

Samaa mä ihmettelen. Miehenkin pitää joka päivä raportoida säästä JOTAIN TODELLA OLEELLISTA. Yleensä se oleellisuus on tyyliin "kyllä oli kylmä tänään ja niin on huomennakin". Mä vaan elelen vallan tyytyväisenä tätä talvea. Laitan villahousua jalkaan ja pipoa päähän. Käyn hiihtää, luistelemassa, juoksemassa.

Peesaan niin tätä! Olen odottanut monta vuotta tällaista ihanuutta. Antaa toisten sit valittaa, mutta ite nautin.

No on varmaan ollu sitten rankkoja talvia meidänkin vanhemmilla ja isovanhemmilla joka vuosi, kun ennen nämä oli ihan normitalvia.

ah.. taas päästiin tähän " ennen vanhaa"..

Tätä mä jaksan kanssa ihmetellä.
Kummasti lehdissä on ollut juttua, kuinka tänä talvena on rikottu pakkas-, ja lumimääräennätyksiä.
Tosin eihän niitä vissiin ole mitattu kuin muutama vuosikymmen, mutta ei tämä nyt ihan hiljattain ole ollut ihan normisettiä.

Tällainen talvi on ainakin mun elämästä tehnyt niin hiton hankalaa, että toivon todella ensi talveksi mieluummin vaikka sitä kuraloskapaskaa ja +5 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tottakai se on oppinut narisemaan, kun kerran äiti varmaan valittaa aamusta ehtooseen sitä miten kylmä on ja ei tarkene ja mitä pukis päällensä, että taas tarkenis jne jne. Meidän 6v ja 4v ei valita yhtään vaan pukee suit sait sukkelaan vaatteet päälle ja lähtee pihalle leikkimään. Äsken just 6v katsoi ulos ja sanoi, että kunpa tulis lunta nii paljon, että yltää katolle asti. :D

Hmm... siis nuo lapset menevät keskenään ulos leikkimään ja ap jää sisälle, niinkö? Hyvähän sitä on lämpimästä ikkunan takaa hehkuttaa miten ihanat ovat valkoiset hanget ja miten raikkaan näköinen ilma. Ja lapset leikkivät ulkona niin ihanasti!

Niin? Enkö minä jo aiemmin sanonut, että hittoako siellä kököttää ulkona palelemassa jos ei tarkene. En minä siellä loskapaskassakaan seisoisi pimeällä pihalla. Nyt sentään siellä ulkona on kiva olla, kun lämpötila menee sopiviin lukemiin ja on tekemistäkin, kun on lunta. Mutta mitä helvettiä siellä tekee, kun maa on musta ja likomärkä? Ei niin mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Mua ei häiritse tässä mikään muu kun nuo pakkaset. Järestään lähempänä kolmeakymppiä, ja päivät vauvan kanssa kotona niin ei pääse ollenkaan ulos (vauva 6 vkoa) :(

No just viime viikko olikyllä paljon lauhempaa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin? Enkö minä jo aiemmin sanonut, että hittoako siellä kököttää ulkona palelemassa jos ei tarkene. En minä siellä loskapaskassakaan seisoisi pimeällä pihalla. Nyt sentään siellä ulkona on kiva olla, kun lämpötila menee sopiviin lukemiin ja on tekemistäkin, kun on lunta. Mutta mitä helvettiä siellä tekee, kun maa on musta ja likomärkä? Ei niin mitään.

Luitkos sä nyt yhtään mihin vastasit??

Talvi on vuoden parasta aikaa, varsinkin näin helmikuussa. On pakkasta ja aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Eilen nautin mökillä ollessamme järvellä ja vaarasssa kävelemisestä, vaikka pakkasta oli reilusti yli 20 astetta, koska oli niin kaunista. Maalis-huhtikuussa, kun ilmat alkavat pikku hiljaa lämpiämään, pukeutuminen on vaikeampaa, koska aamulla voi olla kovastikin pakkasta, mutta päivällä on sitten lämpimämpää. Vuodenajoista syksy pahinta, koska silloin on kylmä, pimeää ja märkää.

No ne valittaa siks kun ne ei tykkää tästä talvesta. Ei muakaan huvita tehdä koko ajan lumitöitä, ja olla sisällä kun on liian kylmää ja tuulista lähteä lapsen kanssa pihalle, ja kantaa jatkuvasti puita takkaan, ja työntää rattaita auraamattomilla jalkakäytävillä.
Itse täällä valitat, kun muut valittaa talvesta.

Musta tää talvi on ollut ihana, toivon että tää kestäis vielä pitkään!

Asun kerrostalossa ja kuljen aina pyörällä, niin ei hetkauta mua lumityöt eikä auton tai joukkoliikenteen jäätymiset, yleensä siihen aikaan kun lähden liikkeelle, autot ovat jo jonkinlaisen uran ehtineet tehdä tiehen, missä pystyy ajamaan niinäkin harvoina aamuina kun aura-auto ei ole ehtinyt paikalle. Lämmityskin sisältyy vuokraan, tosin pattereita pistin vähän pienemmälle ihan energiansäästön vuoksi. Koirakin on tottunut siihen, että nyt ei pitkiä lenkkejä tehdä.

Ulkona on niin kaunista, että siitä tulee hyvä mieli, fleecekerrasto vaan toppapuvun alle ja huivi kasvoille sekä huppu päähän, niin tarkenee kävellä vaikka tuulisella jäällä. Nautin täysillä myös siitä, että kerrankin on hyvä syy unohtaa ahdistavat kauneusihanteet ulkona liikkuessaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja jonna:
No ne valittaa siks kun ne ei tykkää tästä talvesta. Ei muakaan huvita tehdä koko ajan lumitöitä, ja olla sisällä kun on liian kylmää ja tuulista lähteä lapsen kanssa pihalle, ja kantaa jatkuvasti puita takkaan, ja työntää rattaita auraamattomilla jalkakäytävillä.
Itse täällä valitat, kun muut valittaa talvesta.

Joo tein ihan yhden avauksen, kun olen nyt viikotolkulla katsellut ja kuunnellut ihmisten valitusta. Liitytään facebookissa ryhmiin, että tulis jo kevät ja kesä ja syödään lunta, autetaan kesää jne jne. Nyt tosiaan on vielä helmikuu eikä kuulukaan olla kevät tahi kesä.

no se on hyvä et sä osaat sanoa miten paljon mä narisen asiasta.

kyllä meillä tyttö osaa ilman mun valittamista kertoa oman mielipiteen siitä et häntä ottaa päähän kun tarttee pukee niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
koska kevàt on niin ihanaa

No niin onkin! Mutta helmikuu on kylläkin talvikuukausi.

Eikö helmikuussa sanoa, että tulis jo kevät?
Saako sanoa, että tulis jo huhtikuu?

Etkö sä koskaan odota mitään tulevaa sen verran, että oikeastaan toivoisit sen olevan jo?

Ehkä te jotka ette tee ulkotöitä ja ette asu talossa, jossa näillä pakkasilla on sisälläkin kylmä, niin te ette ymmärrä, että minä inhoan pakkasta. Sormet on jäässä niin sisällä kuin ulkonakin.

Sitä kun on ensin muutaman tunnin putkeen ulkona, eikä pysty pistämään kauhean paksusti päälle, niin sitä on välillä hiki jä välillä kylmä. Kun pääset kotiin, niin sitten alkaa se palelu, kun sisältäpäin kylmä tulee ulos, elikkä mulla on melkein aina kylmä.

Minä ihan oikeasti odotan lämmintä. Ne alle -10 asteen pakkaset on ihan siedettävissä, mutta kaikki mikä menee yli -15 on liikaa. Ja tää lumi, kun saisi kokoajan olla tekemässä lumitöitä ja tällä mun selällä ei tällä hetkellä oikein lumitöitä viitsi tehdä.

Kolmanneksi ei tuo lapsikaan tuolla oikein viihdy, kun ei siellä ole kauheasti tekemistä ja pihallakin on tuota liikkuma-aluetta aika vähän näin talvella, kesällä sitten on moninkertaisesti enemmän.

En mää talvesta valita, kivaahan se on että on lunta sen kurapaskan ja hiekan sijaan ja valoisampaa. Mut saaneko toivoa että lunta ei enää tulis lisää ja pakkanen vähän lauhtus jotta ois kiva olla ulkona ja liikenee sujuis? Täällä on tosi vähän aurattu mitään ja autot jää kiinni jos edes pääsevät pois parkista.

Yhteistyössä